Genel olarak eğer özür diliyorsam konu kapansın diyedir. Çünkü özür dilemek bana anlamsız geliyor. Tabii ki yaptığın bir hata veya yanlışlık varsa dilenebilir. Ancak bana göre önemli olan durumu izah edebilmek kendini açıklayabilmektir. Kişi özür diledin diye affetmez sana kıyamadığı için durumu kapatmak adına affeder. Özür dilemek kolaya kaçmak gibi bir şey. En azından çoğu zaman bu yönde kullanılıyor.
Arkadaşlarımla aramda gurur yapmam. Haklı olsam bile kendime göre, çok keskin şeyler değilse meseleden dolayı değil ama "seni kırdıysam, üzdüysem özür dilerim" şeklinde gönül almasını bilen ya da bundan gocunmayan bir insanım. Adım atarım yani. Bazı insanlar tanıyorum ki, suçlu olsa bile ki hadi olmasın diyelim, meseleyi öyle bir uzatıyor ki sanki arkadaşlığı kesecek derecede, gururlu ve özür dilemekten çekinen. Böyle bir insan olmadım hiçbir zaman, olmam da. Ama bir insan da ona verdiğim şansları defalarca değerlendiremezse, o şansları başkasına veririm. :)
Hatalıysam cidden özür dilerim. Hatalı olmadığım halde sırf konu kapansın diye özür dileyip küçülemem. Konu kapanacaksa karşı tarafı da sustururum kendim de susarım.
İçimden geldiği gibi söylerim özür dilerken oldukça dürüstüm ve neden böyle davrandığım hakkında da Bilgi veririm karşı kişiye isteyerek yapmadığımı felan işte