Gerçek yaşamımızda bile birçoğumuz güven problemi yaşarken, bu tanışmalar sosyal medya üzerinden olunca biraz daha fazla güvensizlik oluyor sanırım.
Göstermemiz gereken tavır, önyargı değil, temkinli davranmaktır bence. Zaten kendini bilen bir insan da her şeyini daha tanımadığı birisine kolayca anlatamaz. Zamanla olur bazı şeyler...Peki sizler sosyal medya üzerinden tanıştığınız insanlara ne kadar güvenir, o insanlarla ne ölçüde bir şeylerinizi paylaşırsınız?
Sosyal medya üzerinden tanıştığınız kişilere kolayca güvenebilir misiniz?
Çok haklısınız, ve çok güzel okudum yazınızı... Fakat belkide pek mantıklı düşünemediğim bir evrede pek orjinal düşünceli bir kadın vardı... Nasıl bir cesaret ise pat diye söyledim, yazdım öylece... Oysa sadece bir kez çok derinden hissettim. Her kadın ile herşeyi isteyebilecek biri değilim... Çok kötü birşey... Kendime komik, gülünç, saçma, absürd kendime ne bulduysam söylediğim bir zaman dı... Kim bilir karşımdaki erkek mi kadın mı dahi demeden... Oluyor işte... İnsan tuhaflaşır kimi zaman... Oldukça samimi sanar, öyle farkeder, belki yanılır... Kim bilir... Realiteye aktardığım burdan birkaç arkadaşım da oldu son zamanlarda... Network bağıma da ekledim. Karşılıklı şeffaf olunduğunda bir sorun olmuyor... Mutlaka ''Günaydın '' laşıyoruz. Sohbet diyaloğumuz bir bağa dönüşüyor... Güzel birşey, aslında bu yerde kalmama neden... Tabi ki Mutlaka zaman, özveri ve sabır gerekli...
Bugünün toplumunda aslında bu dikkate alınmayan bir durum, bu detaya dikkat çekmenizden ötürü tebrik ederim öncelikle.
Devamında, sosyal medya artık eskisi gibi değil, insanlar eskisine göre çok daha sık bir şekilde arkadaş edinebiliyor ve ben bunu asla yadırgamıyorum. Çünkü artık her şey sosyal medyadan oluyor, bizden önceki nesillerin de sosyal medyayı garipsememesi gerekiyor zannımca bu saatten sonra.
Güven konusu ise biraz daha karmaşık. Onca haber okuyoruz sosyal medyaya dair, o kadar çok insan dolandırma ve birilerini kandırmak için kullanıyor ki sosyal medyayı, endişe etmemek elde değil ama yine de iyi insanlar her yerde, her zeminde muhakkak olacaktır. Bu yüzden arkadaş edinmeyi göz ardı etmeden, dikkatli davranmak her zaman kazandırır.
Yan dairede otursa da fark etmez, kimseye güvenmiyorum. Demek değildir ki bu herkesten kötülük gelecek, söyledikleri her söz veya uyguladıkları her bir eylem yalandan ibaret. Tanıdığım yüzlerce insan neticesinde aldığım bir önlem bu; riskten uzak, benliğime odaklı bir yaşam tarzı. Kimsenin benim güvenime ihtiyacı da yok, benim de hiçbirine. O güveni tekrardan kazandırabilecek biri olmayacak bünyeme, eminim.
Karşımdaki kişi tavırlarıyla güven verirse konuşurum ama tam anlamıyla güvenmem hemen aramızdaki olaylar ne kadar guvenmem gerektiğini belirler. Bir yerden sonra numaramı veririm telefonla da konuştuktan sonra güvenim devam ederse şüphe uyandırmazsa arkadaşım diyebilecegim biri olur. Tam anlamıyla Allah'tan başka kimseye guvenilebilecegini sanmıyorum zaten..
Güven için; zaman gerektiriyor, istikrar gerektiriyor, tutarlılık gerektiriyor, yalansız, samimi, ölçülü olunmasını gerektiriyor, reel olarak birlikte bir yaşanmışlık gerektiriyor,... bu bile asgari seviyesi...
Sosyal medya hiçbir zaman yeterli olmaz... Arkadaşlık için belki bir mesafe alınabilir... Fakat bu güven için hiçbir zaman yeterli olmaz...
Hayır, kız olunca bu daha riskli oluyor.Özellikle karşı cinsle aşırı samimi olunca insan şüpheleniyor acaba farklı amaçları olduğu için mi benimle konuşuyor gibisinden, bir de buluşma teklif edince şüphe ve korku daha da artıyor.
Sosyal medya üzerinden tanıştığım insanlara kolayca değil hiç güvenmem. Realdeki hayatımda bile güven problemi yaşarım bu konuda. İstisnalar kaideyi bozmaz bunuda belirtmek isterim.
Reel de olduğumuz kadar sosyal medya da da varız sonuçta biz aynı kişileriz farklı tepki verilmez bence sosyal medyayı bizde kullanıyoruz Güven basit bir duygu değil tabiiki ama sınırlandırmak olmaz her zaman temkinli olmak gerek
Değişiyor. Genelde kalbime bakar öyle güvenirim. Bazen 'bak aynı senin gibi biri' diyor, arkadaş olabilirsin diyor, bazen de 'bunda bir haller var, uzak dur' güvenme diyor.
Güvenilmez tipler kendini belli ediyor. Hemen belli etmese bile bir kaç zaman sonra rengini gösterir. Güven hemen oluşmaz bende. Tabi kişiden kişiye değişiyor bazılarıyla muhabbet etmeden güvenilir olduğu belli oluyor.
Soru açıklamasında ki görüşüne katılıyorum, hemfikiriz.. Aslında gerçek yüzünü saklayan biri için aslında sosyal medyası, real hayatı fark etmez.. Zamanla güvenilebilir diye düşünüyorum..
Tabii ki hayır gerçek hayattaki tanıştığın insana bile güven olmaz kendinden başka bu hayatta kimseye güvenmeyeceksin ailem bile işine geldiği gibi davranır.