* Otobüste kimseye yer vermeyen ama kendisi için yer verilmesini bekleyenler... * Kendi işini yapmayıp, yapılacak işi kendi astlarına yıkan yöneticiler... * Kendisi bencil ve nezaketsiz olan birinin, karşı taraftan kibar olmasını beklemek...
Kendisi yapmadığı halde (temsil etmeden), başkasından yapmasını beklemek. Böyleleri hakkında ne düşünüyor sunuz?
Bencildir böyle insanlar. Vermek istemez ve hep almak ister böyleleri. Çirkeftirler. Kullanacak adam ararlar. Taviz vermemek gerekir böylelerine. Ancak patronumuz böyleyse çaresiz katlanmak gerekir. Ama akraba, arkadaşa katlanmak zorunda değiliz. Taviz vermek zorunda değiliz. Taviz tacizi doğurur çünkü.🌺
Bencillik evet detaylarda yazıldığı gibi. Böyleleri vermeden almayı, Dünya adeta kendi etrafında dönüyormuş zannederler. Bu yüzden diğerlerinin ilgi ve isteklerine duyarsızdırlar. Kendilerini beğenmiş olup, ön planda sadece kendilerini görmek isteyen kişilerdirler. Eşsiz olduklarını düşündüklerinden, karşı taraftan da buna bağlı ilgi ve alakayı isterler.Çünkü sorumluluk almazlar ve ilgi alakaları kendilerine dönüktür. Karşı tarafın varlığının onlar için tek önemi kendi iyilik hallerinde işe yaramasıdı. Sanki narsistlik kişilik bozukluğuna da giren bir kavram. Narsistlik desem yerinde olur sanırım.
Evde kitap okumayan bir ebeveyn çocuklarının kitap okumasını beklemesin. Namaz kılmayan, alnı secdeye gitmeyen baba çocuklarından ehli sünnet gibi davranmasını, namaz kılmasını beklemesin. Otobüste, toplu taşımada yer vermeyen ya da evlatlarına bunu aşılamayan ileride yer beklemesin derim. Tıpkı iyilik yapmasını bilmeyenin merhamet beklemesi gerektiği gibi..
Bencil nezaketsiz empati kurmayi bilmeyen kişiler olduğunu düşünüyorum
1
0 Yorumla
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
Ana Sayfa > Kişilik & Karakter > Sorular > Kendisi yapmadığı halde (temsil etmeden), başkasından yapmasını beklemek. Böyleleri hakkında ne düşünüyor sunuz?