Bu durumla burada bile her gün karşılaşıyoruz. Kendine değer vermeyen, daha doğrusu kendi değerinin farkına varamayan insanların sayısı çok. Öz güven sorunu yaşayan, bedenini veya benliğini sevmeyen bir sürü insan var çevremizde, belki de hayatımızda. Bu insanlara ne gibi tavsiyelerde bulunursunuz?
Kendini sevmeyen bir insana verebileceğiniz en iyi tavsiye nedir?
Kendini sevmezsen kimse seni sevmez. Sivilcen mi var? Cilt doktoruna git cilt bakımı yap her gün. Dişlerin mi düzgün değil? Diş teli taktır. Dişlerin sarı mı veya kararmış mı? Sigarayı bırak dişlerini fırçala ve daha az çay tüket. Kilolu musun veya zayıf mısın veya fiziğin mi yok? Spor yap, az ye ve diyete uy veya çok ye kilo al ama yine diyetine uy. Bilgin mi az? Kitap oku, araştır, ezberle ve öğren. Eğlenmeyi mi bilmiyorsun? Eğlenceli şeyler denemek için üşenme önyargılı bakma her şeye bir adım at ve dene asla korkma. Maddi sıkıntın mı var? Borcun mu var? Bir daha borç alma ve söylenip üzüleceğine her gün iş ara ve çalışmaya çalış, seminerlere katıl sertifikalar al farklı işler yap gerekirse ama asla boş durma. Çevren mi yok? Girişken ol ve sıcakkanlı yaklaş insanlara. Sevgilin mi yok? Hoşlandığın kişiye saygı duyarak düzgünce adım at çekinme korkma kaybedecek bir şeyin yok. Kızlarla veya erkeklerle konuşamıyor musun? Unutma önce herkes senin gibi insan cinsiyeti ne olursa olsun onlara insanca yaklaş ve onları gözünde bir insandan daha farklı bir şeye dönüştürme. Kaybetme korkun mu var? Ne kadar olumsuz düşünürsen korkarsan güçsüzleşirsin ve kaybetmeyeceğin her şeyi sırf bu yüzden kaybedebilirsin o yüzden her daim hayata pozitif bak ve olumlu düşün korkma. İnsanları sevemiyor musun? Sevme kimseyi sevmek zorunda değilsin lakin onlara saygı duy aslında bu saygı kendine olan saygını gösterir. Hayvanları sev, doğayı sev, çevrene karşı temiz ve iyi kalpli ol. Ne kadar kötü kalpli insan görsen de iyilikten vazgeçme umudunu asla kaybetme çünkü sen kaybedersen iyilerden biri eksilir ve kötülerin sayısı artar. Buna izin verme ve haklı olduğun veya haksız durumda gördüğün insanları hayvanları savun doğayı savun ve koru.
Sevmek ve sevdiğini gösterebilmek daha doğrusu beyan edebilmek insanla hayvanı birbirinden ayıran, akıl dan sonra ki en büyük özelliktir. Sevgi kainatın var oluşundan, insanın yaratılışına, ve yaşatılmasına kadar her cihet te izlerine rastlayabileceğimiz bir kavramdır. Her insan kendinde yaratıcısından bir parça, bir iz taşır. Mantıklı düşünecek olursak, sevgiyi yaratan Allah herşeyin olduğu gibi sevginin de sahibidir. Ve kendi nurundan üfleyerek yarattığı, yani üzerinde O'nun izlerini, alametlerini taşıyan insana böyle bir nimeti vermemesi mümkün olabilir mi? Bu kendini sevmeyen diye bahsettiğimiz kişilere insan ya da eşya farketmeksizin hayatta hiç sevdiğin bir şey yok mu? diye sorsak, muhakkak hepsinin sevdiği bir şey çıkacaktır. Buda demek oluyor ki problem sevmeyi bilmemelerinden kaynaklı değil. Onların asıl sorunları sevgiyi beyan edebilmekte. Nasıl ki bu hayatta hissetmek için bile önce hissetmenin ne olduğunu öğrenmek zorundaysak, sevmek her ne kadar iç güdüsel bir eylem olsa bile, sevilmek içinde ve sevgimizi beyan edebilmek içinde, beyan yalnız başına yetmez, ki hissettirebilmek gerekir, bunun içinde öğrenmek lazım gelir. Ben öğretmen değilim, her gün yeni şeyler öğrenen bir öğrenci olarak o arkadaşlara verebileceğim tek tavsiye hz Ali 'nin şu sözleriyle olabilir; Derdin kendindendir bilmiyorsun, Derman yine sendedir görmüyorsun, Şu koskoca alem senin içinde, Sen kendini hâlâ küçük bir cisim mi zannediyorsun?
