Şimdiki aklım olsaydı asla yapmazdım veya kesinlikle yapardım dediğiniz şeyler nelerdir?

Merhaba,
Hani deriz ya,
"Ah ah! Şimdiki aklım olsaydı."
Ancak bunu söylerken şunu unutuyoruz.
Siz tüm o anları yaşamasaydınız, şimdiki aklınız da olmazdı.

Kimse yoktur ki, “ah şimdiki aklım olsa…” diye başlayan cümle kurarak geçmişte yaptığı hata ve yanlışlardan dolayı pişmanlığını ifade etmesin. Çünkü herkesin geriye dönüp baktığında “keşke!” diyebileceği olay veya olayları vardır.
Aslında normaldir de bu. Zira yaşanan olaylar ve tanınan insanlar hep bir tecrübe olarak hayatımızda iz bırakırlar/bırakmışlardır. Kimi hoşnutlukla anılan kimi de pişmanlıkla…
“Ah şimdiki aklım olsa…” hayıflanmasının aslında boş bir sızlanmadan ibaret olduğunu biliriz. Çünkü çok bilinen bir sözde de ifade edildiği gibi, “Bugünkü aklım olsaydı, Dün yaptıklarımı yapmazdım. Ama dün yaptıklarımı yapmasaydım, bugünkü aklım olmazdı…” Bugünkü birikim ve tecrübelerimiz, bugüne kadar yaşadıklarımızın bir sonucudur çünkü.

Şimdiki aklım olsaydı asla yapmazdım veya kesinlikle yapardım dediğiniz şeyler nelerdir?
Şimdiki aklım olsaydı asla yapmazdım veya kesinlikle yapardım dediğiniz şeyler nelerdir?
Şimdiki aklım olsaydı asla yapmazdım veya kesinlikle yapardım dediğiniz şeyler nelerdir?
Cevapla