Muhatap olduğum kişiye göre değişir, rahatsız olmadığım biri ise göz teması kurarım. Göz kontağı önemli. Sağa sola bakarak konuşuyorsa biri ya dinlemiyordur ya da önemsemiyordur. Konuşmaya değmez, öyle bir tavır sergileniyorsa kısa tutup göndermeli. Alışkanlık edilmemeli sağa sola bakarak konuşmak ve dinlemek, bu saygısızlık. Göz teması kuramıyorsa konuştuğundan da emin olamam ki yalan mı söylüyorda gözlerime bakamıyor mesela? Güven vermez, hoşuma gitmez. Vaktime yazık. Göz teması şart iletişimde.
Göz temasını fazla sevmiyorum özellikle erkeklerle konuşurken genellikle sağa sola bakarım. İçimde art niyet olduğu için değil aslında istemsiz rahatsız oluyorum.
Laf sokmak için konuşuyorsam ayaklarına yere doğru bakarım Karşındakini takmıyorsam sağa sola baka baka konuşurum Etkilemek istiyorsam gözlerinin içine bakıp konuşurum
Göz teması kurarak konuşurum. Göz teması kuramıyorsam konuşmayı bitiririm. Konuşurken ses tonum göz temasım önemlidir benim için. Hem ifade açısından hem söz geçirebilirlik açısından..
Eğer ki karşımdaki kişinin bakışı rahatsız etmiyorsa göz teması kurarak konuşurum. Ama bakışından rahatsız olduğum biriyse bakışlarımı kaçırarak konuşurum...
Kimsenin gözüne uzun süre öyle bakamam ben. Sağa sola da bakmam. Suratına bakarım :D karşımdakinin arada sırada önümde arkamda ne var ona sonra yine yüzüne
Konuştuğum insana saygıdan dolayı, onu dikkate aldığımı hissettirmek için gözlerine bakarım aynı şekilde onunda beni dinlerken gözlerime bakmasını beklerim. Bu birbirimizi dinlediğimizi, dikkate aldığımızı ifade eden bir durumdur. Birde; Seni yalnızca elde etmek isteyen biriyle, Yanında olmak için herşeyi yapabilecek biri arasındaki farkı bulmak için muhteşem bir ip ucudur bu. Elde etmek isteyen yukarı_aşağı sağa_sola oraya_burayq bakar') Yanında olmak isteyen gözlerinin içine♡
Sağa sola bakarak iletişim kuruyorum. Göz teması kuramıyorum ben. Kaşına, burnuna, dudağına kadar her yerine gözüm gidiyor olabilir ama göze hiçbir şekilde gitmiyor. Aşırı rahatsız oluyorum göz göze olmaktan.
Göz teması kurmaya dikkat ederim fakat çok uzun süreli bakınca garip bir şekilde gözümü çekme ihtiyacı hissettiğim için başka yerlere de kayabiliyor...
Karşılıklı konuşurken, sağa sola bakmak; Kişinin Özgüven’inin bitik olduğunun göstergesidir. Ayrıca Psikolojik olarakta sıkıntılı süreçlerden geçiyor olabilir. Karşılıklı konuşurken olması gereken abartmadan göz Kontakı kurmak gerekir. Eğer göz kontakı kurma konusunda zorluk yaşanıyorsa; Alnı’nın çatına bakarak konuşabilirsin. Ayrıca göz kontakı kurmanın yanında vücûd duruşuda önemlidir.
Şimdi karşımdakinin alın bölgesine bakarım hem heycan olmuyor hem karşımdaki gözüne baktığımı sanıyor yalan söyleyecek olsam bile terettut etmiyorum daha inandırıcı oluyor 😅 karşımdaki kadın sa gözümün içine bakıp duruyorsa gözüme bazen şaşı gibi yapıp gözümün içine bakarken trolleye bilirim
Dikkat eksikliğim var, mesleğimin de bana öğrettikleriyle artık büyük ölçüde kontrol edebiliyorum ve daha dikkatli dinleyebiliyorum karşımdakini. Ancak eğer çok fazla uyarana maruz kalacağım bir ortamdaysam dikkatim başka yerlere dağılır ve göz teması kurmam pek mümkün olmayabilir. Hem bu durumu yaşayan biri hem de bir uzman olarak söylemeliyim ki, karşınızdaki inadınıza bir şey yapmıyor. Beyni uyaranları doğru bir şekilde filtreleyemediği için oluyor.
Konuşarak düşünürken başka tarafa bakarak. Çok fazla düşünmemi gerektirmeyen birşeyse direk göz teması kurarak konuşuyorum. Çünkü konuşurken karşımdakinin yüzüne bakınca ya bir sessizlik oluyor ya da karşı taraf bir şey söylemeye başlıyor bu süre zarfındada bana sıra gelmiyor. O yüzden konuşurken başka tarafa bakmak daha iyi benim açımdan
Göz teması kurmaya özen göstersem de çok dikkatli bakınca karşı tarafa gözüm yaşarıyor kırpmadan bakıyorum sanırım, o zaman gözlerimi başka yöne çeviririm. Bir de bazen utanınca gözlerimi kaçırıyormuşum arkadaşlarım öyle diyor. Bu iki istisna durum hariç, göz temasına önem veren bir insanım. Çünkü ben ciddi ciddi bir şeyler anlatırken, karşımdaki elindeki telefonla uğraşsa sinirleneceğimden, empati yapabiliyorum çok şükür. Ondan dolayı sinir olduğum şeyi, başkasına yapmam.
Bonjour! Göz teması kurarım. Zaten pek gözümü ayıran bir yapım yok. Hem göz harici bir yere bakınca rahatsız oluyorum. Bazıları dişlere filan bakıyor. Yani ağız temizliğine dikkat eden birisi rahatsız olmaz ama herkes aynı değil ki bakım oranı az olan bir ülkedeyiz. Göze bakılırsa hem duygular daha iyi geçer hem de karşıdaki rahatsız olmaz bence. Herkes olmaz diyemem tabi. O zaman kıvamında bir bakış diyelim :) . <3
Cidden size saçma ve saygısızca gelebilir ama elimde değil biri benle konuşuyorsa onu tanesi tanesine dinlerim ama gözlerinin içine bakmakta zorlanıyorum. Çok ciddi olaylarda bakarım ama günlük konuşma da göz teması kuramıyorum.
Ya gözler en önemli iletişim aracı bence durum böyleyken ben bişey anlatırken göz teması kurmak isterim ya da karşı taraf bişey anlatırken bunun harici dikkate alınmıyomuş gibi hissederim
Göz teması belli bir süre sonra tedirgin ediyor. Sağlıklı iletişim, aktif dinleme, önem veriyorum söylediklerine binaen bu olumsuz yanıda var.. En fazla 10-15 sn yeterlidir.
Göz teması sevmem sadece özel olan kişilerle kurarım
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
Göz teması kurarak o yüzden insnalar hep bana bakar konuşurken onları dinlediğimi düşünürler ama benim kafa başka yerdedir sadece öylesine dinliyorumdur yüksek ihtimal dnjdkskks
The sims tabiki dee.. 😀 Ev kuracağız para kazanacağız diye gece gündüz oynardık. Ne güzel partiler verirdik, havuzlarsa yüzerdik.. Sonra birini sever ve evlenirdik 😭 Ahh ahh hepsi birer oyunmuş 😭