Kendini sev. Sen varsan hayat var.. Kendini sevmezsen kimse sevmez seni, herkes sana senin kendine baktığın gibi bakar.. Sen hep Seninlesin, herkes gidecek herkes ama sen gitme kendinden.. Kendine düşman değil dost ol.. Barış kendinle, barış aynadaki yansımanla.. Kendine şefkatle bak.. Sevilmeye layıksın.. Kendisini sevmeyen insanın düşmana ihtiyacı yoktur, öz sevgisi öz şefkati olmayan kişi kendisinin en büyük düşmanıdır.. Sen kendini sevmezsen ve bu hal üzere devam edersen mutlu bitiremezsin bu hayat yolculuğunu.. Kendinle mutlu olmazsan kimse seni hayatında istemez senin yaydığın olumsuz enerjiden dolayı.. Ve mutsuzluğa mahkum olursun. Hadi kendine bir iyilik yap ve barış kendinle.. Mutlu olacaksın, kenidini sevdiğin zaman.. Kendini sevdiğin zaman sevileceksin.. Yunus Emre ne güzel demiş; "Yaradan'dan ötürü Yaradılanı severim"diye.. Seni de Allah yarattı, melekler secde etti sana, neyin değersizliği içindesin? Kendini de Allah rızası için sev, O'ndan bir parça olduğun için.. Parmak izin bile farklı, çünkü sende değerlisin.. Kendini sev, en çok kendini sev. Hatta kimse sevmese de sev kendini
Kendini sevmeyen birine ne diyebilirsin ki , ne söylersen söyle fayda etmez. Kendimden biliyorum. Bana ne soylesen ne yapsan kendimi sevmem.. aynanın karşısına gec konuş demiş mesela geçtiğimde "ne kadar cirkinsin , seni kim sevsin , senden ne olur ki " diyorum hep. İçimden başka bir şey demek gelmiyor başka türlü söylesem yalan olur.
Belgesel izlesin. Özellikle doğal yaşam belgeselleri. Doğada her canlının aynı olmadığını ki buna beden ve benlik de dahil gördüğünde onun da varlığının bu şekilde olduğunu anlayacak. Herkes aynı güzellikle, aynı iyilikte olamaz. Yaşamda böyle bir şey yok. Bunu kabullenmeli. Bu durum kabullenememekten oluyor. Günümüzde sosyal medya da bunu körüklüyor aslında. Herkes en iyisi en mükemmeli olmak istiyor diğerleriyle birebir aynı olmak pahasına. Çok ileride belki de herkes "aynı" olacak ve böyle bir duygu kalmayacak ama bunun ne gibi sonuçları olur orası da bilinmez. O yüzden kabullenmeli ve bu farklılığı yaşamalı; iyisiyle, kötüsüyle...
Her şeyden önce bir tanı konulmalı. Fazla kilosundan dolayı ya da pasaklığı veyahut tembelliğinden dolayı kendisini sevmiyorsa önce bunlar çözülmeli. İnsan dertlerine derman aramalı. Kendini sevmeyen insanların öz güvenleri genelde yüksek olmaz. Bana göre öz güveni yükselten en büyük iki yöntem var:
Birincisi kitap okumak, ikincisi spor. Okuyan, araştıran bir insan bilgilidir ve bilgi güçtür, günümüzün silahıdır. Sadece iş görüşmesin de bile hitabet bile o kadar önemli ki. Bir diğeri de bedenini sevmesi için spor yapması. Spor yaparken mutluluk hormonlarımız daha çok salgılanır ve zamanla bedenimizdeki değişimler de öz güvenimizi artırır.
Geçmişte başka insanlara verdiği zarardan pişmanlık duyup kendini sevmeyen insanların da bu zararlara karşılık başka insanlara iyilik yapmasını tavsiye ederim. Her ne kadar yarasını kapatmasa da kendisini daha iyi hissedecektir.
Sevginin başlangıcı gibidir öz sevgi. Bunun için de önce olumlu ya da olumsuz tüm duygularını sahiplenmek gerek acını da, hayal kırıklıklarını da, mutsuzluklarını da, sevinçlerini de.. Kendini başkalarının sevgisine muhtaç bırakmak onların vereceği değere razı gelmektir. Buna izin vermemeli.
Öncelikle mutluluk kolay birşey değil. Sen çevrendekilerin hepsinin mutlu olduğunu mu düşünüyorsun yoksa?
Hiç kimse tam anlamıyla mutlu olamamıştır. İlla ki parça parça mutluluk ve belki 10 da 7-8 lik tabi bu yüksek oran civarında mutlu olmuştur. Parçaları birleştirince olan birşey bu. Kendisi ile alay eden de var sen değilsin bu sadece emin ol. Ümitsizlik de var, saydıkların sadece sana has bir özellik diye düşünme boşuna. Emin ol bunlar çoğu kişide var. Ve kendini sev.. bedeninin en çok senin sevgine ihtiyacı var derdim.🦋 Şunu yap. Kendine güvenebileceğin sana destek olabilecek sana yol gösterebilecek birini seç ve ona sahiplen o da sana sahip çıksın. Bil ki bir çok şey sevginin gücünde...
