Hayat tecrübesi mi? Eğitim mi? Kişilik gelişiminde hangisi daha etkili?

Doguda bir köy. Arkadaşlar kayak yapmaya çalışıyor. Ben hiç anlamam oturuyorum. Köy cocuklari var ayaklarına tahta gibi birsey bağlamışlar çamlarin arasında nasıl hızlı kayiyorlar korkmadan etraf orman bilgidiniz. inanılmaz eğleniyorlar. Bizimkilerde düşüyor kalkıyor beceremiyorlar 😀 Bir dede geldi oturdu yanıma dede bu çocuklar harika ya nasil böyle bu kadar çok ağaçların arasında düşmeden çarpmadan kayiyorlar nasil öğrettiniz böyle manevralari falan harika dedim. Dede bana hangi ağaçlar kızım dedi. Biraz düşündüm. Anlamadim aslinda
Sonradan jeton düştü Dede diyorki ağaca odaklanıp görürsen tabiki çarparsın yok sayacaksin yola odaklanacaksin ağaca değil demek istiyor. Hayatımın dersi oldu resmen. Belkide tum hayatı koyle geçmiş doğru düzgün Türkçe konusamayan bu Dedenin tecrübesi beni benden almakla haksız mı?
Hayat tecrübesi mi? Eğitim mi? Kişilik gelişiminde hangisi daha etkili?
Cevapla