Karşımızdaki Bir İnsanın Narsist Olup Olmadığını Nasıl Anlarız?

Narsisizm bir insanın kişiliğindeki bozukluğun göstergesidir. Her zaman kendiler, hep kendilerini düşünürler. "Ben" merkezli yaşarlar ve çevresini hiç önemsemez. Onlar için çevre, "Menfaatime yarayacak kişiler varsa ne mutlu bana!" anlamına gelir. Karşı tarafın narsist olup olmadığını nasıl anlarız bir bakalım.

Karşımızdaki Bir İnsanın Narsist Olup Olmadığını Nasıl Anlarız?

Anlattığınız şeyleri dinlemezler

Karşımızdaki Bir İnsanın Narsist Olup Olmadığını Nasıl Anlarız?

Sizin anlattığınız şey her ne olursa olsun ya dinlemez ya da dinlemiş gibi yapar. "Hmm, evet.." diye geçiştirici cevaplarda verebilirler.

Sizin sorunlarınız onlar için bir şey ifade etmez

Karşımızdaki Bir İnsanın Narsist Olup Olmadığını Nasıl Anlarız?

Siz istediğiniz kadar kendi derdinizi anlatın, onlar bir yolunu bulup olayı direk kendi sorununa bağlarlar. Sizin sorununuz kim ki onun yanında? En büyük sorunlar hep ondandır ve sanırsınız ki dünyanın sonu gelecek, öyle bir sorunu var.

Kimseyi beğenmezler ve bir yerde illa bir kusur bulmaya çalışırlar

Karşımızdaki Bir İnsanın Narsist Olup Olmadığını Nasıl Anlarız?

Onlara bir şey sevdiremezsiniz. İlla bir kusur, illa bir eleştirecek şey bulur bunlar. Sevdiği insanları (!) bile yerden yere vurabilirler.

Kedi olup aslan kesilirler

Karşımızdaki Bir İnsanın Narsist Olup Olmadığını Nasıl Anlarız?

Neredeyse her konuda çabuk öfkelenen bir yapıları vardır ve sizi haksız çıkarmak için ellerinden geleni yaparlar. Siz bir şey anlatmaya çalışsanız bile sizi dinlemedikleri için size bağırıp çağırırlar. Tabii bu da sizi çileden çıkarabilir ki çıkarır zaten.

Kendileri her zaman en güzel/yakışıklı/zekidir

Karşımızdaki Bir İnsanın Narsist Olup Olmadığını Nasıl Anlarız?

Hayatta örnek aldığı bir insan yoktur ve herkesten kendisini daha yakışıklı veya güzel bulabilir. Çevrelerindeki insanların zayıf noktalarından bahsetmeye bayılırlar. Özellikle karşılaştırma yapmaya daha da bayılırlar.

Empatiden yoksundur ve her zaman başkaları veya siz suçlusunuzdur

Karşımızdaki Bir İnsanın Narsist Olup Olmadığını Nasıl Anlarız?

Bir olayı kendi yapsa bile sizin kıl kadar payınızın olduğu bu olayda en büyük suçlu, en azılı suçlu siz olursunuz. O her zaman haklı olur ve sürekli sizin üstünüze gelir. Empati duyguları yoktur.

Teşekkürler..

Karşımızdaki Bir İnsanın Narsist Olup Olmadığını Nasıl Anlarız?
Cevapla