Yaşadığım iyi ya da kötü olumlu veya olumsuz ne yapmışsam sorumluluğunu bir başkasına yüklemem ve yüklemedim. Hatalarımın bütün sorumluluğu bana aittir. Hatalarımın sebebini başkasının üstüne atarak kendimi rahatlatma yolunu seçmem. Hatalarım ile yüzleşirim ve bu hatalardan ders çıkartıp tekrarını yapmam. Bütün bunlar bana birer tecrübe olur. Hiç bir hatamdan pişmanlık duymuyorum çünkü beni ben yapan yaşadığım güzel olumlu yaşanmışlıkları yani sıra yaşadığım olumsuzluklar hatalarda bugün ki beni ben yaptı. Her halimle kendimi seviyorum, sorumluluklarımı ve hatalarımı başkalarına yük etmem. Kendi hata ve sorumluluklarımı kendim çözüp baş etmeyi seviyorum.
Kendi tercihlerimin sonucunda ne yaşarsam yaşayayım başkalarını suçlamak yerine kendimi sorgularım. Kimse bana zorla bir şey yaptırmıyor sonuçta. Yapmak ya da yapmamak benim kararım o yüzden sonuçlarını da kendim üstlenirim. Kendini bilmek önemli. Çünkü ben kendimi iyi tanıyorum, kimseyi dinlemeyip hep kendi doğrularımın peşinden giden biriyim. O hâlde hatayı başkalarında aramaya ya da başkalarına atmaya gerek yok. Ki zaten bunu da yapan biri değilimdir.
Hayatta ki en kolay şeylerden biri yaşadıklarını hep başkalarının üstüne atmaktır. Tabi burada haklı olunan taraflar illa ki vardır. Misal kötü bir aile de büyümek bana göre yeterli bir mazerettir. Fakat sürekli bunun arkasına sığınıp hayat ile ilgili hiç bir adım atmamakta hiç mantıklı değildir.
hata neyse benim hatam ben istedim yaptım bir başkasına yüklemek bu hatayı benim yaptığım gerçeğini değiştirmeyecek ve en önemlisi kendimi kandırıyorum olacak.. saçma sapan bir durum içine asla girmedim sorumluluğunu aldım hep hatalarımın
Hata yaptiysam veya basima bir olay geldiyse suclu esek secmem. Benim hatamdir ve bunu kabullenirim insanim sonucta mukemmel degilimdir yanlis yaparim, hata yaparim, kirarim dokerim ama tutup bak senin yuzunden oldu demem bir baskasina. Hata yaptim sonucuna katlanirim. Bu biriyle tanisip o kisiden kazik yemekte olabilir. Kalkipta sen kotu birisin beni kirdin demem sonucta o kisiyi hayatima alip guvenen benim dolayisiyla hatali olanda benim. 🌸