Mesafe olması gereken bir durum bir mesafe olsun ki karşımızdaki kişiler haddi olmayan şeyi bilsin Aileme bir tane kuzenime ve bir kaç arkadaşima mesafem yoktur bunlar dışındaki kişilerle ne kadar samimi olursam olayım sınırlarıni bilmeleri gereken biryer illaki oluyor
Mesafe koymak gerektiğinde en kibar biçimde muhattabına haddini bildirmek demektir.. Bazen bazı insanlar sınırlarını zorlayabiliyor ve bilerek bizi incitebiliyor, küçük düşürmeye çalışıyor, zamanımızı almak istiyor.. Bu gibi durumlarda halden anlamayan, alaycı, kaba, sinsi, iyiliğimizi ister gibi görünüp kuyumuzu kazan kişilere mesafe koymamız gerekir. Yoksa dert sahibi oluruz.. Mesafe koyamayan insan hayır diyemeyen insandır. Hayır diyemeyen insanı da kullanan çok olur. İnsan mesafe koymayı bilmeli ki kimse tarafından kullanılmasın.. Bazı insanlara mesafe koymaya gerek yoktur, çünkü o insanlar haddini bilir. Haddini bilen insan kendini bilir. Kendini bilmezlere mesafeli davranmak gerekir.. Göz temasında bulunmayarak, muhabbeti kısa tutarak, mesafe koymak istediğimiz kişinin yanında yorum yapmayarak daha çok sessiz kalarak, bir şey talep ettiğinde sakin ve soğukkanlı bir şekilde reddederek, laf vurdurduğunda duymazdan gelerek, aramayarak, sormayarak (mecbur kalmadıkça), davet ettiğinde gitmeyerek ya da gidersek ziyareti kısa tutarak nazik bir şekilde mesafe koyabiliriz muhattabımıza.. Çünkü bazı insanlar art niyetlidir ve biz, bize zarar veren, bizi dibe çeken insanlara kendimizi korumak adına mesafe koymalıyız.. Mesafeler aslında herkese karşı olmalı, mesela kimse bizi keyfiyeten gece ikide aramamalı ya da işteyken bir saat telefona tutmamalı, bazen en sevdiklerimize bile mesafe koymamız gerekir.. Çünkü sorumluluklarımızı ihmal etmemeliyiz. Bazı insanların kredisi çok yüksektir bizde, onlar en sevdiklerimizdir ama onlara bile bazı durumlarda mesafeli olmalıyız.. İnsanlar bizim limitlerimizi zorlamaması gerektiğini bilmeli.. Mesafe kıoyamadığım kimse yok.. En yakınlarım benim kırmızı çizgim onlara karşı biraz daha esneğim ama mesafeler olmalı belli konularda.. Bize kötülük yapmak isteyen, toksit kişilere de mesafeli olmak çok kolay.. Her ilişkide mesafeler olmalı.. Mesafenin olmadığı ilişki de saygı da olmaz.
Bir tür kendini koruma yöntemidir özünde. Ancak dozu ayarlanamadığında ya da birkaç kişiden zarar görüp tüm insanlar bir tehdit olarak görülmeye başlandığında kişinin kendini ve iç dünyasını tamamen soyutlamasına neden olabilir. Aslında diğer insanlara güvensizlik vardır bu uzak duruşta. Ancak güvensizlik sınırları doğru çizilemediğinde mesafeler giderek artar, kişi insanlardan uzaklaşır ve kopar. Yalnızlaştıkça ve sevgisizleştikçe de başkalarına duyulan güvensizlik, kişinin kendine güvensizliği haline gelir ki kendini koruma düzeyi kendinden koruma düzeyine geçmiş olur.
Mesafe koymak; karşıdaki kişiye had sınırını bildirmektir. Ne kadar konuşabilir, nasıl davranabilir ve neye karışabilir bunu bilmesi yani kısaca bizim değerimizi ona anlatmamızdır.