2. el eşya uygulamalarını biliyorsunuzdur. 4 çocuklu, ikiz çocukları sürekli hasta olan yoksul bir aileye yardım etmek için son eklediğim 10 ürünün tüm gelirlerini o aileye bağışlayacağımı belirttim, fakat hâlâ insanlar nereden ne koparabilirim derdindeler. Zaten çok uyguna koyduğum fiyatları yarı fiyatına indirmek için 2 gündür 50'den fazla insan teklif verdi.
Üzüldüğüm şey, biz ne zaman insanlığımızı kaybettik?
Bize neler oluyor? İnsanlık nereye gitti? Neden insanlığımızı kaybettik? Cevabı olmayan sorular sordum biliyorum. Şiddetten haz alır olduk. Utanmadan çekinmeden sokak ortasında bir kadını, çocuğu, hayvanı dövebiliyoruz. Bazen hayvanları döverken video, fotoğraf çektiriyoruz. Şiddet yanlısı olduk çıktık neredeyse. Yol ortasında bir şahıs dövülüyor, yoldan geçenler hiçbir şey olmuyormuş gibi yürümeye devam ediyorlar.
Sizlere bir şey söyleyeyim mi sevgili izleyiciler?
Ben bu tür olaylara kayıtsız kalıp yürüyeceğime, hiç yürümem daha iyi... Ve buzulu kurtaralım, havayı temizleyelim, suyu bitirmeyelim derken kendimizi kaybettik, ruhumuzu kirlettik ve insanlığımızı tükettik. Oysa insan sadece kendini korumayı başarsaydı olacaktı ve diğerlerine gerek kalmayacaktı...
Günaydın. Biz ne zaman insanların itibarını gelirleriyle ölçmeye başladık. O zaman insanlığımızı kaybettik. Ne zaman çocuklarımıza büyüyünce vatana millete hayırlı insan ol demeyi bıraktık o zaman insalığımızı kaybettik. Rehberlerimiz ne zamam alimler değilde topçular ve popçular oldu o zaman kaybettik. Ne zaman kökümüzü bırakıp biz olmayanlar gibi olmaya çalıştık o zaman kaybettik. Ne zaman ilmin ve kültürün beşiği olmayı bırakıp ilim ve kültür kazandırdklarımızdan geri bunları almaya başladık o zaman kaybettik...
ilanlarına teklif veren kaç kişi var ise hepsi vicdanlı , yardımsever insanlar olabilirler. olmaya da bilirler. ikinci el eşya uygulamalarında fiyat kırmaya çalışmak gayet olağan bir durum. sitem edecek ne var anlayamadım.
2. el sitelerinde kullanılmış oyuncak, çocuk elbisesi satıyorlar. 10-50 tl arası. Adam bir garibanın çocuğuna vermek yerine 10 tl ye ilana koyuyor ve sen hala insanlığa şaşırıyorsun. İnsan tam olarak bu.
Çocuk elbisesini ben de satıyorum. Aileme böyle böyle durumda çocuklar var dedim ve tüm dükkanı toplayıp göndermişler fakat çocuklara uyar mı uymaz mı bir danışmamışlar bile sağolsun. Uymayanları siteye koydum, zaten onların gelirlerini bağışlayacağım.
Bilemiyorum. Belki onların da durumu çok iyi değil ve satıp yenisini alacaklar. Çocuklar da sürekli büyüyor ve sürekli yeni kıyafet ve oyuncağa ihtiyaç duyuyorlar. Onları da suçlayamıyorum. Devir pahalı.
ne diyor du ayette; Biz emaneti göklere, yerküreye ve dağlara teklif ettik, ama onlar bunu yüklenmek istemediler, ondan korktular ve onu insan yüklendi. Kuşkusuz insan çok zalim, çok bilgisizdir. Ve diğer bir ayette ne diyor du.. O size istediğiniz her şeyi verdi. Allah’ın nimetlerini saymaya kalksanız başa çıkamazsınız. Şu bir gerçek ki insanoğlu çok zalim, çok nankördür!
Mazluma yapılan zulme sustugumuz gün Zalimden alıp mazluma vermek yerine kendi çıkarlarimiz için mazlumdan alıp zalime verdigimiz gun Haksızlık gördüğümuzde kafamizi çevirdigimiz gün Bana dokunmayan yılan bin yıl yaşasin dediğimiz gün
Devir öyle bir çıkar devrine dönüşmüş ki maalesef insan yaşamaktan iğrenir oldu. Düşünseneze deprem olduğu zaman ev kiralarına zam yapan bir milletten bahsediyoruz.