Son yıllarda konuşma hatası çok görüyordum ama ulusal çapta yayın yapan bir kanalda böyle bir yazım hatasını ilk defa görüyorum.

Son yıllarda konuşma hatası çok görüyordum ama ulusal çapta yayın yapan bir kanalda böyle bir yazım hatasını ilk defa görüyorum.

Yani yıllardır ayak basmadım Türkiye'ye geri belki birkaç kuralını unutmuş olabilirim ama mis gibi konuştuğumu düşünüyorum. Olabildiğince bütün kurallara da uymaya çalışıyorum, kimsenin beni anlayamadığını da görmedim şu anda kadar. Belki arada küçük hatalar yapabiliyor olabilirim bağlaçlar veya eklerle vesaire. Ama genel olarak akışkan bir yazma ve konuşma dilim var Türkçe için.
Dikkat ederim. Kendimde olduğu kadar başkalarında da bu önem verdiğim bir konudur. Mükemmel olunmak zorunda değil ama belli bir seviyede de olunmalı bana göre.
Cevap
17Cevap
Dikkat ediyorum genellikle
Mümkün olduğunca dikkat etmeye çalışıyorum rahatsız edici bir durum olabiliyor. Maalesef şu dönemde kimse türkçeyi düzgün kullanmıyor
Konuşurken uyarım ama yazarken öyle pek umursamıyorum
Elimden geldiği kadar dikkatli olmaya çalışıyorum
Dikkat ederim, uyarım kesinlikle benim için önemli 🥳💫
Tabiki uyarım herkes de uymak zorunda öyle ben sayisalciyim fizikciyim demek falan asla bahane degil
Evet elimden geldiğince dikkat etmeye çalışırım. Burdaki hata da baya kötü olmuş.
maalesef çok uyamıyorum ama okulda velilere birşeyler hazırlarken ya da mesaj atarken bağzı kelimeler böylemi yazılıyor şöylemi ikileminde kalıp baktığım oluyor 😅🙈
En sinir olduğum şeylerden biri.. Yazdığımızda ve konuştuğumuzda nasıl kullandığımızın ayrımını televizyonlar bile yapamıyorsa pes..
Dikkat etmeye çalışıyorum ✨
Seni çok az sorumda gördüm ama yazım hatası görmedim. Başarılısın demek ki bu konuda.
İşte hatayı yakaladım. “teşekkürler.” Olması gerekirken teşekkürlerr yazdın. 🤣
Neyse. Affettim seni 😎😜
İyi geceler diliyorum 🌺
uymam türkcem kit iyi degil yabanciyim zaten doguma büyüme türk degilim yari türküm
Ve yarın Adana demir sporumun maçı var yine yerimizdeyiz
Türk olmamama rağmen çoğu Türk arkadaştan daha iyiyim Türkçede😄
Elimden geldikçe dikkat ediyorum, benim için önemli
Dikkat ediyorum genellikle..
Yerine göre diyelim bazen benim Türkçe bilinmeyen bi dile evriliyor 😂
Ben okul'a gitmediğim için pek bir bilgim yok ama, bildiklerim'le dikkat etmeye çalışıyorum.
8 gün önceki soru🙄 neyse...😑
Benim 1,5 sene önceki sorume veya benceme yorum yapanlar da oldu. 8 gün nedir ki? :)
1,5 sene önceki soru vay be🙄 bu arada inanılır gibi değil sizde yazım hatası yapmışsınız🙂
Araba kullanırken yazmışsam hata yapabiliyorum. Bu da öyle bir durum. Sorume değil soruma olacaktı. Düzeltmiş olayım. :)
Ha pardun konuyla ilgisi yok. Kurallar farklı hata farklı demi bilerek yapılmış bişey değil. K. b
Mesela ek ve bağlaç olan "de" ve "ki" en çok yanlış yazılan şeylerdir. 
Bu örneği çok severim. Bütün harflerin dizilişi aynı olmasına rağmen 4 farklı ifade var ortada.
Hata yapmak farklı, hatalı yazma veya konuşmayı sürekli yapmak farklı şeylerdir.
Benim bilmemem için cebeplerim var ama, öğreniyorum. Bilgi için teşekkür ederim 🙂
Sebeplerim*
Hangisi doğru?
Soruyu anlamadım.
Verdiğiniz örnekteki, 4 ifadeler'den hangisi doğru yazılmış.
Neyse ben rahatsızlık verdiğim için özür dilerim.🙏
Bir rahatsızlık vermiyorsun.
4 ifadenin dördü de doğru ama taşıdığı anlam farklı.
1. cümlede birisi senin odanı maviye boyamış diyor
2. cümlede bir kişinin bir damı maviye boyadığını söylüyor
3. cümlede bir damın üçüncü bir şahıs tarafından maviye boyandığını söylüyor
4. cümlede ise bir soru cümlesi var.
Sadece eklerin ve noktalama işaretlerinin anlamı ne kadar değiştirebildiğini gösteren bir örnektir bu.
Şimdi anladım aslında dikkat edememişim. 4 cumle aynı kurulumuş ama ekler farklı sanmışım. İlk cümleyi okudum ondan sonra gelen cümlelerin bitişine baktım. eklere bekmışım🙈 Kusura bakmayın. Teşekkür ederim, bilgi için 🙂 daha çok yol katetmem gerekecek.
Cümleler aynı anlamaları farklı...🤦🏼♀️🤦🏼♀️
Uyamıyorum fazla, keşke öğreten biri olsa.
Kitap oku ve internetten radyo tiyatroları bulup dinle. Çok faydasını görürsün
Bilen birinden öğrenmek daha kolayıma gidiyor.
Yakınımda olsan öğretirdim ama buradan zor
Şansızlık işte.
Pardon, şanssızlık olacaktı dimi?
Sen dediğimi yap
Faydasını görürsün
Dimi olmaz. Değil mi olacaktı 😊
Evet ya görüyorsun işte sürekli hata yapıyorum. Önerdiklerini yapıcam mutlaka.
Yapıcam değil. Yapacağım 😊
😔
Sen bana bir ulaş bakayım
Not mu vericen bana
Keyfin bilir. Teklif var, ısrar yok bizde.
İyi geceler öğretmenim 🙂
Uymaya çalışıyorum
Çok dikkat etmiyorum.
Genellikle dikkat ederim ama dikkatimi çeken Türkçe öğretmenlerinin bile yanlış yazması örnek vericek olursam bi daha diye yazılmaz bir daha diye yazılır
Ciddi bir ortamdaysam uyarım
Konuşma dilini yazıya dökmüş 😂😂
Uymaya özen gösteririm.
Olabildiğince dikkat ederim.
Konuşurken de, yazarken de dikkat ediyorum.
Pek umursamam tvlerde bende görüyom bazen muhtmelen yanlışlıkla olmuştur
Yok uymam direk kolaydan giderim
dikkat ederim, uyarım..
Dikkat ederim.
Uymaya özen gösteririm.
Bazen istemsizce.
elimden geldikçe
Yazarken uymadığım oluyor konuşurken uyarım
TDK'yim desem mübalağa yapmış olmam.
Genelde uymaya çalışırim
Olabildiğince.
Elimden geldiğince düzgün yazmaya çalışırım
Dikkat etmeye çalışıyorum
Türkçe dublajlarda böyle
Kesinlikle uyarım, uymayana da uyuz olurum
Dikkat ediyorum.
Tabii ki de uyarım.
Hahahahahah 😂😂😂😜
Fazlasıyla uyuyorum.
Fazlasıyla.
Her zaman uyarım
yooo
Bazen.
Genelde evet
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?