İlla biriyle konuşmak ya da sosyal olmak zorunda değil herkes, özellikle de yaşı daha büyük olanlar tuhaf bi gözle bakıyor ben mutluysam kime ne ki bundan 😕
İnsanların asosyallere karşı neden garipser bi tavrı var?
Asosyal kişi sevgilim ya da arkadaşım değilse pek umursadığım bir şey değil açıkçası. Herkesin kendi hayatı ve tercihleri. Belirli bir yaşı geçmiş insanların nasıl mutlu olacağını ya da yaşayacağını ben öğretecek değilim sonuçta. Öyle mutlu oluyorsa öyle takılsın.
Sadece asosyallere değil çoğunluktan farklı olana karşı böyle bir şey var. İnsanlar kendilerinin yaptığını herkes yapsın istiyor. Kendi doğruları herkesin doğrusu olsun. Herkes onlar gibi olsun, yaşasın istiyor. Çünkü farklı olduğunda karşı tarafın düşüncesi, yaşamı doğru olursa kendisininki yanlış oluyormuş gibi hissediyor. Bunu hissetmemesi için karşıdakinin de aynı olması gerekiyor. Hatta daha da ileri gidip pek çok farklılık hastalık olarak da görülebiliyor. Mesela en basit ve çok olan örnek; yanlış eş seçimi sonucu mutsuz evliliği olanlar diğerleri de evlensin isterler, çünkü onların mutlu halleri yaptıkları hatayı hatırlatır...
Bende onları anlayamıyorum bu sitede bu konuda çok kişiyle tartıştım istemiyorum kimseyi diyorum onlar yok yalnızlık kötü yok psikoloğa git yok sen erkeksin sosyal olmalısın gibi saçma sapan şeyler söylediler laf yetiştiremeyincede tamam ya da gülücük attım yol aldılar
Birde iletişim olmadan olmaz diyorlar sanki iletişim kurmak için illa sacma sapan ortamlara girmek gerekiyor sanaldada kurulur ya da aile var onlarla konuşursun
O yaşı büyük olanlara göre ; Birbirlerinin arkasından konuşup yüzüne gülmek, çıkarları için milleti kullanmak, sırf yaşlı diye iftircı dedikoducu yaşlılara saygı duymak bunlar yaşı büyük olanlara gayet normal geliyor misal... Yaşlı takımına çokta aldırış etmiyorum ben.
Çünkü yalnız, asosyal birisine genelde şu gözle bakılıyor: "Kimse buna yaklaşmadıysa demek ki bir sorunu var, rahatsızlığı var. En iyisi bende uzak durayım" gibi. Oysa bir sorunu ya da hastalığı varsa yaklaşmalısın ki iyileştirebilesin. Bir yardımın dokunsun. Ama onlara da kızamıyorum çünkü bu aileyle alakalı bir durum. Aile nasıl yetiştirdiyse o şekilde gidiyor.
Mesela yalnız kalabilmek de cesaret ister, asosyal, yalnız birisine yaklaşmak da. Çünkü ilki yalnızlığı kendi tercih edecek, her türlü güçlüğe tek başına göğüs gerecek kadar cesur; ikincisindeyse ona yanaşacak, reddetse dahi bunu duyacak kadar yiğit olduğunu gösterir. ------------------------ #gülümse📸
Azınlık olduğumuz için. Azınlıklar çoğunluk tarafından garipsenir, genel olarak bu böyledir. İnsan kendisine benzeyene sempati duyar. Sadece asosyallik için konuşmuyorum, her konuda böyledir bu. Son zamanlarda her türlü azınlık üzerinden duyar kasma moda oldu ama o ayrı konu.
Asosyallik diye bir durum yok. Muhabbetin uymaması veya ortamın hoşuna gitmemesi durumu var. Herkes girdiği ortamda konuşkan olmak zorunda değildir veya farklı ortamlara sık girmek zorunda değildir. Asosyal olduğunu düşünülen kişi, hoşuna giden biriyle birlikteyken gayet konuşkan olabilir. İnsanları bir kez gördüğünde peşin hüküm verenleri umursama gitsin.
Böyle olmandan sıkıntı çekmiyorsan gerisi önemli değil. İş hayatında da sorun çıkmaz bence. İş arkadaşlarınla muhabbet etmek için işe almayacaklar seni sonuçta. Verilen işleri yapıp geçersin.
Dış dünya zorba çünkü iyi olan kesimde bastırılıyor zaten insanlar zorbalık peşinde mesela bir insan boyundan dolayı bile zorbalık görebiliyor ben o tarz insanlarla iletişim kurup ne yapacam
Her ortam aynı mı? Benimde obez olduğum ve çok zorbalık gördüğüm dönemler oldu ama sosyallikten de vazgeçmedim. Çevremi ortamımı değiştirdim. Çekiyorsunuz kendinizi kabuğunuza sonra asosyaliz diyorsunuz biz kötü görmüyoruz ama insan psikolojisi için iyi olmadığını söyleyince linc ediyorsunuz nickin bile yıkıkken asosyalliğin tercih olduğundan bahsedemezsin bana
Diyecek birşey bulamadın nickime laf ediyorsun ben zaten tercihte demedim benim için daha iyi bu durum daha mutluyum böyle bir ortama girsem gelecek linçleri tahmin ediyorum her ortam aynı değiştirdim falan diye avut anca kendini
Ben sosyalim valla, gezenti biriyim. Bir kadın olarak gündemimizden de biliriz ki zorbalık nedir en iyi biz biliriz ben sırf zorbalığa maruz kalıcam diye ( ki her ortamda zorbalığa maruz kalamazsin herkes bir değil) kendimi eve kapatamam seninde kapatmaman gerekiyor
@qnobody bunlar kendilerle konuşmamayı eve kapanma zannediyor 😂 ben gayette dışarı çıkarım saatlerce yürürüm bir tane arkadaşım var benim gibi biri bazende onla gezerim benim gibi biri olduğu için arkadaşım zaten onlada benim gibi olmasa arkadaş olmazdım
Asosyal 1. toplumsal olmayan, toplumdışı. 2. (kişi için) insanlar arasına karışmaktan hoşlanmayan.
Siz az insan çok huzur olayına asosyallik diyorsanız o ayrı bir gerzeklik, Asosyal ortamlarda bulunamayan ayak uyduramayan çoğu vaktini evde bilgisayar başında geçiren tipler değil mi? Dışarı çıkıyorsan dolaşıyorsan bunu 30 kişiyle yapman gerekmiyor zaten bizde ortamlara girip 10-15 kişiyle muhabbet etmiyoruz
E tamam neyi asosyallik bunun? Benimde bir sürü arkadaşım var ortamlarım var ben çoğu zaman tek kalıp sahilde kitap okumayı tercih eden biriyim. Neden asosyaliz diyorsunuz ya da size kim diyor?