Erkek karşısındaki kadında güzellik, zerafet, tatlı dil vs. bulurken kadında karşısındaki erkekte güç, yakışıklılık, korunma içgüdüsü, sahiplenme vs. bulur.. Örnekleri çoğaltabiliriz.
Peki kendisinde olan özellikleri başkasında arayan eşcinseller eğer bu bir tercih değilse hangi sebepten dolayı eşcinsel olur?
Eşcinsellik psikolojik bir rahatsızlık mıdır? Eğer değilse bir insan neden eşcinsel olur? Tedavisi var mıdır?
@UtkuSimsek @Callmemistress @enfpboy Doğuştan gelen eşcinsellik mevcudun sadece %0,1 i kadar.. Ancak hepsi kendini o doğuştan gelen %0,1 e sokuyor... Bu yalandır... Eşcinsellik, çocukluk ya da ergenlik döneminde geçirilen tramvaların sonucudur.. Ergenliğe henüz girmemiş bir bireyin biyolojik cinsiyeti yoktur. Yani 5 Yaşındaki bir kız ile erkek çocuk arasında "biyolojik olarak" fark yoktur. Sadece fiziksel fark vardır... Östrojen ve testosteron eşit seviyededir. Ergenlik ile birlikte değişim başlar... Erkek birey çocukluk döneminde kız gibi yetiştirilmiş ve ergenlik döneminde bunu kabullenerek kız gibi davranmaya devam eder ise, ergenlik süresince çeşitli bunalımlar yaşar. Çünkü kadınlık hormonu, östrojen baskın duruma geçer. Birey psikolojik olarak kadınlığı kabullendiği için, ergenlik önemindeki hormon savaşını östrojen, yani kadınlık hormonu kazanır ve zamanla fiziksel olarak erkek olan birey, psikolojik olarak kendisini kadın gibi hissetmeye başlar.. Sosyal şartlar ve bireyin mücadelesi oranında, hormonla olarak erkeklikten uzaklaşır. Bu uzaklaşma efemine erkek modelinden, transeksüel erkeğe kadar uzanır... Bu nedenle eşcinseller arasında, efemine, gay, transsex gibi önemli farklılıklar oluşur. Sonuç olarak eşcinsellik psikolojik bir HASTALIKTIR. Ancak birçok STK ve tıp uzmanları eşcinsellerin YAŞAMA HAKKINI göz önüne alarak, toplumsal duyarlılığı artırmak için "normal" olduğunu belirtirler... Nasıl ki, şizofrenlerin toplum içinde yaşama hakkı var ise, eşcinsellerin de vardır. Callmemistress @enfpboy Doğuştan gelen eşcinsellik mevcudun sadece %0,1 i kadar.. Ancak hepsi kendini o doğuştan gelen %0,1 e sokuyor... Bu yalandır... Eşcinsellik, çocukluk ya da ergenlik döneminde geçirilen tramvaların sonucudur.. Ergenliğe henüz girmemiş bir bireyin biyolojik cinsiyeti yoktur. Yani 5 Yaşındaki bir kız ile erkek çocuk arasında "biyolojik olarak" fark yoktur. Sadece fiziksel fark vardır... Östrojen ve testosteron eşit seviyededir. Ergenlik ile birlikte değişim başlar... Erkek birey çocukluk döneminde kız gibi yetiştirilmiş ve ergenlik döneminde bunu kabullenerek kız gibi davranmaya devam eder ise, ergenlik süresince çeşitli bunalımlar yaşar. Çünkü kadınlık hormonu, östrojen baskın duruma geçer. Birey psikolojik olarak kadınlığı kabullendiği için, ergenlik önemindeki hormon savaşını östrojen, yani kadınlık hormonu kazanır ve zamanla fiziksel olarak erkek olan birey, psikolojik olarak kendisini kadın gibi hissetmeye başlar.. Sosyal şartlar ve bireyin mücadelesi oranında, hormonla olarak erkeklikten uzaklaşır. Bu uzaklaşma efemine erkek modelinden, transeksüel erkeğe kadar uzanır... Bu nedenle eşcinseller arasında, efemine, gay, transsex gibi önemli farklılıklar oluşur. Sonuç olarak eşcinsellik psikolojik bir HASTALIKTIR. Ancak birçok STK ve tıp uzmanları eşcinsellerin YAŞAMA HAKKINI göz önüne alarak, toplumsal duyarlılığı artırmak için "normal" olduğunu belirtirler... Nasıl ki, şizofrenlerin toplum içinde yaşama hakkı var ise, eşcinsellerin de vardır.
