Hayırlı geceler KS üyeleri, Ne güzel demiş Hz. Mevlana C. Rumi;
'Ayıpsız dost arayan dostsuz kalır' Kendinize sorduğunuza, karşınızdaki değer verdiğiniz insanlara onlarda gördüğünüz hatalarını/kusurlarını söyler misiniz, yoksa yanlış anlaşılırım korkusuyla çekimser mi kalırsınız?
Bu konuda pek çekimser değilim. Direkt söylerim ki dostluğumuz zamanla kötüye gitmesin. Kendini düzeltmesine yardımcı olamayacaksam neden dost diyeyim ki o insana. Dost iyi ve kötüyü her koşulda söylemeli. Rahatsızlık seviyesini aşan hareketler de huzursuzluk yaratacağının bilincinde olan olgun seviyedeki insanlarla dostluk daha güzel oluyor. Küsüyorsa zaten dostluğa saygısı yok demektir.
Samimiyetime bağlı bu biraz.. Yani çok samimi değilsem o kusuru beni rahatsız ediyorsa bir mesafe koyuyorum arama daha iyi oluyor çünkü sen kusurunu söylerken kullanacağın dil seçtiğin kelime onu rahatsız edebilir ve bu durum hoş olmayan sonuçlar doğurabilir..
Ancak samimi isem.. ve bir durumda yaptığı şey bana göre kusurluysa yanlışsa sen evet bunu yapıyorsun sana göre doğrudur ama şu nedenden dolayı ben seni hatalı kusurlu görüyorum şu durumda yaptığın şey beni rahatsız ediyor..
Bunları bilmen gerektiğini düşündüğümü söylerim ha kızar alınırsa zaten benim düşündüğüm kadar samimi olmadığımız ortaya çıkar mesafeyi açarım
Normalde kırmadan eleştirme yanlısıyımdır. Ama karşımdaki tanımadığım biriyse ya da eğer o an üzgünse susar, kendime saklarım. Çünkü daha üzme hatta kırma ihtimalim vardır.
~yani duruma göre değişir. Ama benim bir yanlışımı görenin dile getirmesini isterim ki kendimi düzelteyim 🌸
Gerçek dostlarıma evet söyleyebilirim. Kırılacak , yanlış anlayacak korkusuyla söylemezsem ne anlamı kaldı dostluğumuzun. Fakat resmi bir iletişimimin olduğu kişiye bunu rahatça söyleyemem, eksiğini arar gibi olur.
Düzelteceğini düşünürsem söylerim ama eğer yanlış anlayacak ya da değistiremeyeceği bir şeyse söylemem Samimiyetemize de bağlı 😂tüm koşullar uygun olursa söylerim yoksa söylemem uzaklaşırım
uygun dille söyleyebilceksem söylerim söyleyemeyeceksem söylemem ama rahahtsız oldugum olacagım şeyse söyleyemiyorsam o kişiden uzak durmayı tercih ederim mesafe koyarım
Herkese söylemem.. benim için önemli biriyse ve soyleyeceklerimden alinmak yerine memnun olacagini bilirsem söylerim ;) hos bazen alinsa da dayanamiyorum ama 😊
Hayir dışarıda ki insanlara bunu söyleyemem, söylemem de zaten. Ama aile içinde kardeşler arasında 'bak sen şöyle yapıyorsun, bu hoş değil ' vs. seklinde yanlışımız varsa düzeltmek adına söyleriz.