Duygusal Anlamda "Zeki" Bir Algı Bırakmak İstiyorsanız Kaçınmanız Gereken 6 Kalıp!

Yeni bir ortama girdiniz ve yalnızlığın verdiği hislerle biraz duygusal davranıyorsunuz. Fakat öfkeniz, duygusallığınız veya olumsuz hislerinizi her zaman ortaya koymanız, hele ki yeni bir ortamda pek de iyi değil.

Peki ya niye? Çünkü olumsuz cümleler, size karşı olan görüşleri de olumsuz etkileyecektir.

O yüzden yeni bir iş, okul vb. ortamda bu 6 kalıbı çok sık kullanmayın!

"Yorgunum."

Duygusal Anlamda

Elbette her zaman enerjik olmanız gerekmiyor ama kendinizi negatif anlamda düşük gösterecek bu kalıbı çok sık kullanmanız da iyi olmayacaktır.

"Sinirliyim."

Duygusal Anlamda

Haliyle bu da size karşı ön yargı oluşturabilecek bir kalıp. Duygusal zekası yüksek olan insanlar genelde köprüler kurar ve negatifleri pozitif hale getirir. Yeni bir ortamda daha hızlı kabul görürsünüz.

"Sıkıldım."

Duygusal Anlamda

İletişiminizin henüz çok taze olduğu bir ortamda bu tarz söylemler sizi "somurtkan, asık suratlı, soğuk nevale, hiçbir şeyi beğenmeyen" vb. gibi birçok olumsuz kalıplara sokabilir.

"Korkuyorum, korkarım."

Duygusal Anlamda

Korkular zaaflarınızı ele veren yegane unsurlardır. Diğer bir yandan da cesaretsiz ve özgüvensiz bir imaj çizmenize sebep olurlar.

"İmkansız!"

Duygusal Anlamda

En olumsuz kalıp olarak bunu birinci sıraya koyabiliriz aslında. İmkansız demek, size karşı oluşacak inancı ve oluşmakta olan güveni tamamen kırar.

"Boş ver, neyse."

Duygusal Anlamda

Geçiştirme kalıplar da yeni bir ortamda asla kullanmamanız gereken şeylerdir. Her bir geçiştirme cümleniz size karşı negatif bir değer katacaktır, dikkat edin!

Okuduğunuz için teşekkürler. :)

Sizin de eklemek istediğiniz bir kalıp var mı?

Duygusal Anlamda "Zeki" Bir Algı Bırakmak İstiyorsanız Kaçınmanız Gereken 6 Kalıp!
Cevapla