İnsanların can'ı bazen o kadar çok yanar ki, can'ını yakan kişiden çoğu zaman onun intikamını alma duygusunu taşır içinde ve uzunca bir süre buna aklında yer edindirir. Bu insanlar özellikle de takıntılı insanlar ise durum gerçekten daha vahim bir sonuca varabiliyor. Canınızı yakanın canını yakmak mıdır? doğru olan yoksa yaşadıklarınıza gem vurup sineye çekerek katlanmak mıdır?Siz olsanız böyle bir durumda intikam alma yolunumu tercih edersiniz? Yoksa size yapılanlar karşısında olayları kabullenmeyi mi?🤠🤠
Bu zamana kadar içinizde hiç intikam duygusu taşıdınız mı?
Kişilik & Karakter konusunda 11,8b cevap paylaştı.
Yaklaşık bir buçuk sene önce falan canım çok yansımıştı. O kadar çok sarıldım ki kendimi toplamam çok uzun sürdü. Çünkü hayatımda bu kadar canımın yandığını hatırlamıyorum. Düşündükçe hazmedemiyordum, bir şey yapmam lazım dedim hep. Sonra herşeyin en ince ayrıntısına kadar ayarladım planım takır takır işliyordu. Ama ben yine huzursuzdum. Düşündüm geriye dönüp kendime bir baktım "bu ben değilim. Bu kadar kötü olamam. Onun yaptığı vicdansızlığıda yapamam" dedim ve vazgeçtim intikam almaktan. Vazgeçtiğim an huzur geldi içime. Çünkü intikam almak insanı apayrı bir öfke dolu bir hırs içine sokuyor. O yüzden kimseden intikam almak gibi bir çaba içine girmiyorum. "Ne hali varsa görsün" diyorum ve kim kırıp üzüyorsa Allah'a havale ediyorum. İlahi adalete sonsuz güveniyorum.
İntikam duygum var ama bu zamana kadar bunu hiç beslemedim. Çok fırsatım oldu ama görmezden geldim. Kimsenin yaptığı yanına kar kalmaz ama bu benim intikam duygumla oluşmaz. Ben hesap sorarım öldürücüdür sorgulayışım. Hesabı ne zaman soracağıma ben karar vereceğim için ummadığı bi zamanda karşısına çıkarım. Aklı olan benle aşık atmaz. 👒
Wuuuuu bende intikamı asiri derecede savunan bir insan değilim aslinda bir kere yasadim ve karşımdaki insan canımı çok yaktığı için karşılığını vermekte de kendimi sorumlu hissetim ve bunu yapmak zorunda kaldim eee Akrep burcuyum her daim olmasa da tutuyor bazen bu damar. Ben her zaman karsimdakinin beni vurdugu şekilde intikam alırım ve bana bunu yaptığına pişman olur.🙂👌
Ben tam tersini yaparım onun vurduğu şekilde vurmak bana göre değildir. Kendi pistimde kendi kurallarımla oynarım. Mekan benim oyun benim kural benim hakem benim. Asıl zevk onu o pistte izlemektir. Kazanmak değil. 😉
Zamanla bu duyguyu kaybettim diyebilirim. Bana hiçbir yararı olmayan aksine zarar veren bir duyguydu. Büyük zarar gördüğüm kişilerden bunun hesabını mutlaka sorarım, ama ufak tefek şeyler için zamanımı ve enerjimi tüketmem. Yapılan her şeyin yapan kişiye geri dönüşü olur, ben bunu izleyip rahatlamayı tercih edenlerdenim.
Aslinda dediğiniz gibi şöyle düşününce hiç guzel bir anlami olmayan duygu ama ömrü hayatimda bir kerede olsa kullandım bunu gerçekten hak etmisti karşımdaki insan👌
İntikam duygusu beslemedim hiçbir zaman. Pasiflikten sineye çekmiş de değilim. Ben herşeyin zamanını beklerim. Öncesinde Allah'a havale eder sonra kenara atarım. Çünkü bilirim benim canımı yakanın da canı yanacaktır elbet zamanı gelince. Ben görmesem de...
