Hayır, katılmıyorum açıklamana. Eleştiri yapmak, olaylara eleştirel yaklaşmak karşındaki kişiyi olduğundan daha doğru ve harika hale getirmenin çabasıdır. Ama bu eleştirilerin yapıcı ve harekete geçirici olması gerekir. Şayet yıkıcı, yıpratıcı sözler eleştiriye değil; hakarete hatta sözlü tacize girer. Çünkü fikrin sorulmadığı sürece bir insana olumsuz herhangi bir davranışta ya da sözde bulunamazsın.
Şahsen bir insanda yanlış gördüğüm zaman doğrusunu söylerim. Değiştirip değiştirmemek, dinleyip dinlememek ona kalmış bir şey. 'Kendine yapılmasını istemediğin bir şeyi, başkasına yapma' sözünü mottom olarak aldığım için çevremdekileri uyarırım ki herhangi bir hatamda, beni de uyarsınlar ☾
Asıl rahatsız oldukları kendileri ve kendi hayatlarıdır. Ulaşamadığı hayatı başkaları yaşadığı için pislik atmaya ya da moral bozmaya çalışırlar fakat tek yapabildikleri kendilerini gülünç duruma sokmak, başka hiçbir şey değil...
Onların derdi kendisiyle aslında, kendi içsel savaşlarının dışa yansıması, başkalarını o kadar ayıplasınlar eleştirsinler ki kendi yanlışlarını göremesin, seslerini duyamasınlar başkaları üzerinden günah çıkartmak işlerine geliyor kim nasıl bakarsa öyle görür kalbinde ne varsa diline de o vurur..
Kişilik & Karakter konusunda 13,5b cevap paylaştı.
Ruh emici onlar. Kendılerı bır halta yaramaz ama mutlaka her konuya hakimler ve kendılerınde olumlu / olumsuz eleştiri yapma hakkını bir şekılde buluyorlar 🤦🏽