Vazgeçerim. Hiç bir şey için gereksiz hırs yapmamak gerek. Başarısızlığı, olmuyorsa olmuyorculuğu da kabullenmek lazım. Dünyaya pembe gözlükleri ile bakan biriydim, karamsarlarla sınandım. Paraya hiç önem vermeyen biriydim, yıllarım zengin erkeklere had bildirmek ve onları kendimden uzak tutmakla geçti. Özgürlüğüme aşırı düşkün biriydim, ömrüm yaptırım gücü yüksek birinin kontrolü altına girme korkusuyla geçti ve en sonunda yaptırım gücü yüksek, zengin ve despot bir erkeğe âşık olarak korkularımla yüzleştim. Sevdiklerimi kendi değerimin önüne geçirdim ve sevdiklerim ile sınava tabi tutuldum. “Küçük dağları ben yarattım” boyutundaki kibrim de hayatıma komplekslileri davet etti. Fazla iyi niyetim fazla kötü niyetli kişiler tarafından terbiye oldu, fazla pozitif olmam negatif insanlarla.. Yaptığım tüm iyilikler nankörlükle karşılık buldu. Çünkü kendi hakkımdan çalıp kendime nankörlük ediyordum. Bilgiye olan düşkünlüğüm, her konuda her şeyi bilmeye olan merakım ve hırsım da maalesef cahil insanlarla kontrol altına alındı.. Velhasıl hangi duygu ve eylemde aşırıya gittiysem zıttı yönde terbiye oldum. Hayat her konuda, her daim “dengede kalanı” destekler.. Hayatında başarı ve iç huzuru dileyen birinin dengede kalmayı öğrenmesi gerekiyor. Bizzat kendi tecrübelerime ve çevremde tecrübelerini gözlemlediğim insanlara dayanarak sana şunu söyleyebilirim: sınandığın her konuda aşırıya gittiğinden emin olabilirsin.. Durman gereken yeri hayat sana her şekilde öğretiyor zaten ama bunu ne kadar erken öğrenirsen o kadar az yara alırsın.
Vazgeçmem zaten daha olmaz başaramam gibisiden olumsuzluğu çağırmamak lazım gerçekten istersek eninde sonunda olur mesela şöyle bir şey öğrenmiştim okulda Hz Musa bir gün namaz kılarken yanına bir adam gelmiş ve karısıyla bir türlü çocuklarının olmadığını ve Allah'a acaba çocuğumuz olucak mı diye sormasını belirtmiş bunun sonucunda sormuş ve kesinlikle hiçbir şekilde çocukları olmayacağını öğrenmişbir yıl sonrasında adam kucağında çocuğuyla gelmiş Hz Musa bunun üzerine hemen namaza durup Allah'a sormuş ki hiçbir şekilde çocukları olamaz demiştin diye. Buna karşılıkta şöyle bir cevap almış evet ben onlara çocuk nasip etmemiştim fakat onlara gece gündüz dua edip hayallerinin peşinden gitmeyi bırakmadılar bende bu durumda onlara bir çocuk nasip ettim. Yani zaten olmaz ben vazgeçiyim en iyisi diyip olumsuzluğu çağırmamak gerekli her zaman için.
Ben hayalini kurduğum bir şey için çabalarım sonuna kadar er ya da geç benim olur bunun için pes etmek yakışmaz her şeyin hakkı 1 değildir sana defalarca şans tanınır ilkinde hatayı araştırırım nerede yanlış yaptım diye sonra ki denemede o hatayı tekrarlamam. Asla olmaz dememeliyiz, illa ki olur kendimize güç vermeliyiz bu konuda benim hayalimi kurduğum şey başkasının elinde olursa o benim için o zaman biter bende biterim neden bu kadar güçsüzlük yaptım diye hırslı bir insanım neyi istiyorsam o olur, oldu. Yine oldururum pes etmek bana ağır gelir en koyan tarafı bu olur kimseye pes etmek yakışmaz hayallerinin peşinden koşmak iyidir tabi güzel hayaller kurmak dahil.
Çok istediğim şeyler için elimden gelenin fazlasını yaparım her zaman için… Fakat tüm çabalarıma rağmen olmuyorsa boşa kürek sallamam. Olsaydı olurdu, olmuyorsa vardır bir sebebi ve o sebebi de zaman bir şekilde gösteriyor bana. Sonrasında anlam kazanıyor olmayan şeyler. Bazen kendini akışa bırakmayı bilmen gerek, buna diretirsen eğer bedenen ve ruhen yıpranıyorsun sadece…
Kişilik & Karakter konusunda 32,5b cevap paylaştı.
Dolambaçlı yoldan bir daha denerim ya da denemelerimin sıklığını azaltır devam ederim. Bu devam etmişliğin bir gün sonucunu alırız. Tıpkı Osmanlının adaları alırken hem çok şehit verip, hem zaman kaybedip, hem ekonomi zayıflatan fetihleri gibi düşünebiliriz. Eninde sonunda ulaşırsın, kavuşursun ama sonuç tam istediğin gibi olmaz.
