Güzel soru ben de güzel güzel cevaplayayım. Önce kısa yoldan ön cevap "evet mümkündür" ama zor iştir ve güven vazosu bir kere kırıldı mı en müthiş Japon yapıştırıcısı bile kullansanız asla eski vazo olmayacaktır.
Ama ne yapalım eliniz kolunuz çarptı bir kere ve güven vazosunu tuzla buz ettiniz hiç mi yok bir oluru diyorsanız Algı Yönetimi ilminden size bir kaç tane püf noktası vereyim şöyle aşağıya
Püf noktası 1: Yaptığınız kırıcı hareketin arka planındaki sebepleri utanmadan sıkılmadan açıklayın. İnsanlar yapılan eylemlerin arka planındaki sebepleri bilirlerse durumu daha serinkanlı değerlendirebilirler. Örneğin yalan söylemenizin sebebi söyleyecek bir şey bulamamak veya son derece büyük bir utanç duygusunu kapatmak olabilir. Cinsel bir aldatmanın arka planında dikkat çekme ve önemli hissetme güdüsü bulunabilir. Burada mesele bir hata yaptıysanız arka plandaki mekanizmayı tüm açıklığıyla anlatmanız. Sakın bahane üretmeyin ve gerçekleri söyleyin.
Püf noktası 2: Sakın ha sakın içinize kapanmayın. İletişime geçmek çok önemlidir. Güven sarsıcı bir hareket yaptıktan sonra hemen iletişim kurmaya çalışın. Karşı taraf içine kapanmaya çalışsa bile siz inatla ve ısrarla iletişim kanallarını açık tutmaya çalışın.
Püf Noktası 3: Karşınızdaki insana zaman verin. Durumu açıklayın, samimice özür dileyin ve iletişim kanallarının açık olduğunu belirtin. Daha sonra da karşı tarafa düşünebilmesi için zaman ve alan sağlayın. Sürekli bastırırsanız karşı tarafı bunaltıp olumsuz duygularının artmasına sebep olabilirsiniz.
Püf Noktası 4: İçinde bulunduğunuz ilişkinin tekrar canlandırılması gerçekten gerekli midir buna karar verin. Sadece bir inat uğruna ilişkiyi sürdürmeye çalışmak ve bu konuda çaba harcamak hem size hem de diğer kişiye zarar verecektir.
Evet umarım bu püf noktaları kırdığınız vazoyu tamir etmeye yarar ama siz gene de o vazoları hiç kırmamaya çalışın.
Not: Ancak ufak bir not içinde bulunduğunuz ilişki sizi sürekli suçluluk duygusuna sokarak yönlendirmeyi amaçlayan bir ilişkiyse işin rengi değişir.
Böyle bir durumdan şüpheleniyorsanız YouTube kanalımda bulunan "Bağımlı Kılma Taktiği" videomu izlemenizi özellikle tavsiye ederim.
Merhaba.. Güven bana göre tüm ilişkilerin temelinde yer alıyor.. Güvenini kırmam kolay kolay kimsenin ben.. Birinin yanındaysam yanındayımdır bu kadar basit.. Yeter ki sırtımdan bıçaklamaya çalışmasın.. Ben güveni defalarca kırılan bir insanım buradan yola çıkıyorum.. İnsan defalarca aynı uçurumdan atlar mı? Hayır demeyin.. İnsan bazen inanmak ister.. Bazen cevabını bildiği soruları tekrar tekrar sorar kendisine.. Neden diye karşı tarafa sormaktansa.. Güvenim kırılırsa, kırık parçanın bir ucu beni yaralıyor diğeri karşı tarafı.. Tamiri mümkün olur belki ama çok kan kaybederiz.. Keyifli akşamlar..
kişiden kişiye fark vardır kimisi sevgisine aklına yenik düşüp tekrar guvenir güvenmiş gibi yapar ya da güvenmeye çalışır ama emin ol o güven bir kere kırıldığında istesekte istemesekte eskisi gibi olamıyoruz içimizde karşımızdaki insana karşı bir güvensizlik oluşuyor istediğimiz kadar ikinci defa güvenmeyi denesekte bunu tam anlamıyla gerçekleştiremiyoruz çünkü aklımızda hep bir şüphe gezer durur ya yine yaparsa ya yine yanılırsam diye ki halkıyızdır bir kere yapan ikinci defada yapar bu nedenle tekrar güvenmenin değil affı lafı bile olmaz...
Bana karşı yapılırsa sittin sene güvenmem. Ancak ben güven kırarsam var gücümle eskisi gibi olması için çabalarım. Çünkü o güveni bile bilmeden kırmışımdır, öyle hain bir yapım yok. Tam tersine güvenilecek insan olmaktan gurur ve haz duyarım. Aranacak insan olmaktan zevk alırım, iyi olmaktan mutlu oluyorum. Ondan dolayı o güveni kazanırım diye düşünüyorum.
