Bizi hayvanlardan ayıran yegane özelliklerin başında düşünebilmemiz geliyor. Ben düşündükçe insan olduğumuzu ve anlamlı olduğumuzu düşünüyorum. Düşünmek var olmaktır.
Düşünmek tükenmektir demişti birisi burada.. Tükettiğimiz kendimiz mi yoksa kötü düşünceler mi? Düşünmek bence daima yeni bir pencere açar varoluş heyecanımıza..
Descartes "düşünüyorum, o halde varım" demiş. Yani düşündükçe var oluyoruz ona göre. Ünlü düşünür İsmail Abi'nin de buna cevabı "bahçemdeki ağaçlar da varlar ama hiç düşündüklerini sanmıyorum sayın descartes, o kadar çok düşünme, mahvolursun, o saçların tel tel dökülür, o kadar çok düşünme bırak ne düşünüyon ya" diyor.
Ben bu tartışmada İsmail Abi'nin tarafındayım 😂 düşündükçe yok oluyoruz...