Değer verdiğimiz ve güvendiğimiz insandan kazık yediğimiz de güvenimiz yerle bir olur. "oda bana bunu yapmış ise kimler neler yapar bana... " diye bir algı kafamızın içinde oluşur ister istemez çünkü güven hassastır. Hele ki sevdiğimiz insanlar güvenimizi boşa çıkardığı vakit eskisi gibi bir başka birilerine karşı koşulsuz ve şartsız güvenemiyorsun. Tabi kötü örnekleri ele alarak diğer insanları da aynı kefeye koymak doğru olmaz ama emin adımlarla ilerlemek her zaman bir adım daha iyidir.
Kesinlikle etkiler. Daha doğrusu olaya şu yönden bakıyorum ben.. Şu yaşıma kadar tanıdığım yüzlerce, belki de binlerce insan oldu. Hem işimde, hem günlük yaşantımda. Çok fazla karakter tipi analiz ettim, çok fazlasına şahit oldum, pek çoğuna da yardımcı oldum düzelmeleri, gerçekleri görebilmeleri adına. Bir insan ile iletişimin nereye gideceğini, ileride ne şekilde davranabileceğini kısa zamanda görebiliyorum artık. Öncekilerin bende bıraktığı yara değil bunlar, sadece tecrübe. Farkındalık.