Kendi başarısını ve yerini bilen insan bununla gurur duyabilir ve övebilir. Başkasının övgüsü de istenmeyen kişiden söylenmediği sürece anlamsızdır. Hayatta hiçbir başarısı olmayan birisinin attığı twet sadece. Her insanın itici bulma olayı farklıdır.
1
7 Yorumla
Soran
+1 yıl
İnsanın kendi başarısını aslında başarı olmayan kendine başarı gördüğü diyelim ikisi içinde söylüyorum bir toplumda sürekli dillendirmesi bana göre Kibrin zirvesi
Benim kastettiğim üst seviye eğitim değil bunları zaten etrafındaki insanlar sürekli överler övme ya kimsenin olmayacağını düşünmüyorum yani kendini övme ihtiyacı olmaz zaten böyle insanların başarılı olmak demek bu demek en önemlisi de kendini yetiştirmek ama küçük dünyasında cahil bir kafa yapısında olan insanların kendini övmesi bana göre biraz komik
Kendimi sadece kendime överim, başkalarına olunca reklam yapıyor gibi gereksiz bir durum çıkıyor ortaya, gerek yok. Başkaları tarafından da gerçek olduğuna inandığım övgüleri duyunca mutlu olurum sadece. Etkilemek ya da gözüme girmek için yapılan övgüler pek etkilemiyor beni. Aksine rahatsız edici buluyorum.
İnsan kendini övmeli ama bunu başkalarına kanıtlar şekilde değil. Daha çok kendini motive edecek şekilde olmalı bu övgü. "İyisin, yaparsın üstesinden gelirsin gibi." Diğer türlüsü narsistliğe giriyor. Kendini eziklemeyi de hoş bulmuyorum sürekli övmeyi de.. Özellikle, o hep "ben" diye cümleye başlıyanların; aslında hiç takdir edilmemiş hatta fazlasıyla aşağılanmış insanlar olduğunu düşünüyorum. 😇