Narsistik Kişilik Bozukluğuna Sahip İnsanların Ortak Özellikleri

Her gittiği yerde, sorun çıktığında "bana müdürü getirin" diyen tanıdıklarınız mı var? Başarılarını sürekli abartan arkadaşlarınız? Peki her şey onun "hakkıymış" gibi davranan akrabalarınız? O zaman bunu bilmek isteyebilirsiniz...



Narsistik Kişilik Bozukluğu Nedir?
Onlar Uzakta Değil; Evinizde, İş Yerinizde, Okulunuzda! Narsistik Kişilik Bozukluğuna Sahip İnsanların Ortak Özellikleri



Bir diğer adını, daha Türkçeleştirilmiş halini söylersem sanıyorum ki herkesin aklında bir şeyler oluşacaktır: Özsever Kişilik Bozukluğu. Kendi önemini sürekli abartan, kendisiyle ancak üst ve yüce kişilerin konuşabileceğine inanan, özel insan olduğunu düşünen insanlardır. Eleştirilmeye gelemezler, zaten onları eleştirebilecek düzeyde biri de yoktur onların düşüncesine göre. Manipülasyon yetenekleri gelişmiştir ve insanları kendi çıkarları için çok rahat kullanabilirler. Empati kuramazlar.



Sürekli kendilerinden bahsederler, çünkü takdir edilmeyi hak ettiklerini düşünürler.


Hani "biraz da kendinden bahsetsene" sözünü hiç duyamayacağınız insanlardır, sürekli onların eğitim başarılarını, iş hayatını dinlemek zorunda kalırsınız.



"Hıı, sanki sen çok başarılısın!"


Birine bir eleştiri yaptığınızda karşıdan gelen "hıı sen kendine bak" gibi bir misilleme varsa, karşınızdaki insan narsistik kişilik bozukluğuna sahip olabilir :) Çünkü eleştiri kaldıramazlar ve onaylama alamadıklarında sert bir eleştiri ve misillemeye maruz kalırsınız.



Tedavi olmak için psikoloğa gitmezler.


Çünkü o mükemmel! Hadi biri ikna etti de gitti, gideceği hekimi, psikoloğu çok iyi araştırıp en iyi okullarda, en iyi ortalamalarla okumuş kişiler olmasına özen gösterirler. Bir psikolog narsistik kişilik bozukluğuna sahip birine direkt yüzleştirme yaparsa, onu baştan kaybetmiş olur. O yüzden öncelikle onun huyuna gidip tam da istediği gibi övgüler yağdırır. Ancak bir süre sonra yavaş yavaş durum fark ettirilmeye çalışılır.



Ben çok özel bir insanım, başkalarına uygulanan kurallar beni bağlamaz! Üstün biri olduğum için özel davranılmayı ve birtakım ayrıcalıkları hak ediyorum...




Peki bu bozukluğa ne yol açmış olabilir?
Narsistik Kişilik Bozukluğuna Sahip İnsanların Ortak Özellikleri



Bu bozukluğa sahip kişiler çocukluğunda ya ana-babaları tarafından "her şeye layık olduğuna, ne yaparsa yapsın sevilecek mükemmel insan olduğuna" inanılarak, yani gerçekçi olmayan aşırı bir değer yargısı ile yetiştirilmişlerdir ya da tam tersi; ana-babası çocuğa karşı ihmalkar, aşağılayıcı davranmışlardır. İlkinde çocuk zaten bu inanışla büyüdüğü için yetişkinlik döneminde de bunu sürdürür, ikincisinde ise anne-babasından onay görebilmek için ideal ve muhteşem olması gerektiğini düşündüğü için böyle bir bozukluk geliştirmiştir. Analitik yaklaşıma göre bu kişilerin benlikleri aslında çok kırılgandır ve bu kırılganlıkla başa çıkmaktan korktukları için böylesine bir duvar örmüşlerdir.

Narsistik Kişilik Bozukluğuna Sahip İnsanların Ortak Özellikleri
Cevapla