ÖNCELİKLE MERHABA ARKADAŞLAR HİÇ MERAK ETTİNİZ Mİ “İNSANLAR MAYMUNDAN GELDİYSE, ŞİMDİKİ MYMUNLAR NEDEN İNSAN OLMUYOR”. SİZİNDE ÇOK MERAK EDİCEĞİNİZİ DÜŞÜNÜP KÜÇÜK BİR ARAŞTIRMA YAPTIM.. Öncelikle maymun diyebileceğimiz tek bir canlının olmadığını söylememiz lazım. Günlük konuşmalarda 250’yi aşkın tür içeren bir memeli takımı olan primatlar [1] tek bir türmüş gibi maymun diyerek geçiştiriliyor. İlk akla gelen ise genellikle şempanze (Pan troglodytes) oluyor.
Peki, evrim kuramı şempanzeden geldiğimizi mi söylüyor? Kesinlikle hayır! Evrim kuramı tüm canlıların ortak atadan türleşerek evrimleştiğini anlatır ve hiç bir zaman insana erişmek üzere programlanmış bir ilerleyişi yoktur. Her türe ait canlı popülasyonları kendi içlerinde nesilden nesile yavaş yavaş değişirler, eğer bir canlı popülasyonunda izolasyon gerçekleşir ve bu küçük değişimler ayrı ayrı gerçekleşirse zaman içinde birbirinden çok farklı türler ortaya çıkarlar. Bu süreçte çoğunlukla farklı doğal seçilimsel baskılar da gözlenir. Yani ne mevcut kurbağalardan kertenkeleler, ne bugünkü kertenkelelerden tavşanlar türemiştir. Canlıları dönüştüren sihirli bir güç değildir evrim, kalıtımın doğasında vardır. Canlılık tarihi bir ağaca, hatta bir çalıya benzetilebilir, her dal birbirinden ayrıldıktan sonra bağımsız olarak günümüze ulaşır. Bu dalları geçmişe takip edersek ortak bir noktada buluşurlar.
ENDİŞE ETMEYİN MAYMUNDAN GELME DEĞİLMİŞİZ ! 🐒 ŞİMDİDE MAYMUN VE İNSAN BERZERLİĞİNE GELELİM O HALDE 😂 SİZCEDE ÇOK KORKUNÇ VE TUHAF DEĞİL Mİ, NEREDEYSE AYIRT EDİLEMİYECEK KADAR BENZİYORLAR ! Görselini en iyi ifade eden kısa notunu buraya ekleyebilirsinSİZE BİRAZCIKDA OLSA YARARLI BİR BİLGİ VERDİYSEM NE MUTLU BANA SAĞLICAKLA KALIN 🙏🏼🥰
İnsanlar maymundan geldiyse, şimdiki maymunlar neden insan olmuyor ya?
wowowo haram :D maymundan gelmedik ortak atalardan geldik kısacası ve doğada tüm canlılar evrimleşmeden dolayı birbirine benzer maymunlar ayrı bir tür insan ayrı bir tür olarak evrimleşmiştir
bir nevi enazindan bilgilendirme icin girisim.. insanlar maymundan gelme derken suanki maymunun kendisini kastetmediklerini aciklama uzerine bir caba... guzel absarili.. maymundan gelme (kismen) dogur.. ayni aileden evrilerek gelmistir
Kardeşim uzmanlık alanı değil zaten ama %1lik Dna farkı kanıtlanmış zaten adam maymun ile insanın arasında ki anatomik ve zeka farkını anlatıyor. Isin sonunu yine fizige bagliyor ama merak etme 😊
@Poseidonunenistesi uzmanlık alanı olmadığı şeylerde insanların konuşmasını pek doğru bulmuyorum özellikle o konuda uzman olanlar böyle birşey söylemiyorken
@Poseidonunenistesi biliyorum ancak insanların genel olarak kaynak vermeden ortaya bilgi dökmelerini sevmiyorum en azından sorulduğunda söyleyebilmeliler
Eyw kaynak gösterilmeli herhangi biri ortaya bir iddia attıginda ona körü körüne inanilmamali iyice arastirilmali ama bu kanıtlanmis birşey dolayisiyla sende Biliyorsan cevabını bildiğin soruları sormamalısın.
@Poseidonunenistesi videoyu izlediğimde şunu farkettim bayan arkadaş dna benzerliği %1 olduğu söyleniyor dedi hayır dna farkı %1 olduğu söylenmiş bayan arkadaş hatalı anlamış videoyu belli ki
Canım kardeşim ben sana söyleniyor dedim çünkü sadece bir fotoda gördüm o yüzden söylenmiş veya söyleniyor arasında ne fark var en azından senin gibi bilmediğim bir konu hakkında kendimi ön planda tutup haklı çıkmaya çalışmıyorum götümden atıcak halim yok herhalde bilmediğim bir konu hakkındada o kadar araştırma yapmam. İşte ön yargının zararları kime ne anlatıyoruz ki
Öncellikle Şempanze, Goril, Orangutan gibi İnsansılara Maymun diyorsan, İnsana da Maymun demen gerekir. Eğer onlara maymun (monkey) değil de İnsansı (ape) diyorsan, o zaman İnsan da maymun değil. B
İnsansılar Büyük ve Küçük İnsansılar olarak ikiye ayrılır.
Büyük İnsansılar:
-) İnsan
-) Şempanze (Bonobo ile yakın ata)
-) Bonobo (Şempanze ile yakın ata)
-) Goril
-) Orangutan
Küçük İnsansılar
Bu gruba sadece Jibon (Gibon) giriyor.
İnsansılar ve Maymunlar ortak atadan gelir. Her ikisi de Primatdır. Bu ikisinin ortak atası da gene Primatdır.
Evrime inanmak Allah korusun insanı dinden çıkarır çünkü ayeti inkar ediyor ilk insanın Hz Adem olduğu. Açıktır ve zaten maymundan gelmediğimizde istpatlanmıştır
Evrim inkar edilemeyecek kadar gerçek bir olgu. Bu tür saçma sorulara böyle mantıklı cevaplar vermek anlamsız. Zaten verdiğin cevabı karşı taraf yine anlamayacak.
@Egzotikkuş Anlamış olduğum kadarısi ile yazdım ilgi alanım değilki.. :) Hz Adem e isimlendirme öğrettik AYET sonra konulmuşun insana secde emrine ben ateşten o topraktan baş eğmem demiş meymuna yazık bee oda biz gibi aklını programlayan canlı.. :) Ama yinede seni de dinlerdim olayı kavrat
@Egzotikkuş teşekkür ederim orta okul terk vede mesleki eğitim bir nevi çıraklık eğitim ben bana can verenin kitabını okudum ondan öyle bir cevap verdim evrimi araştırmama gerek yokki güzel insan insan değil hayvan bile değişime uğramış bak teknoloji bile evrime uğrayanlara gelmiş ohooo daha nice bilgiler sen anlatsan ben anlamasamda anlamış rolü iyi yaparım ben emek verdin o kadar der utanırdım anlamadım die de..