Sizce özgüveni olan biri nasıl karaktere sahiptir? egoistlikle özgüvenin farkı nedir? özgüveni olan egoist mi olur? yoksa ego özgüven eksikliği mi?

geçen gün bir arkadaşımla bunu konuşuyorduk, hayatımda özgüveni yüksek iki insan tanıdım ikisi de kovaydı (evet biri o:D) yol boyunca bunu konuştuk özgüven nedir ne değildir diye.

sürekli neler yaptıgından bahseden insan muhteşem şeyler başarmış da olsa özgüvenli midir? kendine güveni olan insan hiçbir şey kanıtlama derdinde olmayan insanlar değil midir? bu bahsettiğim iki kova da sohbet açılmadıkça ne oldukları bilinmeyen güleç neşeli rahat tiplerdi. zerre egoist davranışlarını görmediğim gibi oldukça alçakgönüllü, yaptıkları için sen de yaparsın yahu ne var diye geçiştiren sonra gene kahkahayı basan tipler... ben bu rahatlıklarına ve güvenlerine hep hayran kaldım.

peki ya sizce özgüven nedir?

özgüvenli olmak ve egoist olmak birbirine zıt mı düşer?
Sizce özgüveni olan biri nasıl karaktere sahiptir? egoistlikle özgüvenin farkı nedir? özgüveni olan egoist mi olur? yoksa ego özgüven eksikliği mi?
Cevapla