Müminûn, 23/5-6 ve Nisa, 4/3 misal iki örnek sadece daha bir ton sorum var. Benim için ayıp bu kölelik cariyelik ve eşine kuma almak vs
Kişiliğime karakterime uymuyor
Kişiliğime karakterime uymuyor
Hepsini bir bütün halinde anla. Ondan sonra bir daha düşün. Kitabın başındaki ayeti sonlardaki ayet tamamlayabiliyor o yüzden iyi kavramak gerekiyor ve 4 cariye şeysi bildiğin gibi değil peygamberimiz mesela korumak için evlenmiştir eşleriyle sadece 1 tanesi ile gerçek evliligi olmuştur diye biliyorum çok okumak çok araştırmak gerekiyor
Doğruyu bulmana az kalmıs 😉 hikayelerden arınmaya başlamışsın kuran okumaya devam et😀
Bilmeden inanma tabii ki. Saçma geliyorsa inanmak zorunda değilsin. Ben de okudum kurtuldum dinden.
Doymayan erkekler için ideal bir din. Ki şeriat kanunlarında da bir erkeğin lafı iki kadının lafına eş değer sayılır falan.
Kadının bir insan olup olmadığı yakın zamanda tartışılmıştı Arabistan'da :D
www.sozcu.com.tr/.../
Boşver sen onlarla aynı şeyi içme. Akla ve bilime yönel. Huzur, insanlıkta ve bilimde. Adalet doğru işleyen hukukta. Cennet ise yaptığın iyiliklerin verdiği huzurda. Cehennem kavramı olmasaydı inan kimse dinlerle alakadar olmazdı. Korkunun ürünüdür dinler. Ha belki bir tanrıya inanabilirsin ama dinlerin öğretilerine katılmak zorunda değilsin. Kendi vicdanın senin Tanrı'ndır. Ya da sana ulaşana kadar herhangi bir Tanrı'yı tanımak zorunda değilsin.
Okumadan dinde kalman daha saçma reis
Cevap
15Cevap
Doğru araştırıp öğrenirsen soğumayacagına inanıyorum. 4 eş durumu zevk için değil yardıma muhtaç bakılması gereken kadınlar Oldugu için peygamber efendimiz zamanında ortaya çıkmış. Aynı zamanda her bir eş için diğer eşlerin rızasının alınması alınmadığı takdirde imam nikahının geçersiz Oldugu bildirilmiş. Yani bilindiği üzre 4 eş alabilirim diye bir şey yok olması için her eşin rızası olması lazım ve her eşe aynı maddi ve manevi imkanı sunman lazım. Biraz daha ince arastırmanı ve bu konuyu cinsellik olarak düşünmemeni tavsiye edebilirim ancak
Sevgiler
Ama adam 4 kadınla da bir evde cinsellik yaşıyor bu ihanet değil de nedir? Sen eşinin zor durumda kadınları nikahına alıp seks yapmasına izin verir mısın? Bu çok mide bulandırıcı. Alır nikahına cinsellik yaşamaz sadece aynı evde kalır buna inanırım veya aç kalan kadınlar için bir yardım oluşturulur bunu da anlarim
Bitanem evlilik içerisinde cinselliği barındıran birşey Dinimizde eşlerin birbirini Red etmesi nasıl uygun değilse (gözünün dışarıya açılmaması için) aldıgo her eş te de aynı kural geçerli. Ben tabiki de izin vermem eşimin Baska bir kadınlar yahut kadınlarla nikahlanmasına fakat zaten bu izin verenler için geçerli olan birşey. Erkeklerin bilmedikleri çok eksik noktalar var! Diyorlar ki 4 kadın caiz. Evet caiz Ama aaa bu kadın çok seksi 2 kadın... Liyim diye değil. Maddi durumum var bu kadına da bakabilirim mantıgı ile. Peygamber efendimiz 25 yasındayken Hz Hatice ile evlendiğinde hz Hatice 40 yasında idi. Her erkek 4 kadın alabilir diye bir kural yok her bir eş için diğerlerinden rıza almak zorunda. Ve hepsine eşit davranmak hepsini hosnut etmek. Bence bu konuya takılma çünkü zorunlu bir durum yok. Bu zamanda zaten kimse izin vermez üstüne kuma gelmesine :) eğer erkek te kadını gerçekten seviyorsa bence zaten kırmak istemez Bu senin dediklerini tam anlamıyla uygulayabilme için çok rahmani düşünmek gerekir ki Sanırım öylemiz kalmadı bende dahil. Üzme tatlı canını Farklı şeyleride oku arastır ne kadar güzel bir dinimiz Olduguna kanaat getireceğine inanıyorum 😊
Suanki şartlar ile... o anki ve ihtiyaç olduğu zamanda ki şartlı kıyaslamak yanlış...
Zaten dünyada var olan ve savaş vs sepeblerden dolayı esirlik kölelik.. erkeksiz milletler..
..
Bunlara bir düzenlemedir o ayetler..
Yoksa o şartlar oluşmadan keyfe keder yaşamak değil...
Kuran sadece o ayetlerden ibaret değil..
Kuran okumadan önce abdest alıp.
Kovulmuş şeytandan Allah'a sığınarak başlanmalı.. yoksa şeytanla okursun.
Şeytanla yorumlarsin
Abdestsiz zaten kur-an okumak yasak
adam 4 kadınla da bir evde cinsellik yaşıyor bu ihanet değil de nedir? Sen eşinin zor durumda kadınları nikahına alıp seks yapmasına izin verir mısın? Bu çok mide bulandırıcı. Alır nikahına cinsellik yaşamaz sadece aynı evde kalır buna inanırım veya aç kalan kadınlar için bir yardım oluşturulur bunu da anlarim
sahsi fikrim degil ama yapici olmak icin iyi niyetli yorum yapayimmi?
zenginseniz. asiksaniz. azginsaniz. kadinlari kullanip kandirip. cocuk yapip kenara atmayin nikahiniza alin bakimlarini ustlenin zina edip nesli bozmayin vs. iyi niyetle okunursa bu ve bunun gibi mana cikar kotu niyetle okursan dinden cikarsin))
Kuran'ın ilk cümleleri bile okuyun diyor. Kafana uymayan bir şey varsa kendi başına sorgula ya da buradakilere sor.
Aşkım bak benden çok güzel bir örnek vericem ama soğumam için değil bir an aklıma geldi kadında erkekte eşittir eşit yaratılmışlardır diyo ya kuranda o zaman neden kadınlar kuma almıyor kadınların başka erkeklerle olması gunah
Kuran-i kerim okudukca insan ferahliyo sen dinden soguyon hristiyan misin yoksa
Sen bide helak ları aç oku neler nasıl olmuş
Okuyayım bu sıraları, başka var mı böyle
Çok eşlilik kısmına gelirsek 2-3 karısı olup cinsellik yaşayan kişilere neden günah değil bunu anlıyamamış durumdayım, hani ev işi görmek için alsalar neyse. Ve erkeklerin sürekli cinsel ihtiyaç sahipleri olmaları ve kadından bir tık üstün olmaları ( kitapta) can sıkıcı. Erkekler sanki azgın, hizmet edilmesi gerekilen varlıklar gibi gösterilmiş sanki
İnsan okudukça sorguluyor dimi?
oku oku aydınlanırsın sen yakında 😄
Ateistizm e hoşgeldin.
Tam manasıyla anlarsan seversin
Uzman birilerinden yardım almalısınız
sende zaten din iman var mı
Aman sen okuma.
Sana bir kanal önereceğim onu iyi dinle tamam mı
Devamını okudun mu
Neden
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
En İyi Cevaplar