Yani şöyle sorayım: "Ben karakterli bir insanım" demek yerine "ben karaktersiz bir insan değilim" derler? Neden olumlu cümle kurmak yerine olumsuz cümle kurmaya daha meyillidirler? Açıklama yaparken daha hızlı ve daha istemsiz anlamı olumlu olsa da yapı bakımından olumsuz cümleler kuran insanlarla ilgili ne düşünüyorsunuz? Yorumlarınız için şimdiden teşekkürler😃
İnsanlar neden sahip oldukları kişilik özelliklerini olumsuz cümlelerle anlatmayı tercih ederler?
Ben karaktersiz bir insan değilim olumsuz cümle değil ikili diyalogda ve ya toplum içinde kendinisi kabul ettirme onaylanma zarflamasidir yani karşı tarafa aynalama görevi yapiyo asıl zerk edilen ben bunu diyorum ama "sen ne düşünüyosun" oluyo genellikle nazlı ve inatçı kişiliklerde olur
Hmm kendinden emin olmayan bir tarzı da içinde barındırıyor bence tabii. Kişi kendinden emin olsa olumsuz bir cümle kurmayı tercih etmeyebilir. Ayrıca açıklayıcı yorumun için teşekkür ederim😃