Hayır mümkün değil, güvenini kırdıysam vardır bir hatam tekrar düzelsin diye yüzsüzlük yapıp gönül alamam, benim için bu yüzsüzlük demektir yerimde öylece durur hayatıma tek başıma devam ederim şu ana kadar güven kırmadım, kırıklarım oldu onlar hak ettiler diğerlerini ise çok ufak kırmışımdır affedilmeyecek gibi değil yani güven aynı zamanda kişiliğe açılan bir anahtardır sen güvensiz isen sonsuza kadarsa sana kilit vurulmalı, hiç affedilmemelidir ben yaparsam bunu beni affetme derim çünkü ben özür dileyip çabalamam bunun için bana bu şansı vermesin tekrarlamamam için.
Bazen mumkun. Ben asla asla demeyi sevmiyorum. Buyuk konustugun zmn mutlaka o basina gelir ve atip tuttugun seyin tam tersini yaparsin genelde. O yuzden guvenimi kaybetmisimdir biriyle ilgili ama geri toparlayabilirm bu mumkun kolay olmasa da diyorum ben.
Mümkündür ama çok zordur. Bir kere yapan tekrar yapar düşüncesi bunu en çok zorlaştıracak olan düşüncedir. Herkes aynı değil evet ama güven bu. Cam gibidir.
Karşındakinin güvenini nasıl kırdıysan o guveni vermek içinde bir o kadar cabalaman lazımdır. Kesinlikle tammen güvenini geri getiremezsin. Bir cam kırılırsa eski haline gelebilir ama yüzeyindeki izleri hala tasır. Güven de aynı böyledir.
Güven aynı yitirilen aşka benziyor. Nasıl aşk tekrar kor değilse alevlenmiyorsa güvende kırıldığı zaman onarılamaz parçalara bölünüyor. Mümkün değil bu.
Mümkündür ama çok zaman alır ve bu tabıkı nasıl bır karekterın guvenını kırdıgınza baglıdr. Bazı ınsanlar ömürlerı boyunca unutmaz bazıları bır muhlet sonra yıne guvenır ama yenıden guvendıgıne tekrardan pışman olur genellıkle
Selamlar,
Güzel soru ben de güzel güzel cevaplayayım. Önce kısa yoldan ön cevap "evet mümkündür" ama zor iştir ve güven vazosu bir kere kırıldı mı en müthiş Japon yapıştırıcısı bile kullansanız asla eski vazo olmayacaktır.
Ama ne yapalım eliniz kolunuz çarptı bir kere ve güven vazosunu tuzla buz ettiniz hiç mi yok bir oluru diyorsanız Algı Yönetimi ilminden size bir kaç tane püf noktası vereyim şöyle aşağıya
Püf noktası 1: Yaptığınız kırıcı hareketin arka planındaki sebepleri utanmadan sıkılmadan açıklayın. İnsanlar yapılan eylemlerin arka planındaki sebepleri bilirlerse durumu daha serinkanlı değerlendirebilirler. Örneğin yalan söylemenizin sebebi söyleyecek bir şey bulamamak veya son derece büyük bir utanç duygusunu kapatmak olabilir. Cinsel bir aldatmanın arka planında dikkat çekme ve önemli hissetme güdüsü bulunabilir. Burada mesele bir hata yaptıysanız arka plandaki mekanizmayı tüm açıklığıyla anlatmanız. Sakın bahane üretmeyin ve gerçekleri söyleyin.
Püf noktası 2: Sakın ha sakın içinize kapanmayın. İletişime geçmek çok önemlidir. Güven sarsıcı bir hareket yaptıktan sonra hemen iletişim kurmaya çalışın. Karşı taraf içine kapanmaya çalışsa bile siz inatla ve ısrarla iletişim kanallarını açık tutmaya çalışın.
Püf Noktası 3: Karşınızdaki insana zaman verin. Durumu açıklayın, samimice özür dileyin ve iletişim kanallarının açık olduğunu belirtin. Daha sonra da karşı tarafa düşünebilmesi için zaman ve alan sağlayın. Sürekli bastırırsanız karşı tarafı bunaltıp olumsuz duygularının artmasına sebep olabilirsiniz.
Püf Noktası 4: İçinde bulunduğunuz ilişkinin tekrar canlandırılması gerçekten gerekli midir buna karar verin. Sadece bir inat uğruna ilişkiyi sürdürmeye çalışmak ve bu konuda çaba harcamak hem size hem de diğer kişiye zarar verecektir.
Evet umarım bu püf noktaları kırdığınız vazoyu tamir etmeye yarar ama siz gene de o vazoları hiç kırmamaya çalışın.
Not: Ancak ufak bir not içinde bulunduğunuz ilişki sizi sürekli suçluluk duygusuna sokarak yönlendirmeyi amaçlayan bir ilişkiyse işin rengi değişir.
Böyle bir durumdan şüpheleniyorsanız YouTube kanalımda bulunan "Bağımlı Kılma Taktiği" videomu izlemenizi özellikle tavsiye ederim.
Sevgilerimle.
Çok güzel açıklamışsınız, teşekkür ederim.😊