Hayata bir kez geldiniz. Bunun bir ikincisi ya da bir tekrarı yok, isterseniz çok güzel olun isterseniz çirkin. Bu hayatta sizin yaşam biçiminizden ve gülüşünüzden değerli bir şey yok ki. Kendinize haksızlık yapmayı bırakın, her ne yaşandı ise geçti ve geçiyor. Sizi güzel kılacak, sizinle güzelleşecek bir dünya var, siz de buna inanıp bunun bir parçası olun. Hayatta sizden daha değerli bir şey yok, o yüzden sevin ve sevilin...
Ona söyleyeceğim ilk şey hatalarını bağışlaması olacaktır. İnsanlar hata yapar. Dolayısıyla hatalarının yükünü sürekli sırtınızda taşıma. İnsanların hatalar yaparak hayatı öğrendiğini ve kimsenin hatasız olmadığını bilerek kendinizi değerlendir derim. Sonrasında kusurlu olmayi kabul etmesini insanların mükemmel olamayacağını bilmesini söylerim. Ve kendinin yaptıklarını basite almayıp onlarla övünmesini isterim 😊
Kendini sevmeyen bir insana tavsiye veremem, kimse veremez çünkü kendini sevmeyen bir insandan başkalarının tavsiyelerine uymalarını bekleyemezsiniz Belki tavsiyeler veremem ama ona ne kadar mükemmel bir insan olduğunu hatırlatırım sık sık Çünkü tavsiyelerim bir kulağından girer diğer kulağından çıkar ama iltifatlarım belki bir nebze de olsa o sözün girdiği kulaktan kalbine ulaşabilir
Sevgili okurum öncelikle merhaba Kendinizi sevmesi için güzel tavsiyelerde bulunmaya çalışcam umarım etkili olur Dengeli bir beslenme programı, iyi bir gece uykusu, her hafta egzersiz yapmak, hoş müzikler dinlemek, doğada yürüyüş yapmak ya da sizin için önemli biriyle birlikte mum ışığında bir akşam yemeği yemek, kendinizi daha iyi hissettirecek bazı etkinliklerdir. Vücudunuzu ve ruhunuzu besleyen herhangi bir aktivite veya hobi ile uğraşmaya çalışın.
Kaldığı yerden devam etsin hayat dizi ve film de araya reklam koyabiliriz ama hayatın akışına reklam koyamayız öyle ya da böyle devam eder. Kendini başarısız görmen suçlu hissetmen de doğru değil. İnsan elinden geldiği kadar yapar mücadeleyi. Pes etmek kaybetmek doğru bir yaklaşım değildir. Bazen işler tersine gider olmaz ben de neler gördüm neler neler oldu ama ömür devam ettikçe mücadele devam eder.
İnsanın hayatı kötü gidebilir, kendimizle bütünüz biz. İyi şeyler de yaşıyoruz kötü şeyler de hayat boyu. İstediğimiz her şey gerçek olmuyor ama olduğu kadarıyla şükür edip mutlu olmak lazım. İnsan önce kendine değer verip sevmeli ki kendisinin hayatta önemli biri olduğunun farkında olsun 😊
Hicbir tavsiyede bulunmamak gerekir. İmkanin varsa yol gostermek secenek sunmak imkan yaratmak gerekir. Kendisiyle sorunlari olan insan hayati sorgulayan gercekci yaklasan ve sorunlarini ekaiklerini fark eden o yuzden mutauz olan insandir. O insana ogut vermek biseyler soylemek yazmak yerine , destek olmak gerekir hedefleri icin yoksa karismayin. ben oyle yapardim
O sorunları ben de yaşıyorum, fiziksel, kişisel, ailesel vb. Bu yüzden kendimle barışık, mutlu değilim. Benim gibi bazı sorunları çözülemeyeceklere tavsiye vermek pek işe yaramayabilir.
Herkezden eksik ve ayrı bi yanı olmadıgını, bitek kendisinin sıkıntı çekmediğini ve allah sevdiği kullarını imtihan edipte birgün mutlu ve huzurlu günlere kavuşturacagını ve acıda dahil hiçbişeyin kalıcı olmadıgını söyleyip teselli ederim.
Kendini sevmiyorsan, başka insanlar da seni sevmeyecek. Kendinden başka kimsen yok. Sevmiyorsan kendini, bir şeyleri değiştirmek gerekiyordur belki de. Sevmiyorsan kendini, sevebileceğin bir kişiliğe dönüş
Kendini sevmeyen birine tavsiye veremem. Anlatsam bile söylediklerimi anlamayacaktır. Bu yüzden tek bir şey söylerim. O da ne yaparsan yap, istersen kendini hiç sevme ama kimse seni düşünmeyecek ve umursamayacaktır olacaktır.
aynaya baktığında ifadesiz olan suratın se değilsin sen gülümsediğinde ya yemek yerken ya da bir şeye sinirlediğinde güzelsin aynadaki ifadesiz suratın sen değilsin.