Fazla ilgi göstermek ve değer vermek kişinin kendini vazgeçilmez sanmasına ve ilgi gösteren kişiye karşı bunu bir koz olarak kullanmasına ve saçma sapan şımarıklıklar yapıp insanların canını sıkmasıyla sonuçlanır.
Fazla ilgi olgunluğa erişememiş insanlarda şımarıklığa , buldumculuğa, görgüsüzlüğe yol açar evet. Ama kendini bilen, gerekli olgunluğa erişmiş insanlara ne kadar ilgi verirsen ver bu şımarıklığa dönüşmez.