Baskı altında stres hissetmeyen sorumluluk almadığından hissetmez. Sorumluluğu yoksa sorun değil. Sorumluluğu varsa stres hissetmeli ve yönetmeli. Öte yandan yönetemediğiniz stres sorunu çözmenize engel olur, görüşünüzü bulanıklaştırır. Korkuya ve endişeye sebep olur. Prensip olarak stres hissediyorum, sorumluluğum altındaysa yönetir sorunu çözmeye yönelik eyleme geçerim. Sorumluluk taşımam gereken bir durum değilse "why worry" :D
Ben çok baskıyı hisseden olmadım hiç bir zaman. Zaten değer verdiysem saygımı kazandıysa o baskıyı ben isterim severim hoşuma gider. Eminim ki bir çok insan benim gibi düşünüyordur. Baskı altında olmak ya da baskıya boyun eğmek; gönüllülük esasıyla süreklilik gösterir diyebilirim bir başka deyişle. Karar verme sorumluluğunundan kurtaran olan her türlü kural, adet, töre, ideoloji, kutsal sayılır. Benim kararlarımı bir başkasına veriyorsam zaten onu yarım saymışımdır.