Bence insanin en çok ruhu acıyor. Ama bir bilemedim fizikende çok büyük acılar var. Peki hangisi daha çok acıtır insanı. Fiziksel acımı yoksa ruhsal acımı?
Hangisi daha çok acı verici Fiziksel acı mı Ruhsal acı mı?
Her ikisi de birbirini etkiler. Hepsini tek çatı altında toplayamayız, çünkü türlü fiziksel şiddetler kadar türlü ruhsal sancılar da vardır. Ruhsal acılar fiziği bitkin düşürür yaşama isteğini ve amacını yok eder, bedenen çökertir. Fiziksel bazı acılarda ruhta telafisi olmaz yaralara yol açabilir. Bu bir tecavüzden tutunda çocukluğunu şiddet altında geçiren psikolojiye kadar.
Bence kıyaslama yapılmadan önce acının farklılık gösterdiğini bilmeliyiz. Sonuçta bahsettiğimiz bu iki acı, birbirini doğurur daima..
İkisi eşittir. Biri birinin önüne geçemez. Psikolojik olarak çok acı çeken biri olarak söylüyorum: diş ağrısı da çok acı ve rahatsızlık verir, en küçük örnek olarak bıçak ile parmağımızı kessek de canımız çok acır İkisinden biri varsa sağlıklı olamayız
Acı acıdır, bir farkı yoktur. Herkesin acısı da kendisine özeldir. Kimisi daha büyük acılar çeker ama göremezsin, kimisi küçücük şeylerde dünyanın sonu gibi davranır. Tüm acıların ortak noktası ise birgün hepsi geçer ve unutulur. Sonuçta hayatın devam ediyor olduğu gerçeği her zaman kazanır
hayatında fiziksel acı görmemiş en ufak ağrıda ağrı kesici kullananlar sadece ruhsal acı der. fakat ciddi bir yara aldıysan etrafa kanın fışkırıyorsa ruhsal acıların hepsi yok olur :D
Bir armavut arkadaş biber verdi ben o acının üstünü görmedim:) ruh acısıda fiziksel acıda çektim böyle bir şey görmedim insanın 3 gün dili uyuşurmu cevap arnavut biberi:))
o an nerenız acıyorsa orası.. sız su anda dısı agrıyan bırıne eskı sevgılısını sorsanız hay onun bılmemnesını der.. yenı sevgılısınden yarılanda hay kafam kopaydıda bunu gormeyeydım..
Ruhsal acılar kolay kolay geçmez ama fiziksel acılar geçer mesela bir yumruk yersin gözüne morarir bir hafta 10 güne düzelir ama ruhsal acı zihnin o şeyi düşünmeye devam ettiği sürece acıtır
sen hiç işkence çektin mi? hiç nefes alınmayacak ortamlarda çalışmak zorunda kaldın mi? 45 derece güneşin altında dondurucu soğukta çalıştın mı? hiç gözüne kaynak dumanı kaçtı mı?
En İyi Cevaplar