
Örneğin;kılık kıyafete özen göstermek, verilen sözü yerine getirmek gibi...
Siz uyuyo musunuz bu kurallara?

Saygı aslında her şeyin anahtarı
Ve insan önce kendisine saygı duymalı kendisine yapılmasını istemediği hiçbir şeyi bir başkasına yapmamalı..
Kendisine saygısı olan bir insan görgülü bir insandır.. özünde.. diye düşünüyorum
Ben cidden yürüyen adab-ı muaşeret 🤦♀️
Beni hep büyüklere saygısızlık etmemem gerektiğini vaaz vererek büyüttüler.
Sen sus, sen alttan al, yapıcı ol..
Yaprak dökümündeki Hayriye Hanım gibi
"Aman ağzımın tadı kaçmasın" diye diye.
Böyle olduğununda işte bir yerden sonra ezilmen kaçınılmaz oluyor malesef..
Aynı terbiyeyi bana veren sevgili ailem geçtiğimiz günlerde de neden kendimi ezdiriyorum diye bana kızdılar.
"Sizin yüzünüzden beni siz böyle yetişirdiniz" dedim diye de köpürdüler 🤷♀️
Neyse işte velhasıl uyulması gerek bütün görgü kullarına uyuyorum ama büyükler yanında yatarım ve bacak bacak üstüne de atarım sülalem rahat çünkü 😂😂
% 80 uyuyorum uyduğum içinde ortamda kendimi belli ettiriyorum. Ama görgü Ailede başlar ve bireyin o terbiyeyi nekadar almak istemesiyle biter. Toplum içindeki kalitenide böylece kendin belirlemiş olusun. Saygılar İyi geceler
Cevap
2Cevap
Üsluba ve davranışa önem veririm. Görgü kurallarından ziyade daha insan olmaya çalışıyorum.
Normal olarak uyuyorum tabikiii.
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?