Yaş 30 ve kendimce okumayı, öğrenmeyi kitaplarla haşir neşir olmayı seviyorum ama bir sorun var? Hayatımda bir kız yok, elim yok. Hani yar deyince kalem elden düşüyor derler ya değişik bir dert bendeki. Kendimi işime ve okuma, üniversite gibi hobilerime veremiyorum. İş, ilim çok güzel şeyler ama bir eş de çok güzel, ölü gibi dolaşıyorum etrafta bazen. Ne yapmam lazım, hele de bu kadar açık seçik insanlar varken ve bir yar yokken insanın kafası allak bullak... Sizce sorun kendimi mi sevmemek, yardım almalı mıyım, bu nasıl bir azap😔
Yaş 30 ve kendimce okumayı, öğrenmeyi kitaplarla haşir neşir olmayı seviyorum ama bir sorun var?
Sen de imanlı biri olarak eminim farkındasındır ki bu zamanda mutlu olmak huzurlu olmak çok zor. Her açıdan zor. Maddiyat sıkıntılı toplum bozuk düzen bozuk her şey bozuk. Soruyorum mesela sana evine ekmek götüren kaç kişi ben gerçekten helal rızık yiyiyorum diyebilir? Eğer gerçekten imanın güçlüyse aynı hayatına devam et ve işin ahiret kısmını hiç unutma. Eğer evliliğe gerçekten ihtiyacın varsa ve günaha girmekten korkuyorsan senin de dediğin gibi her zaman dua etmeye devam et. Şayet ciddi anlamda niyetin varsa ve nasibin varsa sen dirensen bile duan kabul olur ve nasibin sana ulaşır. Şayet sen niyetlendiğin ve adım attığın halde bazı şeyler olmuyorsa şunu kesinlikle bilmelisin ki bu işte bir hikmet var. Allah ın bildiği ancak senin bilmediğin... Bu durumda kalbine ferahlık gelmesi için yapman gereken senin, Allah tan bu işlerin hikmetini senin kalbine ilham etmesini dilemek. Kendimden biliyorum benimde evlenememe sorunum var. Ancak her zaman dua ettim, Allahım en azından bana yol göster bu işlerin hikmetini bana ilham et diye. Ve dualarım her zaman kabul oldu istisnasız. Allah ın izniyle bu işlerdeki benden veya benim dışımdan kaynaklı sebep ve hikmetleri tek tek ogrendim. Bazen sorunun benden kaynaklandığını da anlıyorum. Sonuç itibariyle dua edersen ve duan sadece sözde kalmazsa emin ol maksadına ulaşır ve mutlu olursun. Zira dünya hayatında her nasip insanın çabasına bağlanmıştır. Bu hayatta insanın elde edemeyeceği bir şey yok aslında.
0
6 Yorumla
Soran
+1 yıl
Üstüne düşeni yapmıyorsa hal ediyor, yapıyorsa da olmuyorsa kısmet mi olmuş oluyor? Ama biz bunu bilmiyoruz. Kötü ahlaklı ve tedbisiz olmamak olmamak için insan ne yap alı
Kardeş yanlış anlama da empati yaptım zor durumdasın fikirlerimi paylaşayım dedim iyi niyetle. Ama dediklerinde hiç bir şey anlamıyorum. Kendini güzelce ifade edersen seninle düşüncelerimi paylaşırım. Dikkat edersen benden başka yazan olmamış biraz kıymetimi bil. 🙂