Bu saatlerde içimi bir huzursuzluk, endişe kaplamaya başlıyor. Bir süredir devam eden bir durum bu. Nedenini merak ediyorum açıkçası. Geceleri durgun olmamız daha olası belki fakat bu farklı bir durum. En ufak bir sesten rahatsız olabilecek duruma geliyorum. Bilgisi, bir düşüncesi veya bunu yaşamış olan biri var mı acaba?
Gece olunca içimi bir huzursuzluk kaplıyor. Sizce nedeni ne olabilir?
Geceler, sessiz sedasız vakitler, tüm bu sessizliğin içinde bastırılan ve gizlenen duyguların hepsi yüzeye çıkıyor ve çok daha fazla yoğun bir şekilde yaşanıyor. Gün boyu düşünmemek için verilen onca uğraş, gece kontrol edilemez bir hal alabiliyor. Sebebi bu... Gündüzün kargaşasından, sohbet muhabbet, kendini unutmak için izlenen diziler filmler günün sonunda tek kalmana neden oluyor. Kafanın en ücra köşelerinde yer etmiş fırsatçı düşüncelerle boğuşmanın vaktidir gece fakat yine de bu sessiz sedasız zamanlarda hissediyorum ben yaşadığımı en çok. Yaşadığımın arzuladığım olmadığını, sorumluluğu ve hangi akla hizmet tüm bu yükü sırtladığımı en çok böyle zamanlarda düşünmeme rağmen... Bir an önce içinden çıkılması gereken bir kısır döngü içine hapsolduğumu hissediyorum, ve bu zamanlar acılarımın ya da kaçındığım tüm o şeylerin farkına daha iyi varmam için, daha detaylı düşünebilmem için, her şeyi gözden geçirebilmem için kendime verdiğim en güzel zamanlardır bunlar ve en çok bu vakitlerde buluyorum huzuru...
Çünkü gece olunca çoğu insan uyur araba sesleri cadde sokak sesleri kesilir herkes inzivaya çekilir. Siz günün kosturmasindan kendinizi dinlemeye zaman bulamazken gece bir anda tabiri uygunsa beyninizle baş başa kalır kendinizle konuşur kendinizi dinlersiniz gürültülü bir ortamda karşındaki duymaya çalışmaya benzer bu durum. Otelediğiniz zamanında halletmeniz gereken bir çok etkeni bugünunuze taşımışsinizdir ve aslında neyi düşündüğünüzü düşünmeniz gerekenleri bile anlamayacak kadar karmaşaya girersiniz bu da stres olarak geri dôner. Klavyem döndüğünce anlatmaya çalıştım umarım faydam olmuştur. Keyifli geceler 🌒
Teşekkür ederim. Evet tüm bunları önceden de yaşıyordum zaman zaman. Fakat dediğim gibi bu değişik hissettiriyor. Yine de umarım söylediğin şekildedir. 🙃 Keyifli geceler.
Kış depresyonu yaşıyor çoğu insan şu an havalarin insan ruh sağlığı üzerinde büyük etkisi var. Yağmur sesi dinlendirici müzikler dinleyip kitap okuyup bunu en aza indirebilirsiniz. Riva ederim
Bu durum sadece geceleri mi oluyor. Eğer öyleyse belki de gece anksiyete bozukluğu gibi bir tanımı vardı sanıyorum. Bu durumlarda insan pek çok şeyi aynı anda düşünüyor, sonucunda direkt kaygı olarak sana yansır. O beyindeki olan şeyleri kendini telkin ederek halledebilirsin belki. Gecelerin kasvetiyle böyle olması olağan olabiliyor bazen. Benim günün her anında olan ve olabilen bir durum yaşam sevincimi alıp götüren bir durum hatta bu. Geceleri daha çok olmasını şuna bağlamak mümkün sanki, bu sessiz sedasız vakitler insanın kendi başına kaldığı, her ne kadar uğraşsa da yine içiyle baş başa olduğu vakitler. Bir şekilde meşguliyet sağlayarak bundan kurtulmak mümkün olur belki
Bende bunu sadece bende oluyor zannediyordum, burada dile getirdim çoğu kişide varmış. Venüs mü girmiş, Mars mı hizalanmış ya da retro mu bir şeyler falan olmuş, ortalık darma duman olunca böyle şeyler yaşanıyormuş. Yalnızca bu açıklama geldi. Bir de CHP bir şeyler yapmış olabilir.
