Dobrayım ayağına insanların kalbini kıran insanlara karşı nasıl davranırsınız?

Açıksözlü, net, dobra olmak ile patavatsız, densiz, küstah, kaba olmak arasında ince bir çizgi vardır.

Açık sözlü olmanın neresi yanlış!”düşüncesiyle konuşan “dobra” insanlar; “Lafımı esirgemem, çekinmem, güzele güzel, çirkine çirkin derim; darılmaca, gücenmece yok!” deyip ağızlarından çıkan lafın karşı taraftaki kişinin kalbini kırabileceğini, gururunu incitebileceğini akıllarına bile getirmezler.

Eğer “dobra dobracılık” diye tabir edilen husus haddinden fazla olursa hiç de masumane bir doğruculuk, açık sözlülük olmuş olmaz. Kırıcılık boyutuna ulaştığı vakit, şeklini değiştirir ve ‘’patavatsızlık’’, yani düşünmeden konuşma şeklini alır.
Dobrayım ayağına insanların kalbini kıran insanlara karşı nasıl davranırsınız?
Dobrayım ayağına insanların kalbini kıran insanlara karşı nasıl davranırsınız?
Dobrayım ayağına insanların kalbini kıran insanlara karşı nasıl davranırsınız?
Cevapla