Bu iş ne olursa olsun. Futbolsa futbol. Bahçecilikse keza öyle. Güvenlik görevlisi işini hakkıyla yapıp, yaşam alanını güzelleştirecek kadar kendini işine veriyorsa saygı uyandırır. İnce bir çizgi var: Abartmamak. Hayatı yaptığı iş, aldığı maaş olan, işi eve getiren, Gandi bile olsa saygıyı hak edemez.
Sahte değil, samimidirler
Söylediği ile yaptığı birbirini tutar. Hissetmediği şeyi yapmaz. Olmadığı gibi görünmez. İlgilenirken tam ilgilenir. Yapmacıklık sezilmez davranışlarında.
Kasıntılık yapmazlar
Saygın insanın ciddi, ketum, somurtkan olması gerektiğine dair saçma bir beklentimiz var. Aksine, bu insanlar ciddi kalmak için, kendi kurdukları itibar gören egolarının manyak gardiyanları oldukları için aslında en acınası tiplerdir. Ve ne kadar gülünç durduklarından haberleri yoktur.
Saygın insan neşelidir. Saygın insan yaşamın tadına varır, varmaya çalışır, insanlar da yaşamın tadına varsınlar ister.
Güven verirler
Güven temelde başlar. Kendi temelini sağlam kazığa oturtmuştur. Sarsılmaz. Spontan bir kişilik olsa da asla güven kırıcı değildir.
Senin yanındadır, başkalarının yanındadır. Ve bu içinden geldiği için böyledir. İşin düştüğünde ona güvenirsin. Yaptıklarını gözüne sokmaz. Ondan yardım istediğine isteyeceğine pişman etmez.
Kaypak değillerdir
Saygın kişilerden "Ben öyle demedim aslında, yok ben şeyi kastettim yanlış anlaşıldım" gibi cümleler duymazsınız. Saygın kişi öyle sıkışınca taraf değiştirip menfaatini kurtarmaya çalışmaz.
Yerlerinde saymazlar
Cahil olamazlar. Cehalet kendiyle yüzleşecek cesareti olmayanlar için mutluluktur. Saygın insan fikri olmadığı konuda susar. Her konuda ahkam kesmez, her konuda söyleyecek bir şeyi olmaz. Öğrenmekten, kendisini geliştirmekten de keyif alır.
Özgündürler
Herkesin gittiği yoldan gitmez. Sırf ibn*lik olsun diye de değil. Aynı yolda yürüyemez diğerleriyle. Aslında kimse bir ötekinin izinden gidememeli. Ayakları ona müsaade etmemeli. Fakat kendibaşınalığımızı yitirince, farklılıklarımızdan da taviz vermiş olduk.
Kendi yöntemleri vardır hayatta. Koyun değildir.
Öne çıkarlar
Yaptığı işte iyidir demiştim. Evet o kadar iyidir ki, alanında ön sıralarda yer alır. Saygı bedava değil. Başarı gerektirir. Görkem gerektirir. Emek gerektirir.
Aşağılamazlar, kınamazlar
Diğerlerinden üstün olma çabası yoktur. O hırsla haksız yere kimseyi aşağılamazlar. (Evet hak edeni aşağılamak adlı bir erdem de vardır) Doğrudan veya dolaylı yollarla insanları küçümseyip kendilerini yüceltme rüyasına kapılmazlar. Kimse adi bir şerefsize saygı duyamaz.
Ayrıştırıcı değil, bütünleştiricidirler
İnsanları kutuplaştırmaz saygın kişi. Ötekileştirmez. Kendisinden olmayana düşman gözüyle bakmaz. Zaten en başında gruplaşmamıştır. Toplum bireyin en öldürücü zehridir. Bağımsızlığını korur. Diğerlerinin bağımsızlığına da saygı duyar. Bense hala, gerçekten saygı duyacağım kişilerin arayışındayım.
Onu gerçekten beğeniyorum. İnsanları beğenmekten bıktım usandım. Allahım, saygı duyacağım birine rastlasam n'olurdu sanki... -Franny & Zooey, Salinger
Saygın yaşamlar dileğiyle.
Saygın Kişiliklerin Ben Buradayım Dedirten Ayırt Edici Özellikleri
Ben söyleyeceklerini önceden düşüne bilen insanlara hastayım. Nasıl başarıyorlar bilmiyorum... Hazır cevap vermiyorlar, yavaş konuşuyorlar ve aşırı anlamlı konuşuyorlar... Onlara saygım sonsuz. İnsan azda olsa kıskanır o yüzden saygı gösteremez. Beni kıskandıran saygımı çoktan hak etmiştir...
Gerçeği saygıya önem vermeyenlere daha saygılılar... Bu başka şeylerde de öyle... Bir kişiden o şeyi beklememek sanki onu yap emri verir gibi oluyor. Bir babanın oğluna ilk başta "Oğlum senden ben sadece bir şey istiyorum" demesi gibi... Şimdi o çocuklara bakıyorum saygılı mütevazi akıllı insanlar... Öbür taraftan engellenen ha bire emir altında kalanların içerine bir isyan görüyorum... Sadece babaları karşısında rol yapıyorlar... Garip...
zeka konusunda savunma yapacak kadar aptal değilim kusura bakma. yalnız ilgi alakayı doğru yoldan göstermeyi beceremiyorsun. sataşarak yakınlaşamazsın benimle.
En İyi Cevaplar