Dönem dönem her insan bir şekilde dibe vuruyor. Uzatılan hiç bir eli tutmak istemiyor. Siz yardım alır mısın yoksa kendi kendine mi iyi olmak istersin? #54srp
Kendine yardımcı olmak istemeyen birine, bir başkası yardımcı olabilir mi?
Kendine yardımcı olmayan birine bir başkası yardımcı olamaz. Önce kişi kendine yardım etmeyi denemeli başarılı olmazsa bir başkası ona yardımcı olabilir.
Hayır bu mümkün değil, insan kendini iyileştiremiyorsa kimse bunu değiştiremez ya da kalıcı bir çözüm getiremez. Önce kendisi isteyecek bir şeyleri ve çarenin aslında tamamen kendisi olduğunu idrak edecek. Bunu anlamasına yardımcı olabilir bir başkası ancak. Eğer öyle anlayacak bir durumda değilse, bir süre hiçbir şey yapmadan, hiçbir karar vermeden beklemesi gerekiyor ve acısı varsa acısını yaşaması, düşünmesi, gerekirse günlerce ağlaması gerekiyor ama sonrasında hiçbir şeyin kendi hayatından, kendisinden daha önemli olmadığı bilincine de erişmesi gerekiyor. Bu çok kolay oluşabilen bir düşünce değil evet, belki çok fazla şey yaşaması gerekiyor ama ne kadar az hasar, o kadar iyi...
Kişilik & Karakter konusunda 13,5b cevap paylaştı.
Görsel aslında durumu çok güzel özetlemiş bana kalırsa.. Biri inatla kendini dibe bırakıyorsa sen ne kadar çaba gösterirsen göster onu kurtaramazsın ve hatta sonunda kurtarmaya çalışırken bir bakmışsın ki sende onunla beraber dibe gömülüyorsun.. İnsan tabi ki başkalarına destek olmalı ve elinden geldiğince çaba harcamalı ama buna karşı tarafın da gönlü olmalı.. Zoraki olamaz asla.. Zaten buna dayanmakta oldukça zor ve stresli bir olaydır.. En basit örneğini vermem gerekirse madde bağımlılığıyla mücadele eden ailelerin durumuna bakabiliriz.. Çocuklarını kurtarmak için belki de olmadık şeyler yapıyorlar ama sonuç her zaman iç açıcı olamıyor maalesef.. Keyifli akşamlar..
Maalesef imkansız. Kendisi için uğraşmayan iyi olmak için çabalamayan birisine ne yapılırsa yapılsın iyi olma ihtimali yoktur. Burada uzmanlar dahi yardım etse gene düzelmez. Ancak kişi isterse düzelebilir. Asıl güç kendisidir
Çok zor bence. Çünkü kişinin kendi içinde bir istek yoksa ne yaparsan yap yardımcı olamazsın. Anca kişinin kendisine yardımcı olma isteği yerine getirilebilir belki. Ama bu da zor bence.
Bazı konularda da tabi ki destek gerekir. Şok, tramva, aşk ve hastalık konuların da insanlar sağlıkli düşünemez. Onlara hissettirmeden elimizden geleni yapmak gerekir