Merhabalar Herkese 🌸

Sizce kendimizden büyük birine öğütler vermek saygısızlık mı?
Merhabalar Herkese 🌸

Sizce kendimizden büyük birine öğütler vermek saygısızlık mı?
Öğüt duymaktan nefret eden ben kolay kolay birine öğüt vermem. Veriyorsam zaten haklıyımdır 😅 sert tepki alırsam da kırılan taraf olmam. Saygısızlık ta değildir zira akıl yaşta değil yaşanmışlıkta saklıdır. Yaşı büyük ama asosyal biri bir şey yaşamadığı için küçük yaşta hayata atılan birinden öğreneceği çok şey vardır
Hayır tabi ki insan kendinden küçük birinden bile bazen bir şeyler öğrenebilir. çünkü hepimizin yaşadığı hayat farklı. kimimiz 1 yılda çok şey yaşıyoruz kimimiz aynı şeyleri devamlı yaşıyoruz yani deneyim herkeste farklıdır. bu yüzden saygısızlık değildir. hatta genelde ben 30 yaşında ki insanlara göre bile daha olgun oluyorum. yani bunun yaş ile ilgisi yok bence. saygılı olunduğu sürece nasihat verilebilir tabi ki. zaten psikologların çoğu genelde danışanlarından genç ya da yaşıt olabiliyor mesela. :)
Merhaba,
Açıkçası ben bunun saygısızlık olduğunu düşünmüyorum sonuçta akıl akıldan üstündür diye bir kelime vardır zira mesela psikolojik danışmanlık desteği alan insanlarla psikologlar kendisinden büyük ya da küçük yaşta olabilir destek almak akıl almak bu bence herhangi bir problem gerektirmez
En iyi görüş için teşekkür ederim
Bence değil. Sonuçta herkesin hobileri, bilgileri ve yaşadıkları birbirinden farklı. Ben 5 yaşında çocuktan bile bir şeyler öğrendim. Bu yüzden sen benden küçüksün, bana öğüt veremezsin vs demem. Hesabımın yaşını da bu yüzden değiştirdim hatta.
Çünkü yaşımı görenler beni çok ciddiye almıyordu ve sanki ne biliyorsun gibi düşüncelere dalıyordu. Ama bu konuda üslupta çok önemli. Senden yaşça büyük birine de rahatça konuşup emir veremezsin. Verirsen saygısızlık edersin ¢
Eyw eig için
Cevap
21Cevap
Akıl akıldan üstündür. İhtiyacı vardır edersin
Hayır değildir.
Saygı yaş ile kazanılan bir şey değil çünkü, yaşça büyük olmak saygıyı hak etmek demek değil. Aynı şekilde yaş alınca da insan her şeyi biliyor demek değil.
Bu sebeple nasihat alınabilecek her konuda o konuda daha iyi olan birisi nasihat verebilir. Bu hiçbir zaman saygısızlık olmaz, fakat bazı yaşça büyük olanlar bunu saygısızlık olarak görebiliyorlar.
Mesela tekboloji ile aram iyidir ama Z kuşağından birisi tekboloji konusunda bana nasihat verebilir bunu seve seve dinler ve uyarsa kabul eder uygularım.
Ya da sen mesela sitede benden daha eskisin, bu konuda nasihat alabilirim, ya da film izleme konusunda alabilirim, başka konular da olabilir vs.
#selamgençlik 🍀🍀
⭐🍀🍀 Yaşça ileri bi insana nasihat etmenin en makul yolu, gururunu incitmeden ve ona nasihat ettiğimizi sezdirmeden, saygılı bi üslupla ve fikrini alırcasına nasihat etmek olur. Yani bence haksız da sayılmazlar. Belki bizler de o yaşlarda olsak sinir olabilirdik. Şimdi bile bazı saygısız ergenlerin görüşlerini hemen kaldırıyorum. Saygılı tavır yaş ne olursa olsun vazgeçilmezdir, evet. 🍀🍀⭐
#tubasueda 🍀🍀
Bu yüzden kocaman bir heriften trip yemiştim hatta tuhaf tuhaf görüş yazmaya başlamıştı. En son engel atip geçtim 😂
Yahu her şey yaş değildir tecrübedir. Kimisi hiç zorluk, sıkıntı yaşamadan yaşamını sürdürürken kimisi de zorluklarla, sıkıntılarla yaşamakta.
