Her nasip vaktinde kısmet olduğuna göre; siz kısmetinize razı mısınız?

Her nasip vaktinde kısmet olduğuna göre; siz kısmetinize razı mısınız?

Bediüzzaman Said Nursî der ki;
“Her şey kader ile takdir edilmiştir.
Kısmetine razı ol ki, rahat edesin..”

Yani insanın doğumundan ölümüne kadar her şey kaderine yazılmış..
Yediği lokmadan, seçtiği eşine kadar..

Yanlış anlaşılmasın! Allah’ın “al bununla yaşa!” dediğini değil, sizin istediğinizi önceden bilinip, yazılmasına kader denilir.. Sorumlusu bu yüzden yine insandır..

Madem, bizim kaderimizdir, değişmez.. O hâlde kısmete rıza göstermek en doğrusu olacaktır..
Her nasip vaktinde kısmet olduğuna göre; siz kısmetinize razı mısınız?
#Vesselam
Güncellemeler
+1 yıl
Kader ikidir: Külli irade ve cüzi irade

Külli irade; cinsiyet, ırk, aile gibi senin tesirinin olmadığı ve tamamen Allah’ın sana takdir ettiği kaderdir..

Cüzi irade de; meslek, yemek, eş gibi senin “tercih etme” iradenin olduğu kaderdir..
Güncellemeler
+1 yıl
#MevlidKandiliniz mübarek olsun 😊
Her nasip vaktinde kısmet olduğuna göre; siz kısmetinize razı mısınız?
Cevapla