Translar hakkındaki bilgini merak ettim? Ve sorum şu eşcinsellerin hepsi kadın gibi hissediyor mudur gerçekten? Buna mı inanıyorsun. Ve şu da var ki toplum nasıl yetiştirirse nesil de öyle devam eder. Senin de o zaman şizofreniden muzdarip insanlardan farkın kalmıyor. Çünkü algın yanlış dar kalıplar içerisinde kendi dünyanızda sıkışmışsınız. Öyle yetiştirilnediğini farzet bakalım. Edemezsin çünkü sıkıştın o düşünceye. Ne yaparsın travma değil mi? Yorum yok artık sağlıcakla
@enfpboy "eşcinsellerin hepsi kadın gibi hissediyor mudur gerçekten?"... Hayır değil... Cevabımda bunu açıkladım ama dikkat etmedin sanırım... Bu tamamen hormonla denge ile ilgili bir durum. Bazı erkekler normal olduğu halde "efemine" olarak tabir ettiğimiz daha kadınsı davranışlara haizdir. Çünkü yetiştirilme tarzı ve sosyal ilişkileri onu böyle şekillendirmiştir. Erkeklik hormonu fazladır. Cinselliği normaldir. Bu sıralama gay, trans şeklinde devam eder. Erkek vücudunda östrojen hormonu zirveye çıktığında birey ısrarla ameliyat ile kadın olmaya yönelir.. Çünkü hormonlar onun psikolojisini buna iter.. Hatta bilirsin bazıları dışarıdan hormon tedavisi görür.. Sen bu mantığı güttüğün sürece, toplum eşcinsellere huzur vermeyecektir. İzlediğiniz yol yanlış...
Toplumun izin verip vermemesi ya da huzur verip vermemesi gram umrumda değil. Ben yıllardır böyleyim merak ediyorum üstadım ne zaman ameliyat olacağım?
Çünkü kendi adıma kimseye haksızlıkta yapmadım taciz de etmedim herkese de iyi davrandım gayet de fazlaca heteroseksüel arkadaşım var doğudan olsun güneyden ya da batıdan. Onlar böyle düşünmüyor da senin düşüncen mi?
@enfpboy "Toplumun izin verip vermemesi ya da huzur verip vermemesi gram umrumda değil." ... Tam olarak söylemek istediğim de buydu.. Hem bu toplumun içinde yaşayacaksın hem de o toplumun değerlerine saygı göstermeyeceksin... Sonuç? Toplum her daim seni DIŞLAMAYA devam edecektir.. O halde toplumdan şikayetçi olma hakkın yok.. ;)
O yazdığım cümlelerden toplumun değerlerine saygı göstermediğim nereden çıktı merak ettim? Ben dedim mi dini yaşantılar umrumda değil ya da onun gibi bir şey? Algı yaratma. Ben bir kere bile Onur Yürüyüşüne katılmadım. Görmek istemeyenin de gözüne sokmadım. Keyif senin klavye senin ne gelirse içinden yaz tabii. 🤭
@enfpboy Toplum değeri deyince bunu din olarak anlama.. Ahlaki değerleri kast ettim.. Ayrıca benim ilk yorumumda bahsettiklerimi dikkatli okursan eşcinsel düşmanlığı yapmadığımı, tam aksine toplum arasında huzur içinde ve toplumun anlayışı altında nasıl yaşayabileceklerine bir çözüm ürettim.. Evet ürettiğim çözüm senin hoşuna gitmedi, medyada şov yapanların da hoşuna gitmeyecektir ancak, kendimiz günahsız kabul edip başkalarını suçlu ilan ederek sonuca ulaşamayız. Eşcinsellik sıradan ve insan yaradılışına uygun bir durum değildir.. Bunu ZORLA topluma kabul ettiremezsin.. Ettirmek ister isen devam şiddet ortaya çıkar.. O halde bunu bir "hastalık" olarak tarif eder ve her hasta gibi yaşam haklarına saygı duymayı topluma empoze edersek toplumun bunu kabullenmesi daha kolay olur.. Ama yok ben normalim her şey normal dediğin sürece bu iş olmaz. Şizofren örneğini bu yüzden verdi... Bir şizofreni normal gösterirsek ve buna rağmen toplum içinde anormal davranışlarda bulunursa, toplumdan tepki alır... Bu tepki şiddete kadar gider. Ancak onun hasta olduğunu bilen toplum sıra dışı davranışlarını anlayışla karşılar.. Aynı durum LGBT bireyler için de geçerli..
