Herkese yeniden merhaba.
KS'ye hâlâ alışmaya çalışıyorum ve şimdiye kadarki deneyimimden de çok mutlu ve memnun olduğumu belirtmek istiyorum. 'Bence' yazmak da baya hoşuma gitti açıkçası :)

Evet, hadi başlayalım!

Her insanın bir hayali, hedefi veya isteği oluyor hayatta. Gerçekleştirme kısmında ise sıkıntı yaşayabiliyoruz. Çevremizdekilerin her türlü tepkisini göz önüne alıp başlıyoruz düşünmeye; ''Acaba bahsetsem mi şu hedefimden?'' ardından şu düşünce giriyor akla; ''Bugüne kadar başkalarına söylediğim her şey olumsuz sonuçlandı, bir daha kimseye olana ya da yapana dek bahsetmeyeceğim hiçbir şeyden.'' Herkes bir kere bile olsa bunu dile getirmiş ve bir hayalini, hedefini ona ulaşıncaya dek herkesten gizleme düşüncesini kafasında tasarlamıştır. Belki bunu her işi için uygulayan bile vardır. Peki neden bir işi olana dek diğer insanlardan gizleme gereği duyarız? Dış çevrenin enerjisinin amaçlarımıza ulaşmada neden bizi etkileyeceğini düşünürüz?
Gerçekten Kimsenin Fikrine İhtiyacınız Yok Mu?

Bu gizleme işini gerçekten diğerlerinin fikrini takmadığımız için mi yaparız yoksa eleştiriden mi çekiniriz? Yoksa olumlu ve motive edici yorumların bizi rehavete sokacağına inandığımız için mi saklar, gizleriz diğerlerinden? Herkesin kendine göre sebebi olacaktır bunu yapmak için ama neden yaptığınızı sorgulamakta fayda var. Örneğin; diğer insanların fikrini umursamamak kulağa çok iyi gelse de bazen başka fikirlere açık olmak, farklı ağızlardan duyduğunuz ama sizin fark edemediğiniz detayları görmenize ve hedeflerinize yeni yönler vermenize olanak sağlayabilir. Ya da sadece kötü eleştirilerden kaçınmak için gizlediğiniz işleri bir de kötü eleştirileri kabul ettikten sonra gerçekleştirdiğinizi düşünün, sizi aşağı çeken insanların sürat ifadelerini izlemek çok zevkli olurdu.
Evet Kimsenin Haberi Yok! Peki Ya Şimdi?

Evet hedefinizi bir şekilde kimseye söylemediniz. Şimdi hedefinize giden yolda atacağınız her adımı da gizlemek zorundasınız. Oldukça yorucu olacağa benziyor. Kendinizden başka kimseye karşı sorumlu değilsiniz bu süreçte. Peki bunun hedefinizden daha kolay vazgeçmenize neden olabileceğini de düşündünüz mü? İlk çıkan pürüzde her şeyden vazgeçtiğinizi varsayın, bunu yalnızca siz bileceksiniz ve kendinizi ikna etmek zaten her zaman en kolayı olacak. Oysa çevrenizdeki insanlara söylemiş olsaydınız kendinizi daha çok sorumlu hissedecek ve belki de hedefinizden ilk fırsatta vazgeçmeyecektiniz. Tabii gizlemiş olmanın iyi bir yanı da var o da olayın sizin iç dünyanızda olup bitmesi. Neden bitti diye soran eden yok, büyük rahatlık!
''Gez ve kimseye söyleme, gerçek bir aşk hikayesi yasa kimseye söyleme.
Mutlu ol kimseye söyleme, insanlar güzel şeyleri mahveder...''
Herkes Biliyor! Daha Mı Zor?

Evet hayatınızdaki her insanın birbirinden farklı düşünce yapısı ve karaktere sahip olduğunu kabul ettiniz ve hedeflerinizden ailenize, arkadaşlarınıza bahsetmeye karar verdiniz. Kiminin sizi koşulsuz destekleyeceğine inandınız, kiminin ise aşırı realist ve iç karartan monologlarına maruz kalmayı göze aldınız. Hedefinize adım adım giderken onların gidişatınıza dair sorularını tek tek cevaplamak zorundasınız. Bu kimi için sorumluluğu artırıcı bir etken gibi gözükse de uygulama aşamasında kabul ettiğiniz her yorum kafanızda yeni bir soru işareti bırakacaktır. Sizi destekleyenlerin pozitif yorumları da sizi erken ödül psikolojisine sokacak ve daha arpa boyu yol bile alamamışken çok şey başardım sanacaksınız. İşinizi daha az önemseyeceksiniz. Durum böyle iken hedeflerinizi diğerleriyle paylaşmaya karar verdiyseniz bir daha düşünün. Çevremize hedeflerimizden bahsetmek, onu başarmak ile hemen hemen aynı hazzı veriyor, unutmayın!
Neden Sadece Olumlu Sonucu Söylemek İstiyoruz?

Peki neden insanlara yalnızca başarılı olduğumuz şeyleri söyleme eğilimindeyiz? Takdir görmenin tek yolunun bu olduğuna mı inanıyoruz? Başarısız olsak bile hedefimize giden yolda harcadığımız onca emek takdiri hak etmiyor mu? Sınava hazırlanan bir öğrenciyi düşünün. Başarısız olduğu an aslında hiç ders çalışmadığını varsayıyoruz. Oysa bunu asla bilemeyiz. Peki hedeflerine herkesten gizli ulaşmaya çalışanlar da bunu göz önünde bulundurarak mı işlerini gizli saklı halletmeye çalışıyorlar? Başarısız olduğumuzda hemen diğer insanların bizi yargılayacağını düşünürüz, yanılmayız da, çoğu emek vermediğimizi düşünecektir. Bu durum hemen hemen herkes için böyle iken gizlediğimiz işin sonucunu da yalnızca olumlu olduğu halde diğerleri ile paylaşmak aslında anlayışla karşılanabilecek bir durumdur.
Gizlemenin Artı Ve Eksileri Ne?

Artıları
- Diğer insanların bazen gereksiz olabilecek fikirlerine maruz kalmamak.
- Sadece işine ve hedefine odaklanmak.
- Pozitif yorumlardan uzak kalınacağı için erken kutlama heyecanına kapılmamak.
- Övgü ve itici güce ihtiyacı olmamak.
Eksileri
- Hedefleri net bir şekilde çerçeveleyememek.
- Motivasyon eksikliği yaşamak.
- Yapıcı eleştiri alamamak.
Siz bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz? İşinizi olana dek gizlemeyi tercih eder misiniz?

Herkese iyi günler. Tekrar görüşmek üzere.😊
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar