Sokaklar ve Ev Arasında Büyüyen Çocuklar Ruhlarını Nasıl Korur?

Sokaklar sertti. Ev ise kavga ve gürültüyle doluydu. Her gün hem hayatta kalmayı hem de iç dünyamızı korumayı öğreniyorduk. Oyun sandığımız şeyler bile bazen bir sınavdı. Sadece var olmaya çalışmak bile mücadeleydi. Peki, tüm bunlar içinde ruhumuzu nasıl ayakta tuttuk, karakterimizi nasıl şekillendirdik?

Sokaklar ve Ev Arasında Büyüyen Çocuklar Ruhlarını Nasıl Korur?

Bu bencem, çocukluğumuzun gölgesinde şekillenen ruhları ve karakterimiz , sokakların ve evin bize kattıklarını, bazen acı, bazen umut dolu anılarla ele almaya çalıştım. Haydi, gelin birlikte bu yolculuğa çıkalım ve o günlerin içimizde bıraktığı izleri keşfedelim. Benceme hoş geldiniz.

Çay veya kahveleri hazırlayın biraz uzun bi bence olacak :))
Çay veya kahveleri hazırlayın biraz uzun bi bence olacak :))

Kavga çıkacak ortamdan kaçılır. Hakkını savunmak zor gelir. Bir isteğini dile getirmek çekingenlik yaratır. Tartışma başladığında susulur, kabuğa çekilir. Ortamın sakinleşmesi beklenir. İnsanlara yüksek sesle konuşmak zor gelir. Hep yumuşak ve iyi olmaya çalışılır. Ama bu, bazen suiistimale yol açar.

Sokaklar ve Ev Arasında Büyüyen Çocuklar Ruhlarını Nasıl Korur?

Bağırış çağırıştan fayda görülmez. İnsanlardan uzaklaşılır. Sosyal mesafe bir koruma mekanizmasıdır. En iyi anlaşan kişiler, sözsüz anlaşılabilenlerdir. Gereksiz muhabbetten uzak durulur. Gürültüden kaçanların etrafı genellikle az kişi olur.

İlişkilerde sıkıntılar yaşanır. Duyguları ifade etmek güçtür. Sorunları konuşarak çözmek çoğu zaman mümkün değildir. Bazen içte biriken kırgınlıklarla istemeden kırılır, sonra yine üzülürüz. Ebeveynlerin ilgilenmediği, çözmediği sorunlarla baş başa kalınır. Tüm bunlar ruhu şekillendirir, karakteri inşa eder.

Geçmişin gölgesi bugünü etkiler. Ama her kriz, her küçük zafer, her atlatılan sınav ruhu güçlendirir. Kırılır, üzülür, yeniden ayağa kalkarız. Sokakta ve evde öğrenilenler, bizi hayatta kalmayı bilen, empati kurabilen, dirençli bireyler hâline getirir.

Sokaklarda çok şey gördük. Uyuşturucu, yaralanmalar, kavgalar… Kendimizi korumayı öğrendik. Hatta ölümle yüzleşmeyi bile. Her gün bir sınavdı. Ama her sınav ruhu güçlendirdi. Karakterimizi şekillendirdi.

Sokaklar ve Ev Arasında Büyüyen Çocuklar Ruhlarını Nasıl Korur?

Geçmişin gölgesi bugünü etkiler. Ama her kriz, her küçük zafer, her atlatılan sınav ruhu güçlendirir. Kırılır, üzülür, yeniden ayağa kalkarız. Sokakta ve evde öğrenilenler, bizi hayatta kalmayı bilen, empati kurabilen, dirençli bireyler hâline getirir.

Ve işte buradayız. Tüm o gürültü, kavga ve sertliklerin ardından ayaktayız. Kırıldık, üzüldük, bazen pes ettik. Ama hala buradayız. Zorda da olsa temiz kalmayı, dik durmayı öğrendik. İşte bu sayede karakterimiz oluştu.

Sokakta gördüklerimiz, evde yaşadıklarımız, hepsi bize bir yol gösterdi. Kimi zaman yara aldık, kimi zaman öğrendik. Ama her deneyim, ruhumuzu güçlü tuttu ve bizi hayatta kalmayı bilen biri hâline getirdi.

Sokaklar ve Ev Arasında Büyüyen Çocuklar Ruhlarını Nasıl Korur?

Bence burada bitiyor. Sokaklar, evler ve yaşadığımız her an; hepsi ruhumuzu ve karakterimizi inşa etti.

#Kişilik&karakter

Sokaklar ve Ev Arasında Büyüyen Çocuklar Ruhlarını Nasıl Korur?
Cevapla