Benim böyle lanet bir takıntım var, herkese abi/abla diyemiyorum. Dün bununla ilgili bir olay yaşadım karşımdaki kişi benden 4 yaş büyük idi (kendisinden hiç haz etmem o da bunu bilir) benden ona abla dememi istedi ben de güldüm. Saçma geldi bana, insan neden kendini büyük görmek ister ki! Bu kişi aynı zamanda benimle sürekli rekabet içinde olan biri. Sonuç olarak cevap bile vermedim güldüm geçtim. İsmiyle hitap etmeye devam ediyorum. Peki siz hangi şartlarda abi/abla dersiniz ya da demezsiniz?
Kendinizden kaç yaş büyüklere abi/abla diyorsunuz?
Yani karşındaki kişinin kim olduğu ile de alakalı biraz hangi konumda olduğu gibi. Mesela eltim benden bir yaş büyük ama ona ismiyle hitap ediyorum kaynım da 1 yaş büyük ama ona abi diyorum çünkü bana abi gibi geliyor 😁Çevremdeki diğer insanlar arasında da en az 2 yaş varsa abi veya abla derim
Böyle bir embesil benden de abla dememi istemişti yıllar önce. Benden 4 yaş büyük diye abla de diyip duruyordu ben de ismiyle hitap ettim hep. O saygıyı hakedecek biri olsa derdim ama gelip bana abla de diyen biri kesinlikle hak etmiyordur. Kompleksli manyaklar.
1
1 Yorumla
Soran
+1 yıl
Ay valla ne güzel söyledin. Zaten abla denilecek bir ağırlıkları olsaydı böyle bir harekette bulunmazlardı. Bu yapılan bile abla dememek için yeterli.
Bu biraz samimiyetle de alakalı bence. Benden 4 yaş büyük bir tanıdığım var, şimdiye dek kendisine abi/abla dediğimi hatırlamıyorum. Yine başka biriyle de aramda 5 yaş var ama ona abi/abla diye hitap ederim. Dediğim gibi, bence o kişiyle arandaki ilişkiye bağlı.
4 yaş farka da abi abla demem canım. O kadar da değil. En az 10 yaş olmalı. Ama bulunduğum konum gereği benden büyükler bile bana abi diyor. O komik oluyor işte 😂😂😂
Aslında ben yaşa göre değil saygıya göre söylüyorum. :) Benden en az 6-7 yaş büyük olacak ama saygı duyuyor olmam gerekiyor. Saygı duymadığım bir kişiye onu benden olgun olarak görmediğim bir kişiye abi/abla diyemem. Mesela ben şahsıma abi denmesini fazla sevmiyorum , 1 yaş fark var aramızda abi diyorlar , bana ismimle hitap edin diyorum. Şimdi abi/abla takıntısına gireceğiz 60-70 yaşına geldiğimizde yaş önemli olmayacak.
Bunun için herkesin düşünceleri farklıdır. Benim için genelde kullanma sebebim "bana yaklaşma", " benden uzak dur." sebebinden kaynaklıdır. Onun dışında bu sıfatları pek kullanmam. Tabi bu saygısız olduğum anlamına gelmemeli.
şimdi çalışırken bi iş arkadaşım vardı benden 4 5 yaş büyük kendisine abla dedim ki öyle görüyorum zaten :D kıt 3 gün sonra bana abla deme dedi kendisini yaşlı hissediyormuş ama öylesin dedim sonrasında konuşmayı kestim
@Çokknormal hayır öyle bir şey demedim şöyle karşmdaki kiişi bana yürüyünce ben konuşmayı kestim.. kız önce benimle tanışırkne işte abla kardeş gibi arkadaş olmak ne bilm muhabbet edip eğlenmek gibi arkadaş oldukk sonrasında dedi ki bana abla deme seni kardeş gibi görmüorum dedi askıntı oldu kısaca
1 yaş bile yeterli. Abi ve abla yaşa da endeksli olmamalı bir yerde. Saygıdan da söylenir bizim kültürümüzde. Kızlar genelde erkekler kendinden 5-6+ büyük olsa abi demiyor o dikkatimi çekti ismiyle hitap ediyor.
Ben genel butun kadinlara abla derim genel de tabi sosyal medyada yanlis anlasilma olmasin diye.. yorumlarima bakarsan hep ablacim demisimdir karsi cinse karsi hem cinslerimse benden 5 yas buyuk olacak en az
Pek tercihim değil abi-abla demek. Bana abla diyene abla diyorum, benden büyükse. Yine iş için muhattap oluyorsam hitap amaclı abi diyebilirim birine. Saçmalık. Sanki abi abla demeden saygı olmuyor.
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
Birine abla veya abi demem için benden en az 10 yaş büyük olmalı.
Saygı duymadığım insana abi demem. Saygı beklemedigim sevmedigim insanın da abi demesini beklemem. Saygı duyduğum abi olarak gördüğüm birisi ise eğer 1yas bile büyük olsa abi demekten çekinmem. Abilik yaşla olacak bir şey değil bence🙂
nasıl bir ilişki kurduğuma göre değişir. samimi arkadaşlık hatta dostluğa gidecekse abi abla eklerini atabiliriz. gerektiğinde demekten de hiç gocunmadım. bana abi denmiyor mesela. ikinci meslek yüksekokulumu okuyorum ve sınıf geneli 7 yaş küçüğüm. bir tanesi bile abi demiyor. 25 yaşında olmama rağmen 17-18 gösteriyormuşum. baştan yaşımı bilmeyip adımla hitap ettikten sonra geri dönüşü olmuyor demek ki :]
Abla demen daha doğru. Senin ki saçmalık. Benden büyük olan herkese abla/abi derim. Samimi olduğum biriyse (aile içi) söylemem. Alışık değilim. Ama arada gördüğüme derim muhakkak
tipine göre ya genç duruyorsa kanka derim büyük duruyorsa sakalı bıyığı kocaman adam gibiyse ya da yüzü buruşmuş yaşlı bi kadın gibiyse abla teyze derim
Benden büyük oldukları zaman genellikle derim alışkanlıktan galiba çünkü biz kuzenlerde senden bir yaş büyük bile olsa abi ya da abla demek zorunda kalıyorsun. demezsen tuhaf karşılıyorlar.