
Farkındalık kazanmak için, başka yaşamları tanımaya çalışın, başkalarının tecrübelerini dinleyin ve kitap okuyun. Yaşadığınız yeryüzünü aydınlatmak istiyorsanız farkındalık yapabilirsiniz.

Farkındalık kazanmak için, başka yaşamları tanımaya çalışın, başkalarının tecrübelerini dinleyin ve kitap okuyun. Yaşadığınız yeryüzünü aydınlatmak istiyorsanız farkındalık yapabilirsiniz.
Evet. Farkındalıklara açığım. Risk almayı severim. İnancım gereği, gücüm yettiğince elimden geldiğince herkese, din dil ırk mezhep ayırmaksızın ihtiyacı olan herkese tardım etme gayretindeyim. Gücümü alan durumlar için de dua ederim. Hepimiz birbirimizden sorumluyuz. İhtiyacımız dalındaki maddi varlıklarımız aslında bizim değil ihtiyaç sahiplerinin diye düşünüyorum. Küp doldurmak değil dağıtmak yerine ulaştırmak önemli. Zekat 1/40 ya da %2,5 denmiş Müslüman toplum disiplin edilmiş ama bu sllt sınır üstü sınırsız. Aslında dünyada hiç aç fakir olmamalı. Yeterki herkes samimi olsun. Düşünsenize yolda kalmış zengin Koç’un oğluna ya da dine ısındırabileceğimizi düşünerek başka dine mensup ya da finsiz birine Nil’e ihtiyacı varsa zekat verilebiliyor ve zekat aslında ihtiyaç sahibinin ihtiyaç fazlası olan üzerindeki hakkıdır ve bu borcu ödemeyenin borcu için affediciliği büyük Yaradan kul hakkına karışmıyor yani affetmiyor. Dünyada aç ve fakir varsa, zekat vermeyen var ya da zekat yerine ulaşmıyor demektir. Neredeennn nereye geldi konu. Allah senden razı oksun melek kardeşimmmmm 🤗🌸😎
Hiç bir günahı olmadan normal insan özellikleri taşımayan engelli, eksik müslümanlara hep üzülmüşümdür. Diğer milletlerin yönetimleri ne yazık ki daha farkında.
Cevap
10Cevap
Ben farkındalıklara her zaman açık birisiyim. yani empati yaparım. kendimi karşımda ki insanın yerine koyarım her zaman için. zaten insanlar farkında olsalar daha güzel olabilir bunun yerine birbirlerine her zaman ön yargı ile yaklaşırlar iyilikleri görmezden gelirler ve her zaman kötülük düşünürler bu yüzden de insanlar gelişemiyor çoğu zaman
Gelişemedği gibi yerinde sayıyorlar.
Farkındalık çok önemli bir şeydir tabi ki matmazel ama bu farkındalık dediğimiz konuyu masaya yatırdığı mız da empati yeteneğimizin iyi olması lazım ve bakış açımız geniş bir yelpazede bunu hayata geçirmeniz lazım ne yazık ki sadece millet olarak değil dünya olarak zayıf bir durumdayız kimse şu millet çok iyi diyeceğimiz bir zamanda yaşamıyoruz maalesef
İstisnalar hariç empati eksikliği olan kişilerde bu farkındalığı beklemek imkansız. Lakin birilerinin hayatı güzelleşsin diue yapılan farkındalıklara destek olmak varken 😊
Destek olmak iyi bir şey tabi ki ama bilerek yapılan işler iyidir şuursuzca yapılması mantıksız geliyor bana iyi akşamlar dilerim hanımefendi
Buanes noches. Bilinçsizse yapılan şeyler sorun çıkartabilir tabi ki
Sadece bu kriterlere göre farkındalık sahibi birisiyim. Ayrılıkçı, insanları bölen ve terörize eden ot kafalılar hariç hemen herkesle anlaşabilir, konuşup tartışabilirim. Bu ayrıcalık değil, insani bir temel düstur olmalı.
Daha sonra fikri farklar üzerinde duruşumuz ve tavrımız değişse de, karşımızdakine saygıyı bırakmadan iletişim kanallarını açık bırakmalıyız.
Tüm bunlar farkındalık ise yeni farkettim :))
Teşekkür ederim 😊😊Önemli olan saygı çerçevesinde konuşabilmek değil mi?
İstisna saydığım konu dışında saygıyı bırakmam. Biraz önce pkk savunucusu epeyce cahil birine 4 aylık birikmiş küfürleri saydırdım mesela 😄
Maalesef öyle savunucu kişiler çok olabiliyor. Vatan sevdalısı olmak varken 🇹🇷
Bu hassas nokta harici saydı elbet önemli. Her hasta, sapkın, aşırı, aykırı insana da ve özellikle onlara da saygı duymak kazanmanın ön şartı.
Vatansızlara sadece yumruk..
Dikkatle, merakla gözlemlemek, karşılaştığım her canlıdan, her olaydan ibret ve ilham almak beni farkındalıklara açık hâle getiriyor. İnsan farkında olmayı kendi ayarlayamıyor gibi, niyet edip içtenlikle çabalayınca Yaradan açıyor sanırım.
Bişeylerin farkına vardıkça yalnızlaşıyorum, herkesin sıradan kabul ettiği kavramlar alışkanlıklar o kadar çok ki, değiştirilemez gibi geliyor, bence farkındalık zamanla yer edecek doğal bir sürec istesense oluşturamazsın
Farkındalık bilinci oluşturulursa zamanla bu duygu kazanılabilir.
Yıllar yıllar lazım, ya da zorla dayatılmalı , ya da şartlar oluşmalı, farkındalıklar karmaşık kavramlar kümesi dir, bir toplulukda kolay kolay yeşermez
Ya da empati bilinci gelişmesi lazım. Teşekkür ederim 😊
Sanırım bu ara kendime fazla odaklandım hiç birşeye açık değilim yorucu bir süreçten geçiyorum
Yani aslında açığım ama öyle bir şey hakkında neler düşünmem gerektiği hemen aklıma gelmez
Kapalıyım abla
Neden?
Tecrübeleri neden dinleyin başkalarının hayat bana öğretiyor herşeyi zamanla
Farkındalık derken iyilik kampanyaları da giriyor işin içine 😊
Benim farkındalığım bana yeter..
Hayır kapalıyım
Evet
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?