Merhaba 🎈 İntikam duygusunu aldırmış gibiyim. Öfke ve nefret dahi anlık bir şekilde sızıyor hayatıma, sonra yok saymayı ve unutmayı tercih ediyorum ben. İnsanlar içinde mezarlık dahi taşıyor yahu, gerek yok. Hayat bi yerde adil ve dakiktir.
İyi geceler.. Hayır bu zamana kadar hiç intikam duygusu ne besledim ne taşıdım nede düşündüm.. Allah'a havale edip yoluma devam ettim herzaman çünkü Allah'ın adaleti daha güzel ve haklıyiı haksızı daha iyi biliyor... Birinden intikam alırsam ondan benim ne farkım kalacak.. ben kolay affeder insanlara ikinci şans veririm baktım olmuyor en son yol veririm silerim biter gider oda o degerle kalır.. Çünkü insanlar nankördür ki hakketigi kadar değer vericeksin.. ne kimseden intikam almayı düşündüm ne kin besledim ve bu huyumu çok severim..
Intikam almayi hic dusunmedim. Intikam alacak bir yapida da olmadim. Kendi hayatima odaklanan, bana iyi gelmeyen insanlardan uzaklasan biriyim. Ugrasmaya degmez cunku, hele bir de karsinda psikopat diye tabir edilecek biri varsa, hic ugrasilmaz. Birakacaksin kendi camurunda debelensin. Nasil olsa hakettigi yeri bulur. Kotulere bir sey olmaz derler ya yok oyle bir sey. Aradan aylar, yillar da gecse edilen kotuluk cezasiz kalmaz. Intikam alayim derken kendi benligini kaybetmek yanlis olur o yuzden ✌🏼
Ama bazen hayatımızın içinde bize zarar veren insanlarin bunu hakettiğini düşünüyorum pek benimsemde ama bir kere yaptım bunu ve gerçekten çok haketmişti canimi gereginden fazla yakti benim 🙂
Taşıdım ama intikam almadım. Ben inatçı bir insanım, kolay affedemiyorum ama intikamda alamam. Sadece uzaklaşır yönümü değiştiririm.😑 İntikam almak olayı bana çok saçma geliyor. Alınca ne olacak? Karşımızdaki insan bize yaptığını daha iyi mı anlayacak? Biz intikam almaya çalışırken ondan ne farkımız kalacak?
Genel anlamda benim vicdanım herzaman kötü düşüncelerimin önüne geçiyor. Ama bazen oyle insanlar oluyorki meleği bile şeytana döndürecek hale getiriyorlar ve ondan sonra yasattiklarini yaşamalarını istiyoruz..👌🙏
İntikam insanı değilim sadece ben hedefime ulaşınca biliyorum u dönüşü yapacak olan çok insan olacak. sadece yüzlerini merak ediyorum ben ilerlerken onlar arkadan sadece baka kalacaklar.
Ya aslında karakterle ilgimlimi degilmi bilmiyorum. Ben aslinda kimseye kolay kolay zarar verememem benim vicdanim herzaman kötü düşüncelerimin önüne geçer. Ama hayatimda canımı çok fazla yakan bir isnan oldu ve ondan da istemesemde intikam aldım. Bana yaptığının aynısını yaptım kendisine😔
Ben yapamam onu bana yaptığını o tarz düşüncelere giremem çeker giderim sadece argo ve küfür kullanmadan çok iyi yerin dibine gömerim ama öyle giderim 😅
Aslinda zarar vermek dediğim küfür veyahut kendisine zarar vermek değil. Intikamim aklımı kullanarak onun silahi ile onu vurmak oldu sadece bunu soyelyeyim sen anla kardeşim.🙂
Intikam cahillerin isidir, bende ufakken oyle oldugum icin bana kotuluk yapanlara gunlerini gosteriyordum artik bir sey yapmiyorum ve Allah tarafindan derslerini aliyorlar