Bir hafta önce bende sormuştum aynı soruyu. Gündüzleri gayet iyiyim mutluyum. Ama ne zaman ki saat 10 11 oluyor, yastığa kafamı koyuyorum içimi bir huzursuzluk kaplıyor. Sabaha kadar uyuyamıyorum. En sonunda da sağlığımı olumsuz etkiledi iştah falan kesildi. Birkaç gündür olmuyor ama azaldı. Bende de aksine ortam çok sessiz olduğunda daha kötü oluyodum. O yüzden tv mutlaka açık oldu, hareketli müzikler dinledim, komedi filmi falan izledim. Uzunca yazdım belki yardımım dokunur. Ama şunu söyliyim çünkü bende emin değilim. Bu huzursuzluğun altında yatan mutlaka bir sebep oluyormuş. Onu bulmaya çalış bence 😌 umarım en kısa sürede geçer senin de...
Selahattin Özdemir sendromuna kapılmışsın bkz. Şaka bir yana belki zor günler geçiriyorsunuz onun mental çöküşü olabilir sadece duygu geçişide olabilir seni gœrmeden tanı uydurmam zorlaşıyor; ama belkide kaçtığın şeyler seni ziyarete geliyor olabilir bak bu çoğu kişiye olur (benim izlenimine göre gerçi 1 kişide gördüm ama eminim.) Bazılarına huzursuzluk bazılarına pat diye karşısına çıkarlar. Senin durumun daha iyi pat diye çıkınca çöküşlerin dibini gœrebilir hatta huç alkol almayan Selahattin Özdemir dinlemeye başlaya bilir.
Geceleri insanın içini yalnızlık kaplar bu yalnızlık öyle karşı cinsin getirdiği yalnızlık zırvalıklarından değil. Ölüm yalnızlığı. Bilirsin aslında bu hayata yalnız geldin ve yalnız gideceksin. Geri kalan herkes gibi sen de bu dünyadan geçicisin. Bunun farkına varır ruhun ve içini bu kaplar. Bununla barışırsan geceyi seversin. Barışamazsan geceleri bunu daima yaşarsın.
Bazen bendede oluyor çözüm yollarından bir kaçı şunlar bence, -Günlük en az 45 60 dk güneşli havada yürüyüş yap -Tatlı besinlere ağırlık verme ve egzersize yönel -Sevdiğin bir hobiyi günlük yap mesela çizim yapmak vs -Odandaki düzeni değiştir -Akşam çok bunaldığında sevdiğin bir arkadaşını ara -Tabi bunların yanında duygusal kriterler de var ona bişey diyemem, Umarım kısa zamanda bu durumdan kurtulursun
Bu his başlamadan önce sana iyi gelen bir şeyi kaybetmiş olabilirsin. Onun eksikliği seni bu denli huzursuz ediyor olabilir. Belki o kaybettiğin şeye tekrar sahip olamayacaksın ama en azından senden neler aldığını bilirsen belki bir çözüm bulabilirsin. Bir düşün bakalım
Çoğumuza oluyordur bu. Güneş alınca ışığını üzerimizden kararınca gök tüm acılar doğuyor birden. Hortlak gibiler nereden düşüyorlar aklımıza bilmiyorum. Sıkıntılar sorunlar hepsi gün yüzüne çıkıyor. Ama yine ds seviyorum geceleri sessizliğini seviyorum bir kere. Issız oluşunu seviyorum huzuru orasında.