Bu bir seçim ya da tercih değil yönelimdir. Şunu düşünün o zaman: Böyle homofobik bir ortamda ve neredeyse her 2 hafta da bir homoseksüel ve trans bireylerin şiddete maruz kaldığı bir ortamda (Ülke, kıta, şehir, semt...) neden halen biz böyleyiz desinler? Siz dayak yemekten hoşlanır mıydınız? Ailenizin sizi dışlayıp evden atmasından ve akrabalarınızın size sapkın gözüyle bakmasından. Onlar kendilerini bastırıyorlar. Saygı duymalısınız. Nasıl ki heteroseksüellik doğuştan gelmiştir size göre bunu bir açıklayın. Zihninizi gösterin evet var mı bir biyolojik etmen. O zaman tüm yönelimler hastalıktır. Ve diyelim ki homoseksüellik yaşamın devamını getiremez. Peki nasıl halen varlar? Bulaşıcı da değil halbuki. Zorlanmaya ve hayatı tehdit edilmeye başlanmadığı zaman hiçbir insan bu kadar sesini çıkarmaz. Aksi halde asıl onlarda bir problem aranmalı. Algılarınızı değiştiremeseniz de anlayışlı olmaya davet ediyorum. İnsanı ne olduğu ne yönelimde olduğu ya da ırkına kilosuna boyuna göre değil insan olduğu için sevin lütfen...
Benim gizlim saklım yok eşcinsel bireyim ama kadın gibi hiç hissetmedim kendimi. Ayrıca 100 tane erkek görsem 1 tanesi belki hoş gelir. Eşcinselleri ötekileştirmeye bayılıyorsunuz.
İnsan, nefsin önününde ki engelleri kaldırsak, genel itibariyle herkes potansiyel sapık olurdu, kesin... Nefsi durduran, en başta Allah korkusu, kanunların caydırıcılığı ve ahlaki boyut... Diyeceğim herkeste, içsel dürtüler mevcuttur. Önemli olan onları kontrol edebilmek... Eşcinsellere gelince, sonradan bu yolu seçenler, aklen bir sıkıntıları yok fakat bu eyilimlerinden dolayı tedavi görmeleri gerektiğine inanıyorum. Toplumdan dışlanmadan, yine topluma kazandırılarak yapılması...
Eskiden piskolojik değildi ama Şu an piskolojik olan çok fazla bence bu iki sebebten dolayi birincisi yasak şeyler insanların ilgisini çeker ikincisi eşcinsel olmaktan korkup kendi hemcinslerinden birini beğendiği an bende kesin eşcinselim diye düşünenler. Eşcinsel olduğunu düşünen kişiler bir piskologtan yardım almalı bence
Eşcinsellik psikolojik bir rahatsızlık değildir olsa olsa hormonal bir rahatsızlık olur. Hormonlar da duygular ve hislerle çok alakalıdır. Tedavisi olabilir mi bilmiyorum belki olmaması gereken hormonların fazlalığı dengelenebilirse bu durum ortadan kalkabilir.
Hastalık psikolojik diye düşünsemde en profesörü bile bunun doğuştan olduğunu tedavisinin olmadığını söylüyo bilmiyorum ama çocuğum öyle olursa dışarı koysam dövsemde düzeltsem oda yok gizler bu sefer sadece Allahtan hayırlısını istemek önemli be düzeliyosada varsa öyle bişey sonuna kadar gideriz
Allah lut kavmini lanetlemis... Hayat sinav.. Bu sinavi gecmek icin mucadele gerekli.. Iclerindeki bu duyguyu bastirip bu sinavi gecmeliler... Diger boyutta, mesela vucut calisan aynanin karsisinda kendini inceleyenler kendilerine oyle hayran oluyorlarki bir sure sonra karsi cinsi asagilamaya basliyorlar.. Narsistlerin cogunun bisex old. unu duymustum.. Allah korkusu natsistlerde zaten yok
Bu bir yönelim anlayamadınız gitti. Tercih değil yönelim. Bu durum bizim kontrolümüzde olan bir şey değil. Sizin durumunuz nasılsa bizim durumumuzda aynı öyle.
MerdümgirizBabayani peki siz neden alanen yapıyorsunuz. Azınlığın yaptığı her zaman bastırılmış ve dışlanmıştır. Ama iftira atılma misali 1 kişi tüm dünya'ya karşı ama haklı olan o dışlanmış olan o. Empatiyi anlayışı bodrumda mı bıraktınız kışın çıkarırım diye?
Utku yalnız o dediğin kişilere trans birey deniyor. Homoseksüellerin hepsi kendini kadın ya da erkek gibi hissetmeyebilir. Sadece duygular farklıdır. Bu da doğuştandır.
Ana Sayfa > Kişilik & Karakter > Sorular > Eşcinsellik psikolojik bir rahatsızlık mıdır? Eğer değilse bir insan neden eşcinsel olur? Tedavisi var mıdır?