
Her sorunun bir çözümü var mı sanki yok gibi ama 🤔 siz nasıl geliyorsunuz

Her sorunun bir çözümü var mı sanki yok gibi ama 🤔 siz nasıl geliyorsunuz
Şikayet etmeyerek çözüyorum. Bu Gâmsızlık değil.
Sen, başına her gelen en küçük bir musibete ahi Off dersen diğerlerine gözünde büyütür, dert başımdan eksik olmuyor diye dert yanarsın.
Bilirim ki bu can O' nun. Bilirim ki Ölüm Hâk ve toprak olacağız. Veren de O, alan da O. Ne ister ise onu yapar. O vakit başıma bir şey geldiyse O' ndardır derim. Başıma gelen her ne ise bende kalacak değil ya. Misafir misali oturup gidecek öyle ya... O zaman her başıma gelen O' ndan ise demek ki misafir misali gitmesi de yakın olacaktır. O zaman katlanmak gerekmez mi? Bu dert misafir ise illa ki gidecek. O zaman misafire iyi davranmak gerekmez mi? Sen misafiri ne kadar hoşnut eder isen o da senden hoşnut olur gider.
Ben başıma gelenlere de böyle bakarım. Gelen Hoş geldin, gidene hoş gittin derim. Sabredip şükrederim dâhi tefekkür ederim. Başıma bir Hâl geldi ise demek ki beni yaradan Rabb' imi unutmuşum derim. O vakit bu bir hatırlatma olsa gerek. Sen yaradan Rabb' ini an ki o da Meleklerine Kul' um beni andı desin. Bundan daha güzel ne olabilir ki.
Ben sorunlarımı böyle karşılık veririm. Tebessüm eder, şikayet etmem. Her gelene de razıyım. Çünkü gönderen bellidir. Mevlâm Kuluna kaldıramayağı yükü yüklemez. Hani derler yâ. Allah Dağ' ına göre kar yağdırı. İşte bizim sırtımızdaki de yük bu kadar olsa gerek. Başımıza kar yağdı diye şikayet mi edelim. Her kışın ardı Bahardır Azizim. Unutma ki Kardelenler Kışın açar. Umutsuzluk diye bir şey yoktur. Her geceninde bir sabahı vardır elbet...
Hoş kalın, hoşça kalın...
Önce sorunun ne olduğunu güzelce tespit ederim. Sonrasında sorunun neden kaynaklandığını tespit eder ve sakin bir kafayla bu nedeni nasıl çözüme ulaştırırım bunun yollarını ararım. Eğer elimden gelen bir şey yoksa farklı kişilerin fikirlerini alırım. Sonuçta akıl akıldan üstündür. Günün sonunda kendime dönüp baktığımda sorun devam ediyorsa kendime elimden gelen her şeyi yapıp yapmadığımı sorarım. Eğer cevabım gönül rahatlığıyla evet ise o halde sorunu kabullenir ve ders çıkarırım.
Cevap
5Cevap
çözüm bularak
Sorunlarımı bendeki de dert mi taktiğiyle savuşturuyorum.
İntihara kalkışsam beni pavyon vaadi caydıramaz...
koşmak iyi geliyor, güm güm atan kalp hariç bisey hissetmeyene kadar
En mantıklı yolu bulmaya çalışıyorum
Kabulleniyorum oluruna bırakıyorum
Kaçarak
gelemiyorum tatlım
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?