Gece, kendini zihnen ve ruhsal olarak rahatlatacak bir şeylerle uğraş, sana kendini iyi hissettirecek şeylerle. Ilık bir duş, güzel müzik, biraz kitap okumak zihnindeki kara bulutların dağılmasını sağlar. Geçirdiğin günü düşünme, ertesi günü de düşünme, gerçekte seni huzursuz edecek bir şey olmadığını, bunu nedensiz şekilde beyninin yarattığını ve geçici olduğunu düşün. Biraz bedensel egzersiz de iyi gelir, basit pilates hareketleri zihnini boşaltır ve vücudunu uykuya hazırlar. Allah rahatlık versin, iç huzuru versin kuzum 😘
O saatte yaşadığın ve ya eskiden yaşayıp şimdi eksikliğini hissettiğin bir şey olabilir ya da çözüme kavuşturman yüzleşmen gereken şeyler baskı yağıyor olabilir
Bende de Sonbahar'ın başlarında oluyordu bu durum. Bence tamamen mevsimsel. Sadece geceleri böyle bir sorunla karşılaşman bunu gösteriyor gibi. Tabii gece vakti herhangi bir travma yaşamadıysan.
3-4 yıl kadar önce sürekli kabus görüp uyanıyordum ve gecelerim sanki çok uzun sürüyor gibi hissediyordum. Onun dışında bir şey yok sanki ama bundan kaynaklanıyor olabilir mi? 🤔
Hmm etkilenmiş olabilirsin. Bazen bu tür şeyler biz istemesekte bilinçaltımıza kötü bir şekilde kodlanır. Ve yıllar sonra uykusuzluk sorunu, kaygı, korku vb. duygularla ortaya çıkar.
Ama böyle o iç sıkıntısı halini atlatamıyorum.. balkona çıkıyorum.. böyle o soğuk serin hava çarpınca biraz iyi geliyor gibi oluyor.. ama huzurla uyuyamıyorum
Bu sabah yakınımız bir teyze koronadan vefat etti.. ve ailesi perişan oldu diyebilirim.. anneyi kaybetmek çok kötü.. Ben bu konuşmayı yaptığımız aklıma geldi.. tüylerim urpererek yazdım..
Bende tam aksine geceleri daha huzurlu olurum. Sana zarar verecek, yoracak, bıktıracak her şey geçenin karanlığına gömülmüş ve ertelenmiş oluyor. Sana ise şarkı dinleyecek, rahatça yatacak, birşeyler izleyerek hayal kuracak bolca fırsat oluyor.
Abdest al ve gündüzün sahibi olduğu gibi gecenin de sahibi olduğunu hatırla ona şükür et. Hatta ve hatta 2 rekat namaz kılsan inan bana seni temin ederim ki huzur oluşacak içinde.
Aynen bi rehavet bi kasvet felan insan beyni gece daha çok duygusal kısmı yoğun olarak çalışırmış e tabi bide karanlık sessizlik felan insan iyice darlanıyor bunalıyo
Gece olunca uyulmuyor mu? Uyu gider. Olmadı dua et, süreleri var okuyabilirsin, rahatlarsın. Çok fazla rahatsız oluyorsan doktora görünmelisin. Bir sürü sebepleri var yakınımın birinde olmuştu.
Bir çok nedeni olabilir. Hayatında ters giden bir şeyler ya da seni huzursuz eden bazı düşünceler, şuur altında toplanıyor ve gecenin sessizliğinde açığa çıkıyor olabilir
Gündüzleri bile yalnızlık çekiyorsan normaldir insan yalnız olunca hele de gece daha çok sıkılıyor kendini oyalayacak birşeyler bulacaksın ya da arkadaş
Mutsuzluk... istediğin şeyler olmamış başarısız hissediyorsun belki beklediğin biri var gelmiyor belki dünyadan umudun yok yani geleceğinden şüphelisin belki paran yok belki kendini güzel bulmuyorsun vs.. benim nedenlerim bunlar
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
Eskiden mutlu olurdum gece gezmeleree ama artık geceler benim için kafes gibi geçmiyor zaman ne mutluyum ne üzgün kasvetli bir ortam yaratıyor geceler
cidden ben de bu tarz bir konu açmıştım. önceden böyle değildi çözemedim. dediğim gibi 5-6 gündür geceleri için bayağı rahatsız. tabi normalde dert ettiğim şeyler illa var ama bu kadar ağır değildi. umarım kötü şeyler olmaz
Çok takmamaya çalış, hemen o saatte uyumaya bak. Hani büyüklerimiz hep derdi ya geceleri dışarı çıkmak vs. kötü olur, şeytanlar dışarı dağılır falan diye. Sen de uyumaya bak