Hayalini kurduğum şey için çabalarım, elimden ne gelirse yapar bütün kapıları zorlarım. Bir kere deneyip bırakmak bana göre olmadı hiçbir zaman... Beklerken sabrım tükenir orası ayrı, sabırsız bir insanım...
Çok çabaladım ve olmadı diyelim; Orada da bir hayır vardır deyip, ilahi adalete bırakırım işlerimi. Allah gören, bilen, işitendir. O'na teslimim... Bugün zamanı değildir göstermez, ama yarın mutlaka gösterir o işteki hayırsızlığı...
Benim hayallerim de geçmişliğim de çoktur. Geçmek zor ama ne kadar zor gelirse, çarptığımız gerçekler, o kadar acı olur. Bakış açımız çok önemli. Diyelim ki, bir dilberin gözlerine vuruldum. O dilber kiiiim bu tipsiz kim? Onun benden geçmişliğine kahrolup, ona da, bana da, dünyayı dar edeceğime, o gözlerin, verdiği bağhtiyarlığın anını hatırladıkça mutlu olurum. 🙂
Pes etmek tarzım değil.. eğer birşeyi istersem başarırım.. ama bu birazda kısmet işi.. nasip olursa olur olmazsa naparsan yap olmaz.. mücadelemi ederim tedbirimi alırım ama tevekkülü Allah'a bırakırım.. onca çabama rağmen baktım olmuyor Vardır Rabbimin Bir bildiği der hayırlısını isterim.. herşeyin hayırlısı önemli olan hakkımızda.. bize faydası olmucaksa neye yarar ki olmuş olmamış.. İyi akşamlar 🙂
Çabaladığım halde olmuyorsa sanırım gerçekten istemediğim içindir. Bir şeyi gerçekten, en içten halimle istersem onun uğruna elimden gelenin en iyisinin bile ötesini yaparım, bu da beni istediğime götürür.
Yine de diğer türlü düşünmem gerekirse uğraşmam sanırım.
Eğer gerçekten elimden geleni yapmışsam, Allah bana bunu nasip etmiyorsa vardır bir bildiği der, vazgeçerim.
Ne diyor Rahman, kitabımızda,
" Allah O'dur ki, rüzgârları gönderir, bunlar da bulutu kaldırır. Derken, Allah onu gökte dilediği gibi yayar ve parça parça eder; nihayet arasından yağmurun çıktığını görürsün. Allah dilediği kullarına yağmuru nasip edince, onlar seviniverirler. " (Rum/48)
her türlü durumun planını yaptığım için olmadığı anda daha pasif bir şekilde beklerim mesela tıp kazanamıyorsan tıp kitaplarını alıp okursun gerçi hayal eğer bir hayatsa en azından mutlu olabileceğim kendi alanımı yaratırım bu da beni hayalime az çok da olsa yaklaştırır
Geçtim tam 4 tane üniversite sınava girdim . Gazi ünv , Tokat Gop. ünv , Kırıkkale ünv. ve Afyon Kocatepe ünv. 100 m 1500 m hepsini geçtim lisanslı Futbolcuydum Ankaragücünde ama torpil bulamadım. Bu düzene isyan ettim ve askere gittim
Son raddeye kadar mücadele ederim... Baktım tık yok hadi eywallah... Ben biraz Kararlıyım Savaşçıyim ve mücadeleciyim istediğim birseyden kolay kolay vazgeçmem🙏🙏🙏
Vazgeçerim ki vazgeçtimde zaten. Sonuçta "nasip" diye bir şey var ve ben isterken hep hayırlısını istedim. Çabamın sonucunda nasibim olmadıysa, o benim için hayırlı değil demektir. Çok peşine düşmem. 🌺
Evet ben bu hayatta nasipten öte yol olmadığını bilen insanlardan bir tanesini nasıl hepinizin olmadığı ve kaderin izin olmayacağı bir şeye zorlamak gereksiz yere kendinizi üzmekten başka bir şey değildir.
İlkokul yılları : Sınıf başkanlığını her sene isterdim, o sene bu sene, o sene bu sene, nasip olmadı... Son 10 yıldır, yaşım 27 belki de son 15 yıldır, sevgili arıyorum... Hala gol yok...
737378388 kere olmayacak dedim, umutsuzluğa düştüm, gene olmuyor, umudu kesince gene geliyo kadınlar da, sevgiliye gitmiyor gene.
Yani olabilitesi yoksa ne yapabilirim ki.. Elimden gelenin fazlasını yaptıysam zaten yapmışımdır.. O dakikadan sonra akışına bırakırım.. Keyifli akşamlar..
Bir ışık var biliyorum, görüyorum Her gün bir adim daha yaklaştığımı hissediyorum Epeyce yaklaştım diyorum tam oldu derken yeniden uzaklaşıyor. Görüyorum, hissediyorum şimdilik tutamıyorum fakat biliyorum. Bir gün gelecek dönence görüyorum biliyorum.😂
Ana Sayfa > Kişilik & Karakter > Sorular > Hayalini kurduğunuz bir şey için çok çabaladın fakat bir türlü olmadığını farkettin. Sonunda ondan vazgeçer miydin?