Ben inanıyorum ya aslında. Bir şeyleri kimse bilmiyorken o şey daha çoktur ya da daha özeldir. Sonra ne oluyorsa oluyor ya yok oluyor ya da değeri gidiyor…
Sizin böyle inançlarınız var mıdır yoksa batıl olarak mı görürsünüz?
Nazara inanır mısınız, yoksa batıl inanç olarak mı görürsünüz?
Nazar, insanların bakışlarla ya da duygularla çevrelerine yaydıkları bir çeşit enerjidir. Canlı veya cansız varlıkları etkileyebilir. Bir kişi, bir eşyaya ya da bir kişiye nazar gönderebilir. İstemli kötü düşünceler nedeniyle ortaya çıkabildiği gibi, bilmeden istenmeden ya da farkında olmadan gönderilebilir. Nazar almamak için nazar etmemek ve bu etkiye neden olabilecek durumlardan kaçınmak önemlidir. Nazar genelde negatif enerjiler nedeniyle ortaya çıkar ancak çok fazla, aşırı sevginin de nazara, göz değmesine neden olduğu bilinmektedir...
Ben şahsen inanıyorum özellikle o akraba denen kesimde acayip bir negatif enerji oluyor. Hani derler ya gözüyle adam öldürdü tabire yani bunlar için. Maşallah dedikleri 40 gün yaşamıyor. Bazı insanlar gerçekten çok kem gözlü oluyor. Benim de başıma da gelmişti tecrübe ile sabit.
Evet inanıyorum. Ne zaman hayatımla ilgili güzel bir şeyi herkes duysa o şey bir anda tersine dönüyor ve kötüye gidiyor. Ne zaman gizlersem o zaman sıkıntı çıkmıyor. Yani insanlar nazar değiriyorlar. Bunu başka bir şeyle açıklayamıyorum ben.
Nazarın "anlık" olan versiyonu bana biraz makul geliyor. yani bioenerjiyle alakalı belki açıklama getirebilirler ileride, bilemiyorum.. ama nazarın "musallat olabilen" bir şeymiş gibi algılanması için yorum yapmak istemiyorum benlik değil..😅 "bana nazar değdi, hayatım kötü gidiyor" diyen var, "nazar değdi işlerim bozuldu" diyen var, "şu misafirin nazarı değdi, eşyalar teker teker kırılıyor" diyen var.. bu tür şeyleri duyunca nazarın lost'taki kara dumandan farkı kalmıyor nazarımda..😌😅 yalnız az önce yazarken fark ettim, birçok şeyi nazarla açıklamak büyük rahatlık be..😅 ne olayları analiz etme derdi var, ne neden sonuç ilişkisiyle uğraşma var.. hem suçu üstünden de atıyorsun, sen yapmadın ki nazar değdi.. 😅😂 (ama inanırım yanii bilemiyorum mdkdmdkdmd)
Valla bence bazı insanların gözleri nazar ışınları fırlatıyor ve ben bunları fark ediyorum, fark edince ikiliyorum. Lakin hayatımızı nazara göre şekillendirmemek gerekiyor. Bazı insanlar var onlardan nefret ediyorum ve hiç bir sohbetlerine müdahil olmuyorum. Sürekli kötü ozelliklerinden bahsediyorlar nazar gelmesin diye. Tamamen ruh emici yaratıklar.
Nazar var bu bir gerçek. Tabi bunu bilimsel olarak nasıl açıklanabilir, araştırmadım doğrusu.(Nazar, Negatif enerjinin yoğunlaşmış hali gibi) İnsanın yaşadığı şeyler ya da duyduğu şeyler nazarın gerçekliğini kanıtlar nitelikte
Eskiden inanmazdım. Sonradan da inanmaz gibiyim ama bazen iniyor gibi de olurum. İki arada bir derede kalırım. Yine de duadan üstün bir şey yoktur. Keskin kılıcı bulduktan sonra kör olsada kesmeyi bilirsin.
İslamiyette var olan bir olgudur nazar. İnanırım ciddi boyutlarda insana sıkıntı verebilir. Özellikle bebek ve çocukları severken mutlaka en azından bir maaşallahı esirgememek lazım. Allah herkesi nazarlardan korusun.
inanırım var bizim komşu annemin kendi eli işi havlusunu beğendi üstüne kahve döküldü ayakkabımı gösterdim yeni aldığımda sevinçle ayağım burkuldu düştüm o gün bugündür o kadınla iletişim dahi kurmuyorum
Nazara inanırım. Nazarı engellemek için incik boncuk, at nalı vs şeylere inanmam. Tamamen hurafe. Dua önemlidir.
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
Kur-an'ı Kerim'e iman eden hiç bir Müslüman bunun batıl olduğuna inanmaz. Dolayısıyla inanıyorum yani aslında nazar bence öyle basit bişey de değil. Deveyi kazana insanı mezara sokar derler, öyle de gerçekten
İnanıyorum gerçekten nazar diye bir şey var mesela çok güzel giden bir ilişkim vardı ve ilişkimi sürekli en yakın arkadaşıma anlatıyordum gözü kaldı nazar etti ondan sonra sevdiğim adamla hiç konuşmadık