Her konuda sabırlı olmak gereklidir, sabır kişinin oto kontrolüdür. Çünkü sabırsızlık insanı telaşa, düşünmeden hareket etmeye, dinlememeye, anlayışsızlığa, kırıcılığa ve aşırılığa sevk edebilir. Erdemdir çünkü, sabır göstermek, doğruyu bulma, yanlışa sevk olmama, sizin ya da bir başkasının haksızlığa uğramama, zarar görmeme ve hayatta kalma ihtimalinize olumlu etki eder. Deyimlerimizde geçen sabrın sonu selamettir sözü klişesedir, fakat bazen klişeler en temel doğruları ifade eder.
Trafikte sabırlıyim ama çok küfür ediyorum haberini getirene kadar sövüyorum birisi araba kullanırken ay yavaş ay söyle ay boyle dediği zamanda sabrım i yitiriyorum yatağa girmeden öncede biraz sabirsizim onun dışında sabır küpüyüm 😂😂😂♥️♥️💋💋