Sizce karşınızdaki insanla sağlıklı iletişim nasıl kurulmalı?

İletişim her türlü duyguyu, düşünceyi ister konuşarak ister yazılı olarak isterse beden dili kullanarak ya da başka yollar deneyerek kişinin karşı tarafa aktarım yapmasıdır. Iste size sağlıklı iletişim kurmanın 6 yolunu derledim buldum. Pekala size soralım bakalım sizce sağlıklı bir iletişim nasıl olmalı?

1. Karşınızdaki insana iyi bir dinleyici olun!
Iletişim hâlinde olduğunuz insanın lafını bölmek yerine onu dinleyin ve konuşmanın devamını tahmin edin.
2. Karşınızdaki insana güvenin, güven verin.
Karşınızdaki insana konuşma esnasında ne kadar güven verir veya alırsanız o kadar da iyi bir izlenim yaratırsınız.
3. Saygı gösterin!
Iletişim saygı ister. Karşılıklı olarak iletişim kurmak isteyen insanlar, birbirlerinin fikirlerine ve görüşlerine saygı duymalıdır. Eğer duyulmazsa, iletişim kurmaktan çok birbirlerini yıpratırlar ve iletişimi koparırlar.
4. Empati kurun.
Iletişim hâlinde iken kişi, saygı göster de iyi bir dinleyici olsa da konuşma hakkı kendine geçtiği zaman empati yapmadan cevaplar verirse kötü bir izlenim olur.
5. Karşınızdaki insanı önemseyin ve kendiniz olun!
İletişim kurmak amacıyla karşınızdaki kişilere sadece ilgileniyormuş ya da onu geçiştiriyormuş görüntüsü vermeyin. Gerçekten kim olursa olsun ona karşı ilgili olun ve yapmacık davranmayın.
6. Yapıcı düşünün ve eleştirin.
Karşınızdaki kişi ile etkili bir iletişim kurmak istiyorsanız mutlaka olumlu düşünün ve karşı tarafa gerçekleri söyleyen yapıcı eleştiriler yapan biri olun.
Sizce karşınızdaki insanla sağlıklı iletişim nasıl kurulmalı?
Sizce karşınızdaki insanla sağlıklı iletişim nasıl kurulmalı?
Sizce karşınızdaki insanla sağlıklı iletişim nasıl kurulmalı?
Sizce karşınızdaki insanla sağlıklı iletişim nasıl kurulmalı?
Güncellemeler
+1 yıl
Güncellenme vakti
Sizce karşınızdaki insanla sağlıklı iletişim nasıl kurulmalı?
Cevapla