Saçma sapan bir gurur yapmış😂
İyi yapmışsın 😂
İnsanın büyük olup olmaması tamamen yaşadıkları ile alakalı bu durumdan geçiyor 30 yaşındaki insanda 5 yaşındaki çocuk aklından yana farkı yoktur bazen bazen de 5 yaşında çocuk 30 yaşındaki insanlardan daha çok olgun davranabilir bu sadece bir örnektir nasip vermek de doğru olur yani neden olmasın ki.
Ben etmem. Bana hoş gelmiyor, yani bana edilse bir şey demem ama etmek hoşuma gitmiyor.
Değildir. Her büyük her şeyin farkında olacak değildir. Her zamanda nasihat edilmez bu ayrı.
Yaşı benden büyük veya küçük olsun, öğüt vermek veya tavsiyelerde bulunmak bana hoş bir davranış gibi gelmiyor.
Öğüt veya tavsiye istediyse verilebilir. Ama tanımadığımız bir insana bunu söylemek biraz abes kaçıyor.
Ben saygısızlık görmem. Herkes herkese işi eleştirmeye dönüştürmeden tavsiye, fikir veya düşüncelerini söyleyebilir. Tabi bazı egolu tipler bunu saygısızlık görür.
Her zaman değil. Aslında nasihat da çoğu zaman saygısızlıktır çünkü sen kimsin ki doğrunun ne olduğunu biliyorsun? Ama çok önemli durumlarda nasihat gerekir fakat bunu üstünlük kurmadan yapmak gerekir
Kendimden küçük biri bana tecrübe ettiğim bir şeyi nasihat edince bozuluyorum. Sen giderken ben dönüyordum diyesim geliyor.
Hayır. Spor konusında X kuşağı bizi çok sakatlanmamıza neden oldu. Hep Z kuşakları gençlerden tavsite alırım mesela. Onlar araştırıyor.
Hayır bu tecrübe olabilir, kişi daha önce bunu deneyimlememiş ya da tekrar edici haldedir ona nasihat edilir.
Bence saygisizlik buyuklerde dikkat ederim ne konustuguma insanlarin yasi var sonucta bana kalmamis
Hayır neden olsun ki, at gözlüğünü çıkarmak sevaptır 🤣
Hakediyosa değildir, hakedene hakkını vermek lazım
Değildir.
Akıl yaşta değil baştadır cümlesini onayacak çok fazla insan var.
Hayır. Bilgi deneyim ile desteklenir. Bazen daha fazla tecrübe edinmiş olabilirsiniz.
Hayır bunu üsluba dikkat ederek yaparsan saygisizlikolmaz...
yeri geliyor babam bana fikir soruyor 🤔 bence saygının ya da nasihatın inan ki yaşla alakası yok
Hayır
Sonuçta tecrübe gerektirir
Yaşın büyük olsada tecrüben yok nasihat saygısızlık olmaz
Değil ama söylenildiğinde bu durumdan pek hoşnut değiller. Öğüt vermek her zaman iyidir.
Samimiyet varsa edilebilir. Yine de kırıcı olmamak gerekir.
16 yaşında kardeşimden sık Sık akıl alırım konuşma tarzı çok bilmiş olmazsa sıkıntı yok
Kesinlikle değil, bilmediği konuları öğrenebilir küçüklerin den
yoo annem hep bana danışır
Nasihat değil de naçizane bir tavsiye olabilir.:)
Eğer kendisi sıkıntı yok diyor ise sorun olmaz
değildir
Bence değil.
bence değil
yo ne alaka sal. k
Değildir
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?