Geçen depresyondan çıkarabilen olur belki diye size sormuştum ama kimse çıkaramadı. Ben de madem çıkamıyorum o zaman dibine kadar yaşayım dedim ve attım kendimi sahile.Burada otururken baya düşündüm de sanırım ben de Karadeniz gibiyim. Bir anım bir anımı tutmuyor. Galiba ben insanların karakterinde memleketlerinin etkili olduğuna inanıyorum.
Ayrıca da bir saattir kendi çektiğim video ve gifi soruya ekleyemediğim için sinir krizi geçiriyorum😡! Atıcam kendimi şu dalgaya görüceksiniz😤
Memleketlerin insanların karakteri üzerinde etkisi olduğunu düşünüyor musunuz?
Memleketi geçtim uzayda bulunduğun herhangi bir noktanın bile etkisi var. İnsan uyum sağlayan bir canlı. Bulunduğu yere uyum sağlar kendi karakterine göre, bu neresi olursa olsun.
Depresyon konusunda da kimse seni çıkartamaz. Çıkartsa bile sen kendini yeniden depresyona bırakırsın. Çünkü kendin çıkarmalısın. Odağın kendinken bunu yapamazsın. Başkası olarak bak kendine, o zaman nerede hata var, seni böyle etkileyen neler, o zaman daha iyi görürsün. Mesela; sen başkası olsaydın, kendine ne derdin vs...
Çevresel faktörler çok etkiliyor insanın karakterini tamamlama aşamasında, memleket değilde aile faktörü ya da çevrende sürekli olan kişilerle büyüdüğünde düşünce yapın biraz bununla ilişkili şekilleniyor fakat insan kendi kendine de doğru ve yanlış ayrımını yapabildiği yaşa gelince kendine ait bir karakteri ve düşünceleri oluşuyor. Örnek vermem gerekirse Doğu’da yaşayan kişiler daha farklı bakarla hayata ya da şu “cinsiyetçilik” dediğimiz ayrım daha sık görülür fakat içlerinden cesurca kızlarımız çıkıp, buna dur diyebiliyor ya da tüm engellere ve düşünce zincirlemelerine rağmen hayallerinin peşinden gidebiliyor. Kendinden geçen bir olay bana göre, kendini bilen biri olunca yolunu buluyor bir şekilde…
Bence bu memleket ile alakası yok örnek veriyorum biri vardı İkimiz de Ankaralıydık Ben Ankara şivesinde konuşurken ona kabaca geldi ve beni uyardı yok çok kaba konuşuyorsun dedi Aslında yaşadığımız Şehir Aynı şiveler aynı Hatta bazen ben özellikle Ankara şivesi konuşurum ama bu arkadaş fazla Elit çıktı Sanki bana İzmir'in göbeğinden çıkmış gibiydi Neyse biz de Yerine göre kibariz tabii ki ama hani Ankaralı olduğu için biraz rahat konuşalım dedik adam bizi yanlış anladı
Kesinlikle. Mesela Adana insanı sıcaktan mıdır bilmem ama genelde aşırı kaba olurlar. Karadeniz insanı ise aşırı yağmurdan olsa gerek öfkeli ve sabırsızdır. Ege tarafları, özellikle İzmir bencildir, kendi çıkarlarını düşünür evvela. Ankara 'nın bir kısmı medeni insanlarla doludur, bir kısmı ise pek okumamış ve bilgisizdir. Başkent Ankara olmasaydı Ankara 'nın Kırşehir'den pek farkı olmazdı. Doğu ve Güneydoğu Anadolu'yu hiç saymıyorum bile.
Ancak coğrafî şartlar karakteri belirlemez. Bunda kültürel yapı rol oynar. Coğrafî şartlar daha çok dış görünüşümüzü belirler. Mesela Türkler, tip olarak İtalyan ve İspanyollara benzerler. Bu da Akdeniz ikliminden kaynaklıdır.