Hepimiz çok iyi biliyoruz ki; insanın kendine yaptığı kötülüğü dünya bir araya gelse ona yapamaz. Peki, insanın kendine yaptığı ve yapmayı bırakması gereken kötülükler hangileridir? İşte o maddeler...

Size kötülüğü dokunmuş insanlara defalarca kez şans vermeyi bırakın.

Her insanın 2. şansı hak ettiğini düşünürüz. Ki öyledir de zaten. Fakat bazı insanlar kendilerine tanıdığınız o şansı eline yüzüne buluştırmasına rağmen tekrar tekrar şans vermeye devam edersiniz. Ve sürekli yara alan taraf siz olursunuz. İşte bu yüzden bazı insanları tek hatasında silmek gerekir.
Kendinizi olduğunuzdan farklı biri gibi göstermeyi bırakın.

Sizi siz yapan şeyleri benimsemek yerine kendinizi olduğunuzdan daha farklı biri gibi göstermeye çalışmak sizi farklı biri yapmaz. Taktığınız maskeleri düşürdüğünüz andan itibaren siz yine aynı siz olacaksınız.
Hayatınızı başkalarının söylediklerine veya yaptıklarına göre şekillendirmeyi bırakın.

Hayat, sizin hayatınız. "El alem ne der?" Düşüncesiyle hayatınıza yön vermemeli, nasıl mutlu olacağınızı düşünüyorsanız o şekilde hayatınızı şekillendirmelisiniz.
Geçmişin üzerine düşünmeyi bırakın.

Geçmişin üzerine düşünmek, üzerine düşünülmesi gereken en son şey bile olamaz. Kendinizi geçmişte yaptığınız hatalarla suçlamak, kendinize yapacağınız en büyük kötülüktür.
Kendinizi kandırmayı bırakın.

Kendinizi kandırmak, gerçeklerin gün yüzüne çıkacak olduğu güne kadardır. Daha sonrası acı gerçekler ile yüzleşmek ve onlarla yaşamaya alışmak demektir.
Hayatı ertelemeyi bırakın.

Hayatınızı ertelemek yerine hayallerinize/hedeflerinize adım adım ilerlemek, sizi hem hayallerinize/hedeflerinize kısa yoldan ulaştırır, hem de hayatı ertelemek gibi büyük bir risk almamış olursunuz.
Hata yapmaktan ve risk almaktan korkmayı bırakın.

Hatasız kul olmaz, kimse 4/4'lük değildir. Bu yüzden hatalarınız illaki olacaktır. Korkmak, insana daha çok hata yaptırır. Ve kaybettirir, kazandırmaz. Bırakın hatalarınız size birer tecrübe olarak geri dönsün, risk almaktan asla korkmayın.
Kırgınlıklarınızı veya kızgınlıklarınızı içinize atmayı bırakın.

Başkaları kırılmasın diye kırılıyorsanız siz başkalarına iyilik yapmış olmazsınız. Kendinize kötülük yapmış olursunuz. Sizin mutluluğunuz, başkalarının mutsuzluğundan daha önemli. Kırılmayı hak eden insanları kırmaktan asla çekinmeyin.
Kalbinizi kin, nefret ve öfke ile beslemeyi bırakın.

Kin, nefret ve öfke gibi duyguların karşınızdaki insana verdiği zararın büyüklüğünün yanı sıra, kendinize verdiği zararın büyüklüğü de oldukça fazla. Bu yüzden kalbinizi daha insancıl duygularla beslemeye özen gösterin.
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Kadın Emeği
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar