Bazen haklı olduğumu düşünsem de karşımdakini o an kırmış isem benim için önem derecesine göre ya özür dilerim ya da konuşmayı keserim. Karşımdaki iyi bir insan olabilir ama onun biri iyi olması onunla anlaşabileceğim anlamına gelmiyor. İyi anlaşabildiğim insanlarla hiç özür dilemelik durumlar yaşamadım mesela. Sürekli acaba kırdım mı, acaba hatam oldu mu diye düşündüğüm insanlar enerjimi sömürüyor cidden. Özür dilemekte bişey yok dilenir ama bu tip insanlar çok yoruyor cidden. Yoksa ben gayette özür dilemesini bilen biriyimdir 💁🏻♀️😬
Ben öyle insanlar ile anlaşamam zaten. Sürekli kırıldı mı, kırılır mı diye düşünmekten sağlıklı iletişim kuramam. Bazıları çok alıngan ve a desen, vay bana a dedi. B desen, vay bana b dedi tepkisi koyar. Beni yanlış anlamaları, benim problemim değil. İyi birileri bile olsalar, özür dileme durumunda değilim. Kendimi bir defa net ifade ederim. Geçenlerde arkadaşımın biri bana alınmış hiç aramıyorum sormuyorum diye. Dedim ben ailemi bile aramıyorum onlar arıyor. O lafıma alınmış diğer arkadaşıma şey demiş, çok alındım niye bana öyle dedi ki diye sitem etmiş. Arkadaşım da demiş ki, o senin gerçekten kalbini kırmak istese, sen şu an onunla ilgili soru bile soramazsın demiş. Abi vallahi gerek yok. Herkes her şeye alınır duruma geldi. Orta okul kızları gibi küser duruma geldi. Ben zaten lügatıma her zmaan dikkat ediyorum. Alınganlar yüzünden de bi zahmet ceremesini ben çekmiyim.
Gerçekten hatalıysam eğer özür dilemeyi tercih ederim ben açıkçası. Her insan da bence hatalı olduğu zaman, hatasını kabul edip özür dileyebilmeli. Fakat eğer hatalı olmadığım halde, karşıdaki insandan özür dilersem, o kişi özür dilediğimden dolayı kendini hatalı görmeyecektir ve hatasını da görmeyeceğinden dolayı aynı davranış ve tutumu hala sergilemeye devam eder.
Ufak bir şeyse eğer bu tatsızlığın bir an önce son bulma açısından dilerim evet. İncilerim dökülmez ya da gurur yapacak bir şey olmaz ortada fakat büyük bir konuysa eğer hem karşımda ki insanın hatasını görmesi açısından dilemem, hemde ben çaba görmek isterken kalkıpta özür dilemem anlamsız olur. Sürekli bir taraf dilerse, bir zaman sonra karşıda olan taraf her ne yaparsa yapsın kendini haklı görmeye başlıyor ve ne kadar anlatsan da hatasını görmemeye başlıyor. Bu da sinir bozucu bir durum doğal olarak...
Özür dilemek erdemlerin en güzelidir bana göre ve özür dilenecek bir hata varsa dilerim kaybım olmaz.
Özür=hata sen hatanı kabul edip bunu karşı tarafa uygun bir dille anlatırsan affedilir. Bazı hataların da telafisi yoktur. Özür dilemeyi aşan bir hataya düştüğümüz de en iyisi yol almaktır.
Haklı olsam bile kalbi kırıldıysa yine dilerim çünkü sevgi emektir. Bu alışkanlık haline gelirse kendi mi kullanılmış ta hissederim. Nasılsa bu her seferinde özür diliyor dememek lazım. Anlayış lazım
Bu konuda biraz taş kalpliyim diyebilirim. eger doğru bildiğimi yaptıysam isterse karşımda son nefesini versin ölsün yine de özü dilemeyi geçtim dönüp bakmam bile aşırı katıyim bu konuda bide aşırı kinci birisiyim asla unutmam ve hesabını sorarım. Kalbimi kırıldı iyi yapmışım ağzıma sağlık keske daha çok yapsaymisim derim hep böyle olmayı ben tercih ettim ve daha iyi olduğunu düşünüyorum sen yanlış yapmasaydin bende böyle yapmazdım hakettin ve yaptım iyi ki yaptım hesabı 😊
Karşıdaki kişinin bendeki yerine bağlı bir durum ama genel olarak konuşacak olursam dilemem, dilemiyorum. Kimsenin nazıyla, tantanasıyla uğraşacak değilim. Yok efendim kırılganmış, üzülgenmiş beni ırgalamaz. Söylediğim sözün kırıcı olmadığından eminsem ve buna rağmen karşı taraf kırılıyorsa, ‘kırılmak için yer arıyor’ der geçerim. Başkalarından, hatasız olduğun halde, özür dilemekle bir ömrü deviremezsin.
Hata yapmamışsam karşımdakinin kalbinin kırıldığına üzülürüm ama kesinlikle yapmadığım bir şey için özür dilemem. Hata yaptığında özür dilemek erdemdir, ama suçsuz yere özür dilemek işte o zaman kendimi olan saygımı özgüvenimi kaybettiğim an olur.
Gerek yok haklı olduğun doğruyu söylediğin halde kırılıyor yinede gönül almaya çalışıyorsun sonrasında yine kötüsün, böyle insanlarla ömrünüzü heba etmeyin
Kişilik & Karakter konusunda 22,5b cevap paylaştı.
Yarım elma gönül alma demişler Ben haklı haksız davasında değilim İlk adımı atmak her zaman olgun ve cesur insanların işidir zaten zayıflar ve kendini beğenmişler bunu beceremez